15 dic 2013, 18:28

Вълшебната целувка 

  Prosa » Otros
540 0 2

ВЪЛШЕБНАТА ЦЕЛУВКА

 

  По принцип децата са любопитни, но малкия ми внук беше повече отколкото трябва. Когато още нямаше и годинка, не можехме да го оставим и минутка без наблюдение. Шеташе човекът - отваряше шкафчета, бъркаше в контактите и какво ли още не. Особено примамлива цел беше отоплителната, нафтова печка.

   Една сутрин хванах пръстчето му и го допрях до печката. Юнакът направи гримаса на болка, но не заплака. Аз имах принцип - никога не виках, като паднат - преценях дали се е ударил лошо, взимах ефективни мерки, ако имаше кръв и пр., но когато беше нещо леко,  взимах пръстчето и го целувах. Болката веднага отминаваше и  пострадалият се усмихваше. Децата си знаеха - не плачеха, когато паднат или се ударят, а тичаха да целуна пръстчето или удареното място и болката на мига отминаваше.

   Такава беше моята целувка - вълшебна, лековита.

© Анка Келешева Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря, Ена. Напълно си права за връзката между детето и майката. Припомням си и този факт: защо майката прегръща бебето , поставяйки главичката му на лявата си ръка? Защото чуло ударите на майчиното си сърце, разтревоженото, разплакано пеленаче се успокоява.
    Весела Коледа и Честита Нова Година!
  • Отново хубаво, мило, и най-вече възпитателно!!!
    Аз съм възпитавала моите деца по подобен начин и определено съм удовлетворена от постигнатите резултати
    А впрочем, това за лечебността на майчината целувка не е просто психологическо въздействие, а е наистина такава - лечебна. Връзката дете-майка е най-силната връзка и в най-ранното детство на рожбите ни, възможностите при общуване по описания начин са огромни, наистина болката минава... майката много лесно може да предаде от своята енергия на детето и да възстанови неговото енергийно равновесие, нарушено при инциденти. Сега се сещам за описани в САЩ случаи на висока смъртност при останали за отглеждане бебета в домовете до тяхното осиновяване. Въпреки перфектните грижи, здравен контрол, храна... и всичко останало, което се прави за едно бебе, за да е здраво и добре, и щастливо, тези бебета умирали... Обяснението (след проучвания и изследвания) било това, че бебетата нямали жизнено важната за тях енергиййна връзка с майката... Струва си да се замислим...
    Благодаря ти за хубавите и поучителни провокации!!!

    Хубави празници, Анка!!!
Propuestas
: ??:??