24 дек. 2013 г., 17:15

Булгарланд: II - История 

  Проза » Юмористическая
965 1 12
6 мин за четене

II. ИСТОРИЯ

 

 

(Основен източник: The rise and fall of Bulgar Empire/ Възходът и падението на Булгарската империя, © Don McButch, 2012-2013, със значителни съкращения)

 

 

Доскоро не бе известно откъде точно произлизат булгарландците, но съвременни изследвания установяват, че те са преки наследници на динозаврите. Принц Чарлз-Дарвин от Британския институт за разкопки, изследване на човешките кости и антропология (БИРИЧКА) доказва в монографиите си, че костната структура на типичния съвременен булгарландец не се различава много от тази на десетметрово тревопасно. Той също така смята, че и в XXI век булгарландците продължават да пасат трева, но правят това тайно, за да не ги помислят останалите за балъци. Търговските вериги, банките и политиците също вярват, че булгарландците пасат трева и всячески се стремят да им пробутват своите продукти и демагогия. В най-новата история на страната тази дейност е много популярна и е известна с термините "преебаване" и "прецакване". 

Единственият световен учен, който оспорва теорията на Дарвин и БИРИЧКА за произхода на булгарландците, е професор Божидар Димитров, основател и председател на РАКИЯТА (Русенски академичен крайдунавски институт за ядрена токсикология и алкохол). Във фундаменталния си труд "Дванадесет мига от булгарландската история" той застъпва гледище, че булгарландците първо са изобретили Земята, а след това и Господ, на когото дали изключителни пълномощия да изобретява всичко останало. Паралелно с това те удвоили националния си бюджет за наука, за да изобретят втора планета. Целта им според проф. Димитров е била там да могат да гледат на спокойствие футбол, далеч от жените си. Дори било измислено име на планетата - Рай, но впоследствие проектът бил спрян и зарязан, тъй като се разбрало, че в Рая било твърде студено и там алкохолът не можел да се съхранява в течен вид, а замръзвал. По тази причина последвал указ на императора на Булгарланд за заличаване на Рая от регистъра на действащите планети (около 232 хил. год. пр.н.е.)

Теорията на проф. Димитров от РАКИЯТА засега е изолирана и отчасти се споделяше единствено от СИПИ (Скопски институт за политическа история).  Двете учреждения доскоро опитваха съвместни научни разработки под общо наименование СИПИ-РАКИЯТА, но срещнаха непреодолими различия. Учените от Скопие изразиха несъгласие с виждането, че булгарландци са изобретили Земята и Господ. Те вярват, че това са били македонци, както и че Слънчевата система и досега е васална територия на Македония, а Луната е нейна свободна икономическа зона. Последното доведе до остър научен спор и след настъпилия конфликт между проф. Димитров и македонците съюзът СИПИ-РАКИЯТА се разпадна.

Възникването на самата държава Булгарланд според преобладаващото научно становище е станало заради любопитството на първия булгарландец хан Аспарух да провери дали е възможно да прекара целия си живот яхнал кон начело на конница, препускаща в неизвестна посока (което дало начало на основна булгарландска традиция - вечно да се върви наникъде). В момента, когато цялото упражнение му дотегнало, той се намирал в земите на византийския император Константин (Косьо) IV Погонат. Решил трайно да се установи там заедно с конницата си. Съвременникът на събитията Слави Трифонов е описал в мемоарите си как чул хана да казва тържественото "Тук ще бъде Булгарланд". След това Аспарух спипал натясно император Косьо, набил го в кратка ръкопашна схватка (начало на друга известна булгарландска традиция - пердахът), счупил му короната и го принудил зорлем да подпише договор за учредяването на Булгарланд. С договора се предвиждали териториални придобивки за държавата и дарението на императорската шатра за банкети в полза на хан Аспарух. Най-важната клауза предвиждала седмичен данък от императора за хана, включващ 200 бутилки изстудено гръцко узо и 40 килограма хранителни продоволствия под формата на маслини и дребна егейска риба (бел. авт. - и тогава, както и сега ромеите хич ги нямало в производството на хранителни продукти, завалиите).

Няколко години по-късно приемника на хан Аспарух на трона - хан Тервел - предоговорил тази клауза с наследника на император Косьо на византийския престол - император Теодосьо - като си уредил благодарение на талантливия и хитър свой финансист Левон Хампарцумян още по-изгодни условия. Хан Тервел е известен с погрома над арабите, осъществен в началото на VIII век. Заради този погром и арабската злопаметност, Тервел и досега е издирван от тях жив или мъртъв и е персона-нон-грата в страните, където има големи групи араби (Саудитска Арабия, Великобританска Арабия и навсякъде южно от Гренландия).  

След разправата на Аспарух и Тервел с ромейците и арабците, Булгарланд се утвърдил като най-мощната сила в европейския югоизток и отвъд него. Векове наред булгарландците упражнявали физическото си превъзходство над всички, които дръзвали да им се опъват. Това превъзходство се дължало на факта, че тогавашните булгарландчета се кефели на часовете по физическо обучение в училищата, за разлика от сегашните, които се кефят на часовете във фейсбук и презират часовете в училищата. Скоро булгарландската средновековна държава се разпростряла на три морета: Мъртво море, Дяволско море и Черно море. Първото било използвано за пиене на вода, второто за риболов, а третото - за дефекация (което обяснява името и сегашното му състояние).

