4.11.2016 г., 14:23 ч.  

Стаята на Калтенберг 

  Есета » Ученически, Философски, Лични
1417 3 2

         Доста доближаващ се до Далчевия свят, е и моят. И двамата си задаваме въпроси, на които не се отговаря никак повърхностно, а в повечето случаи не можем да отговорим въобще. Книгите, които са оставени на пода в стаята напомнят за Далчевото познание-печал, събирайки прахта на не живяното битие. Тази тъй сива стая с голи стени без и една йота контрастиращ нюанс на нежност и щастие, отразява безразличието на лирическия наблюдател, който не разбира тревогите на света. В резултат на това непукистко отношение към човешките терзания, лирическият говорител отправя поглед към открехнатата врата в стаята, от която наднича/прозира космическият мрак на небитието. Той изпитва любопитство към Неизвестността, в която вярва, че съществува не малка порция Истина. Лампата е надвиснала над него като изкуствен източник на животоспасяваща светлина. Лампата символизира „спасител“, който води до неизбежната гибел. Светилникът е един измамник-спасител такъв, който не се спира, за да се домогне до Щастието.

© Княгиня Нощ Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Удоволствието е мое, Младене! Желая ти красива неделя и успешна нова седмица!
  • Оригинална импресия-есе поднасяш, Аделайд!

    "Светилникът е един измамник-спасител такъв, който не се спира, за да се домогне до Щастието."

    Удивително точно прозрение! Медитирал съм върху подобни мисли и дори написах "Ден от тъмнина": https://otkrovenia.com/bg/stihove/den-ot-tymnina
    А на твоите години достигнах до следното: "И светлина, и светлина нахлува във студена зала на призрачната катедрала, укрила своя смисъл във безсмислието на еднаквите неща...И ражда се в очите тъмнина - защото всяка светлина е призракът на самота."

    Далчев - самотникът интелектуалец. И ние - като него, обитаващи безличните си сиви стаи, които символично могат да бъдат наречени - стаи на Ван Гог. Благодаря ти за удоволствието от прочита!
Предложения
: ??:??