7 нояб. 2013 г., 22:56

Партиен 

  Проза » Юмористическая
506 0 4
2 мин за четене

ПАРТИЕН

 

Тоз, дет' го гледате, че е седнал до прозореца на кафенето и хем чете от вестника, хем гледа да не изтърве кой, накъде и защо минава по улицата, е бай ви Симо Политиката. Минен инженер беше, рано се пенсионира, пенсийката му бива, а жена му е такъв вампир, че рано сутрин заема позицията до джама и чак след залез-слънце я освобождава. По всичко е компетентен, всичко знай, заклет патриот е и до дъното на душата си мрази комунистите. Ако не вярвате, бъзикнете го на темата и ще видите. Какво, не смеете ли...? На гледайте само сеир сега:

- Абе, бай Симо, ти верно ли че едно време у мината си бил партиен?

- Кой, аз ли, бе – кат попарен с вряло олио скача Политиката. После забива юмруци в масата, счупва ръце в лактите и заприличва досущ на Слави Трифонов: - Таз, не е била и няма да я бъде. Не че не са ма канели! Два пъти даже!

Първия, ехе още студент-отличник бях и във вузовския комитет на комсомола бях. Уведомиха ме значи, че по заслуги са ми издействали бройка и ми се пуска проучване. Чакам аз да излезе туй проучване, чакам... и накрая на мойта бройка избрали синчето на някакъв си там член на еди-какво си. То, момчето още същата вечер, кат’ са нафиркало, от кеф си изхвърлило леглото през прозореца на общежитието, но туй си е негова работа. Аз после чак след години разбрах, че кога отишли да разпитват за мене в махалата, баба Васа Глухата казала, че нашите са неблагонадеждни, щото не излизали на съботници да копаят градинките пред блока, а си ходели на село да отглеждат,  домати, чушки, патладжани и други там частни производства.

Втория път дойдоха на крака да ми се молят, ама два месеца след 10-ти ноември. Хич, бай ви Симо да не е абдал, да вървят да си го издигат оня, де си метна кушетката през прозореца.

Че тъй да знайте, може да съм бил инженер, и минен даже, но партиен не съм бил – патетично заключи бай Симо, но задържа още малко стойката, за да заяви – а сега, кажете там да ми донесат едно малко коняче, в загрята чаша и с резенче лимон.

 

 

© Лордли Милордов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Нищо не ни се дава възможност да бъде забравено, Кали!
    Флирт с финт ли, Дани?
  • Аха и мен да направят партиен член! Изплъзнах се с финт
  • Благодаря, Виктор! В такова време живеем, че посланията са задължителни. Обществото ни е болно и трябва да се лекува, а хуморът и сатирата са добри илачи.
  • Направо не знам какво да ти напиша. Рядко срещана комбинация от самобитен хумор с дълбочина на посланието. Това усещам в този ти разказ. Поздравления!
Предложения
: ??:??