30 сент. 2019 г., 07:28

Съчки за клада - 5 

  Проза » Эпиграммы, миниатюры, афоризмы
760 8 10
3 мин за четене

Абсурд - това е ситуация, при която жена с постоянство в характера сключва брак по сметка с мъж с развита интуиция. А ако сметката прерасне в любов, това е вече комедия.  

 

Жури в женски състав се събрало да избира най-хубавите мъже на света. С абсолютно мнозинство победили финикийците. 

 

Втората бутилка с вино е по-мъдра от първата. Това никак не значи, че вторият ти брак ще бъде по-разсъдлив от първия. 

 

Онези, които са видели много и запомнили всичко най-често искат да забравят дори повече. 

 

Как да забравя? Очите ми са дадени да виждат, умът - да разбира, а паметта - да помни. Видях, разбрах, запомних. И след като ми е отнето правото да забравя, остава ми дългът да простя. Прощавам. 

 

Страшен е денят, в който осъзнаеш, че си най-безсилен, когато не си слаб. 

 

Направете това добро на хората - започнете да се обичате. Не е възможно да се отнасяте добре с другите, ако поне себе си не обикнете. 

 

Една мъдра жена и един мъж с принципи струват повече от дузина прогимназиални учители.

 

Най-много глупости се вършат поради стремежа да се постъпва правилно. Подпис: велик грешник. 

 

Мъжът е мъж, когато разсъблича, жената е жена, когато я обичат. 

 

Ракията е по-важна от хляба, защото хората предпочитат личното щастие пред всеобщото равенство. Може да е вярно дето пред хляба всички са равни, но след ракията всички са щастливи. 

 

По-страшно е когато затворите на една държава са празни, а не препълнени. 

 

"Човек е толкова голям, колкото големи са мечтите му" - усмихваше се кисело старата акушерка, докато израждаше бебето. Името ѝ беше Болна амбиция, а детето кръстиха Диктатор.  

 

Свободата на словото не струва пукната пара, ако няма свобода след словото. 

 

Седемдесет процента от земната повърхност е покрита от вода. Вода имаме и тук, но при нас по-голям процент е покрит от съкращения:

Р. Овч., Д. П., Цв. Цв., А. Д., Б. Б., Цец. Цач. 

Има и др. И т.н. и т.н. 

 

Дамите и мъжеството никога няма да излязат от употреба. Неупотребими са по естество и същност. 

 

На приятелите си дължите благодарности за престоя, подкрепата и помощта, на останалите - за липсата на такива. 

 

Всеки има право да умре, но не всеки получава право да живее. 

 

Животът не губи смисъл, когато последната надежда издъхне, а едва когато пропаднат всички опити за съживяването ѝ.

 

Пазете се от тъмнината - тя осакатява. Внимавайте със светлината - тя заслепява. 

 

© Дон Бъч-Странски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря, Владо! Живи и здрави!
  • Браво. Актуално и днес.
  • Скъпи приятели, благодаря на всички ви за неспиращата подкрепа и вниманието! Извинения за късната ми поява, ангажиментите по служба попречиха да изкажа благодарности по-рано.
  • Поздравления!
  • Беше удоволствие да прочета до какви съчки си събрал за кладата на суетата. 🙂🙂🙂
  • Страхотни попадения!
    Поздравявам те.
  • Блестящи афоризми, Дон Бъч! Аз пък си избрах това: "Свободата на словото не струва пукната пара, ако няма свобода след словото."
  • Словесни бисери. Благодаря, Дон Бъч! И успешна седмица!

    "Всеки има право да умре, но не всеки получава право да живее." /великолепна формулировка/

    Ще допълня нещо:

    "Истината е като светлината. Без нея не може, но гледаш ли я направо - ослепяваш!"
  • Есенция на спомените,които опитът градира във философски умозаключения!
    Харесват ми!
    Поздравления,Дон Бъч!
  • И за огрев и за клада... "Страшен е денят, в който осъзнаеш, че си най-безсилен, когато не си слаб." Прочетох с удоволствие, Бъч.
Предложения
: ??:??