Златните времена за булгарландщината били по времето на цар Симеон I Велики, който не бива да се бърка със Симеон II Невелики: двамата нямат връзка нито по родство, нито по дела. При Симеон I Велики Булгарланд граничел на запад с Дивия запад, на изток с Далечния изток, на юг с австралопитеците, а на север с шебеците. Според най-изявените историци на всички времена - Тит Ливий, Йоан Кантакузин, Едуард Гибън и Георги (Гоце) Първанов - превъзходството на булгарландците над всички останали е щяло да продължи завинаги, ако през XIV век един местен деспот (Пиячевич) не бил открил, че от ферментиращите плодове става много яка пиячка.

Което било по-лошо за сетнешните съдбини на Булгарланд, този деспот бил толкова щастлив от откритието си, че решил да го сподели по братски с комшиите си - владетелите на съседните деспотства. Това довело до много, ама наистина много яко поркане и махмурлук, който се проточил приблизително 666 години и не е отминал напълно и до днес. Този период е описван от булгарландските историци, истерици и писатели като "тъмното време в националната история", "мрачните векове", "черната епоха и много други подобни определения (вж напр. Желев, Ж. "Тъпизмът", С, 1982; Марков, Г. "Нарочни репортажи от Булгарланд", Л, 1979, Генчев, Н. "Краткосмешна истерия на Булгарланд, С, 1990). Западни групи учени също са издавали студии и студийни албуми по този въпрос (така Maiden, Iron, "Somewhere in Time", Holy Hell, 1986; Sabbath, Black, "Master of Reality, Bloody Hell, 1971, Floyd, Pink, "The Dark Side of the Bulgarland", Moon, 1973).

"По-будните" булгарландци са започнали да изтрезняват и да се осъзнават по-рано от онези свои сънародници, които притежавали по-бавен мозък и реакции нямали връзки с номенклатурата и с ДС (кодово за "дълбоки схеми"). Това е започнало да става около 1985-1990-1995г. и безшумно, за да не смущават спящите и пасящите, "по-будните" започнали редица преустройства и перестройки, реформации и приватизации. Една част от тях днес не се намира на територията на Булгарланд, а друга част се намира, но общото между двете групи в началото на XXI век е, че те и приближените им продължават да берат плодове от махмурлука на един народ. В същото време парадоксът е, че едни от най-отявлените пияндета участват активно в управлението на Булгарланд, макар никога в живота си да не са успявали да изтрезнеят. Това е така, защото в тази страна се уважават традициите, а стара булгарландска традиция е държавното управление да се предоставя от пияни/необразовани/некомпетентни/ податливи на корупция гласоподаватели на пияни/необразовани/некомпетентни/податливи на корупция властници.

Към 2012г. Булгарланд е член на Европейския съюз (или EU - съкратено за evidently useless - "очевидно безполезен"), Европейската зона, Зоната на здрача, както и на НАТО (идва от "нефункционираща антитерористична организация").

 

 

 

(следва: III. Производство и търговия)

 

 

-----------------------------------------

П.П.: Весели празници на всички! С пожелания за благоденствие, щастие и по-оптимистични времена от настоящите!

 

© Дон Бъч-Странски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря много, Пепи! Моля провери пощата си, имаш съобщение.
  • Редактираш: влизаш си в профила > намираш и отваряш произведение > горе в ляво - настройки произведение > редакция
  • Радвам се, че съм допринесъл за доброто настроение. Наскоро се хванах и редактирах всичките части на сатирата и така я препубликувах на друго място. Тук останаха първоначалните текстове, които сега ми се струват малко дърводелски и нерафинирани, но не знам как да ги редактирам. Надявам се, че усмихват/замислят и в този си вид.
  • Много се смях. И продължавам
  • Ох, този път се смях със сълзи и през сълзи
    Поздрави!
  • Скъпи приятели, благодаря Ви много за вниманието и отделеното време. Още веднъж светли празници и всичко най-хубаво - "заедно и поотделно"
  • много се впечатлих от библиографската справка Авторите са сред любимите ми изследователи на минало, настояще и както е посочено и в материала, някои имат и прозрения в бъдещето (усмихна Коледното ми утро)
    П.П. Весели празници! Бъди благословен! ( при желание и Доктор хонорис кауза на онзи институт или поне член-кореспондент на другия )
  • Страхотна сатира!Смях се от сърце, въпреки че е ужасно тъжно, защото е истина.Весели празници Дон!
  • Весели праздници! Хубава сатира! Благодаря!
  • Най-много се изкефих на абревиатурата за НАТО, но определено се смях със сълзи на всичко, братле!
    Весели празници! Бъди здрав!
  • Разсмя ме. Талантливо.
  • Весели да са и за теб, МакБъч!
Предложения
: ??:??