7 нояб. 2018 г., 08:39

Пещите на Дявола 

  Проза
717 4 20
1 мин за четене

   Мнозина, следвайки фолклор и религии са приели, че Дявол е ангел на мрака. Прокуден Божи син. Аз ще ви разкажа друго. То е плод на моята фантазия и звучи достоверно. Не! Не съм еретик. Но, опитвам да проумея един персонаж, който, подобно на Мария Магдалена е доста едностранно представен. Все пак, това е моя измислица, а не факт.

   Бог създал Сатана, защото имал нужда от материал за работилницата, в която създавал Души. Както знаете от физиката, в света нищо не се губи. Видоизменя се. А от религията знаете, че Бог създал Небето, Земята и всичко живо и неживо на нея. Така че, Божият свят си е една затворена сфера. След като създал всичко, Бог започнал подобрения. Науката нарича това еволюция. За целта му били нужни материали. Т.е, да преобразува съществуващите. Създал Ад. Това била работилницата за преобразуване. За негов шеф назначи сина си Мефистофел. Хората го наричат Сатана. Той, пък, си създал подчинени за черната работа: дяволи, демони и разни други. А, работата наистина е тежка! Както знаем, Сатана е голям изкусител и си ходи по Земята, за да събира материал за Ада. Но, малцина знаят какъв гениален майстор е. Всичко материално, което блести и блазни човека е по негов проект! Той щедро раздава такива съкровища на всеки, който му даде душата си. А, там, в Ад-а, горят пещи. Всичко минава през тях, до като се очисти и остане чиста душа. Тази чиста душа се възнася при Бог. От отпадъчната материя там се създава златно и сребърно великолепие, скъпоценни камъни и какво ли не, за което ламти човека. Много, много е зает Сатана. А, ние хич не го улесняваме! Ходим си безгрижно по Земята, мнозина празнуват Хелуин, други - Кукери, трети - друго... Идеята е да прогонят служителите на Ад и техния шеф, но на практика се забавляват с тях. Богат урожай събират те за пречистване! Лошото е, че Бог не му смогва и Земята се пренасели с изкусени от Ада.

    Та, в тази светлина, добър, или лош персонаж е Сатана. Че, за нас Ад е ужасно място, няма съмнение, но, защо е толкова претоварен Ад? Защо не смогва? Дали Сатана не е прекалено старателен? Дали това е лошо качество за един работник? От къде да знам! Размислих се!

© Маргарита Ангелова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Стойчо! 😆
  • Все си играе Сатана с ламтежите ни...
    Че е голям талант и изкусител е вън от Рая на съмнението; и ни приютява с добри намерения в душата си.А може би ние го носим с горделива показност?!
    Хубаво есе за размисъл!
    Благодаря, Маргарита!
  • Добро утро! Радвамя се, че си прочела и коментираш. Няма да изчезне! Ако той изчезне, Бог ще остане без материал. Едва когато е отделил всичкото чисто, Сатана и Ад ще изчезнат! При второто пришествие.
  • Ще се задръстят пещите от толкоз материал, но пък ще има в изобилие скъпоценности! Дано и дяволът тогаз изчезне!
  • 😆😉
  • Ти пък имаш собствен почерк и това е много ценно. Май музът ни посещава, но циганката е мъртва, да живее циганката. Усмивка. Приятна вечер, Марго.
  • Аз рядко пиша дълги неща. Но ти ги правиш интересни.
  • Аз повечето работа я върша наум, после записвам. Ако го забравя /ако ми е хрумнало нощем/ и ме домързи да стана и да го запиша, на сутринта съчинявам друго. Но действа само за кратките стихотворения. По-дългите трябва да се записват.
  • Само ги маркирай и после ги разработвай. На мен ми идва музът нощем и ме събужда. Така, че... уйдисвам му, за да ме остави да поспя.
  • Ами беше преди около седмица и не го записах. Трябва да го мисля наново, не го запомних цялото. Ако ме посети музът, може. Пък и смисълът беше, че всеки си има предназначение, но това не оправдава лошотията. Подобно е на есето ти, пък аз нали съм оригинална...Усмивка. Има толкова много теми, как да им смогнеш.
  • Не е ли време да го довършиш? Благодаря за коментара!
  • Прочетох с интерес, Марго. Наскоро гледах един научно-популярен филм за лешоядите. Наричат ги санитари на природата, защото се хранят с трупове и така прочистват околната среда. Отделят в изпражненията си много сяра. Може би дяволът е санитар на духовния свят и го прочиства от увредени от греха души, които са непоправими. На мене тогава ми хрумна стихотворение, което започваше с думите "дяволът е брат на лешояда, като него бълва сяра", но не го довърших. Това е в тон с твоите разсъждения, поздравления за написаното.
  • Така си мисля, Иржи. Все пак, нали всичко е кръговрат и няма отпадък. Всичко се видоизменя и уползотворява.
  • Марги....бе,ти създаде нова религия!Ние знаехме,че адът е ужастното място с катран,в който си вечно....но прозира една надежда,че "пречистена" душата се връща на земята и това е ,може би, е теорията за прераждането!Добре си го измислила и описала!Че в ада се наказва,а пречистването се прави от Господ и вече невинната душа се пуска отново!
  • Привет, Валя! Ако пак погледнеш, ще видиш, че пречистените души се въздигат към Бог и той си прави подобренията, преди да ги върне на Земята. От шлаката се майсторят всички ония изкусителни неща, с които Сатана купува души. Благодаря, че прочете.
  • Интересна гледна точка. Размисли ме Марго. Както и да го погледнеш ада си е ад. Тоест, дъното, където се утаява всичката шлака. Но не трябва ли от там да излиза по- пречистен продукт, вместо поредното дяволче, поредното златно изкушение? Свикнали сме да вярваме, че ада е мястото, където лошото се наказва и лекува. Знае ли човек! Никой не може да ни каже със сигурност. Но определено твоето размишление ми хареса. Нова, съвсем различна светлина, върху която да поразсъждава човек.
  • Ами, не бих казала, че не е зле. Ако да изгориш не е толкова зле... Там хората са просто материал. Благодаря, че ми гостува. Ти си ми рядък гост!
  • Ако Адът е място за пречистване, а не за наказване значи не е толкова зле. Че и злато добиват
  • Мариелче!
  • Еха!
Предложения
: ??:??