4 окт. 2021 г., 11:20  

Бързи бележки в понеделника 

  Проза » Другие
317 4 20
1 мин за четене

В съботата не можах да пия чай в кафенето. Не, пих – ама в друго. Нашето беше затворено. Празно. Без маси и столове…

Фалирало…

Както и няколко магазина по баш главната улица. И по съседните. На едно място – грамадна обява: „Продава се магазин – 94 кв. м.“…

Обяснява ми бивш ученик. Голям алъш-вериш се вихри в момента. Един – не казвам кой, пък и не зная кои са зад гърба му, та тоя официално купил вече два ресторанта, една механа, кафенета. И сега щял да наеме помещенията на бившето кафене…

Разбираемо. Не е за дребен, че и по-едър бизнес. Хаос... Болест… Дауни /ама не по оня доктор!/… Криза… Забрани, закани, глоби…Нощни щабове и татове... Икономически и политически вампири...

И – фалити…

А в мътна вода…

Впрочем, кой ли я размътва?

А иначе е нормално. Уедряване на капитала, както пише дядо Маркс. Типично за дивия капитализъм, в който прецъфтяваме…

И сега – пак по дядото икономист – какво следва? Една хууубава война. За довършване на преразпределението и излишните гърла?

Впрочем, американците и китайците вече обявиха, че се появили нови вируси. И съответно – вчера в някоя лаборатория, утре сред нас…

Важното е да се ваксинираме. Да не спираме барем успешния бизнес…

И да не пречим на майката Природа. На нейния Дарвинов закон… Защо забравяме, че едните господари на планетата са изчезнали от лицето й? При това - без да бъдат засегнати останалите животински видове, най-напред млекопитаещите, бъдещи господари? Ей така - за един кратък /по космическата математика/ срок големите и непобедими зверове се превръщат в бъдещи музейни експонати. Сега ново прочистване ли идва?

Кой ли ще е господарят на планетата - след динозаврит и хората?

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря, Роси!
  • Имам един познат испански журналист, който веднъж ми каза " На определен период идва една вихрушка изкуствено създадена и наречена инфлация, за да не се нарушава разпределението на парите. Няма как средната класа да кара висок клас кола."
  • Благодаря, Мария!
  • Признавам си, че никак не ме развесели, но си заслужава да прочете човек написаното от теб. Е, аз се запознах с писанията ти във вторник, но пак цялата седмица ще ми върви като на другите - с маска през устата и една още по-голяма върху неизречените мисли, под която цялото ми същество пъшка...
  • Благодаря, Милена!
    Ще се пръснат, защото всяко удоволствие се заплаща, както казал оня, дето му умряла тъщата и му поискали пари за погребението...
  • Прав си, Генек. Оказва се, че вирусите се оказват доста печеливш бизнес с огромна печалба. А когато здравето на хората стане бизнес, става много лошо. Искат да се ваксинираме срещу Ковид - едни да трупат милиардите, а други - страничните ефекти от ваксините. Много изгодно - хем богатството на някои нараства, хем броя на населението намалява. Чиста печалба за едни и чиста загуба за други. И какво ще правят с това уедряване на капитала, ще го уедряват, уедряват и накрая ще се пръснат от кеф. Защото и кефът е добре, когато е с граница, когато стане безграничен, човек става наркоман за още кеф.
    Добре, че са ни оставили дребното щастие, колкото по-дребно, колкото по-незабележимо, толкова по-значимо и по-дълго. Сравнението между динозаврите и хората, не е в полза на хората.
  • Динозаврите са стигнали в смъртоносното си развитие до зъбите. Човечеството - до ядреното оръжие. Тях Природата ги изчистила, нас какво ли ще прави?
    А ваксините са хубаво нещо - за който иска. Плюс вярата...
  • Мисана, динозавриите са живели милиони години, защото са се ваксинирали,...после идва апокалипсиса, но не кУмОнистичИски, а защото се изхитрили и вече не се ваксинирали
  • Благодаря, Младене!
    Имаш определена фиксация върху някои неща - комунизъм, Радев... Комунизъм никога и никъде не е имало. Имало е хора, които използваха лозунга и се наричаха комунисти. Както днес се злоупотребява с демокрацията от "демократите".
    Радев не може - и теоретично, и на практика - да вдига цените. Не сме президентска република. Не може и служебното правителство. Просто системата на пазара е друга, не е любимата ти от "комунизма". Пример - руският газ се продава според договорите - до 300 долара 1 000 кубика. Скокът нагоре е решение на купуващите и препродаващи фирми. Токът от АЕЦ-а е евтин, но - на борсата се развиват някои неща, за които може да каже машинният инженер, сложен за шеф на БЕХ от Борисов. Или пенсионера Иванов - пак негов ценен кадър в КЕВР.
    И така нататък...
    Хубав ден!
    П.П. Едно предложение. В Япония слагали гумени чучела на шефовете на заводите и оставяли работниците да си изливат емоциите отгоре им. Що не слагате чучела на Радев - хем и пари ще падат?
  • Апокалиптични предсказания правиш, Георги, но съм съгласен с теб. Комунизъм винаги е имало, но само за едни. Като във вица: "Товарищи, следущем петилетке мы будем жить еще лучше! /и плах глас от залата: А что будет с нами?/. Радев да не го мислим. Качи цените до небето, но ще си удвои заплатата. Други ще изкупуват на безценица кафенета от 94 квадрата. А пенсионерите ще гледат все по-тъжно и ще духат...супата!

