13 ene 2011, 14:53  

Богът Велес 

  Ensayos
2858 4 2
3 мин за четене

Бог Велес

Велес е бог от Славянската културна традиция. Той носи културата на радостта, младостта, любовта и здравето; на любовта към Природата, към добитъка и полята, благодатно земеделие. Той възстановява хоровода в живота и душите на хората. Да се чувстват близки и да си помагат.

 

Как се е родил Велес? Според легендата богинята Лада след като е яла риба, щука, уловена в езерото на небесния свят Ирий, изхвърля костите на тревата, а небесната крава Земун пасейки наблизо, ги изяжда - и тогава Род пожелава да се роди от небесната крава същество . И се ражда Велес - много красиво същество с дяволити очи и глава на мечка и муцунка на бик. Велес е бил невероятен палавник, извършил редица постъпки от различно естество - и добри и не толкова - но като е бил, благодарение на ТОВА,  обитател на всичките три свята - яв, нав и прав става в резултат на това универсално съвършен, познавайки света на боговете, на хората и на обитателите на отвъдния свят.

 

Една от постъпките на Велес е, че когато хората загубили кравите си, той им дал огън да ги търсят, и бил изгонен в света на хората, където станал перфектен вълшебник и върколак, овладял е щастливото битие за човека и го дава на последователите си. Друга постъпка - става любовник на Дадола - жената на Перун, и бива изпратен за наказание в подземие светове, които прекрасно опознава и овладява и затова се смята господар на НАВ.

 

Поради това няма по-унивесално същество от него...

 

Велес много обича животните и затова животинския облик е най-символичния за неговите изяви. Смята се, че Велес живее - т.е. намира се най-често непосредствено под земната повърхност, където са корените на дърветата - там е неговия трон. Велес препоръчва за хората да се трудят преди всичко, и много съвестно - да орат и сеят - да се занимават със земеделие; пътешествия, търговия, поезия и други изкуства да практикуват... Неговата жена Макош е богиня на плодородието, богатството, благополучието.

 

Когато прославяме Велес, както и всеки друг бог, това е мед за него и той като бог ниноблъчва с благословение - и ние по този начин опознаваме неговите чувства, мисли, знания и неговото битие. Затова последователите на Велес често произнасят неговото име, и го прославят: "Слава на Велес !!"

 

Символите на Велес са:

Мечката - символ на горите, планините и Горските животни;

Бикът и кравата - символизират полята и домашните животни;

Змията - символизира подземните обитатели и оня свят - НАВ;

Луната - това е света на желанията и земното щастие;

Рогът - символ на изобилието и дома. 

 

И има специален знак на Велес като латинската буква "V" - може да бъде видян в интернет -

 

Дърветата на бог Велес са: Бор, смърч, орех и ясен. 

 

Молитва към Велес

 

Велики Боже Велес, славни наш Дядо!

Ти си най-старият от боговете, ти си един от най-старите богове. Слава на теб!

Твоята сила е навсякъде: в горния свят, в долния свят и тук,

навсякъде около нас, във всеки един от нас.

Велики боже Велес!

Нека да дойде Велесовото време на нашата Земя,

 

Златното време за всички нас, за Славяните братя -

 

Обичаме те, почитаме те, славим те.

Нека твоята сила да възраства в нас и нашата сила в Теб.

Нека всеки, който дойде днес във Велесовия кръг,

да пожъне голяма реколта - 

Кой успех, кой пари, кой щастие!

Слава на Велес! Слава на Велес!

 

Лесничея               12.06.2017 г.             

 

 

© Леснич Велесов Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Това е добре. Аз не искам бог да ми говори, само искам да не ме оставя без живот и път - това, което ми е нужно да живея. В бога няма нужда да се вярва, той е необходимост. Има някакво вътрешно чувство, до което се домогвам, но моля не влизайте в дискусия с мен, защото НИЩО повече не искам да говоря!! В моите есета са казани разбиранията ми!
  • Моят Бог ми говори и аз Му говоря, аз Му вярвам и Той вярва в мен.
    А твоят?
    ...познаваш ли го
Propuestas
: ??:??