5 сент. 2009 г., 13:15

Самота 

  Эссе
1617 0 4
1 мин за четене

Има самота, която е самоизбрана – тя е ласкава и нежна, като лоно, което те обгръща и пази.

Има самота, която е наложена – като правилата на хората – може да не ти харесва, но я приемаш, в името на онова, чиято цена е тя.

Има самота, която ти намига по стечение на обстоятелствата – сбърчваш недоволно нос, но си казваш – „Какво пък, не е завинаги.”.

Има и една друга, която не чакаш, не искаш и от която не  можеш да избягаш.  Ехидно присвила очи, тя те сграбчва с костеливите си пръсти внезапно, без да ти даде възможност за избор. Продължава да се усмихва, докато троши костите ти и обезкървява душата ти…

Тогава се чувствам толкова самотна, че някъде в безкрая на Всемира ехото на спомените ми болезнено се свива, миг преди да се върне при мен…

Пулсът ми забавя своя ход, като че ли се опитва да ми подскаже – „Повече не съм ти нужен…”…

Ранена птица ми протяга скършено крило – да ми помогне…

А избягала от своя дъжд, малка капка тихичко нашепва „Спи…”…

Помътнелите ми очи няма на какво да се спрат, а ръцете ми  опират в нищото…

Изтощените ми мисли разкървяват своите нокти в отчаян опит да се вкопчат в нещо живо, което да ги върне…

А болката полека се просмуква до последната клетка на моите мозък и тяло,  лепкава и тържествуваща…

Самотата и болката танцуват в мен вакхически танц, а босите им нозе оставят рани по душата ми, които дълго не зарастват…

И всичко това продължава, докато изтерзаното ми съзнание не избяга в себе си или нечия друга самота не ми протегне ръка…

Нечия друга…

Самота…

© АНИ ИВАНОВА Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Жестоката истина наднича иззад буквите... Много интересен подход към една тема, за която доста е писано. Поздравления!
  • Страхотно е!
  • Има самота,която като отрова пълзи по вените ни,като въже стиска гърлото ни,като куршум раздобява същността ни...
  • Миа, просто не знам какво да кажа...Благодаря ти!
Предложения
: ??:??