    П.П. Що се касае до динозаврите - да не забравяме, че са живели много милиони години. А хората да стигнат най-много до 1 млн. и то при условията на пещерния комунизъм...

    "Маймуната на Дарвин не пометнала
    и комунист родила някога във джунглите..." :

    https://otkrovenia.com/bg/stihove/istinata-e-nyakyde-tam-5
  • ИнаКалина, наистина чудно,.. спомням си кадри, как къртиха някаква врата за да вкарат хладилник замразяващ до -70, после ваксините тръгнаха до +35..
    Генек,стъкмистиката пак е вид наука, знам какво е ваксината,.. ти имаш ли такава против тиф, холера,.. нямаш нали, а аз имам, и знам как се чувства човек когато се ваксинира с тях...
    Чувал ли си , по скоро чел ли си, за най-новата теория за произхода на ковид..
  • то и тук на 3 милиона и половина провинция има 400 нови заразени и 11 починали (от хора, живеещи в домове) по последна официална статистика, но това не пречи ... щото 20 милиона пресни ваксини се вкараха, а 20 милиона чакат на границата, няма къде да се складират...та е важно да се превръщат хората в инкубатори - и на страх и на вируси..
  • Благодаря, Петре!
    Като Тома ще попитам: " Статистика! С колко са се увеличили умрелите? Къде са данните за починалите от грип? " И тогава ще приема, че това е пандемия. Има болест, но набиването на страх и паника говори за размътване на водата.
    А данните се крият или манипулират.
    Аз съм ваксиниран от какво ли не. Обаче - всички ваксини са правени за 10-12 години. А сега - набързо, една, две, три... Бизнес!
  • Я, какво искаме, .. отново да сме първенци, по заразено/умрели ли
    Ако не изпълняваш заповеди , наредби - лошо,.. ако ги изпълняваш - пак лошо,.. е , кой е средният път
  • Благодаря, Красе, Надя, Паленка!
  • Хлебарките! Без кръвоносна система и вируси не ги хващат. И по цяла седмица живеят без глава.
    Всъщност не пиша ли за новата власт? И с глава, и без глава - важното е да си на върха!
  • Хлебарките, сенсей, те са неизтребими.
  • бързи болежки в понеделник, интересните във вторник, веселите в сряда..върви си бизнеса, трябва да им се признае, че го направиха...е, вирусът, рабира се, той вече е...
  • Благодаря, Деа!
  • Ние сме си в трета световна - с този вирус и всичко покрай него...
    Ама ти - в понеделник някакви весели бележки прави
Предложения
: ??:??