29 abr 2005, 13:05

Да бъдеш гражданин на променяща се Европа 

  Ensayos
8108 0 4
3 мин за четене
 

Да бъдеш гражданин на променяща се Европа

 

 

,,Истинският показател за цивилизацията

не са размерът на богатството, степента

на образованието, големината на градовете

или обилието на реколтата – а обликът на

човека, който се възпитава в тази страна.”

Р. Емерсон

 

            Европа е най- великият континент, ,,люлка” на цивилизациите, майка на моята родина България. Винаги е ,,раждала” големи умове, целеустремени и борбени личности. Европа е първоосновата на едно съвременно общество, и ако има някой, който да оспори това, нека се опита.

            Живеем във време, в което масово се говори за равноправие на гражданите, за мир и любов, ,,не” на войните и насилието – все неща, които звучат добре, но реално сме заобиколени от точно обратното. Насилието , жестокостта, парите, властта ръководят нашия живот – дори войната. Но мисля, че прогресът идва при определена цена. По принцип в живота е така – падения и възходи.

            Нека вземем за пример България. От цялата история на страната ми(14 века) тя е имала може би едва 3-4 века истински разцвет. Но това не я прави по – малко достойна от други страни в Европа. България е една от най – старите страни в света. Ето защо вярвам, че в Европа ще настъпи един масов разцвет.

            Като един млад човек, който живее в това съвремие, си имам една представа как ще изглежда Европа след около 10 години.

            На първо място ще има по- голяма свобода на действие и осъществяване на всякакви добри идеи. Ще има много организации, които да развиват не само талантите на младите, но и да се разширят взаимоотношенията им с техни връстници от различни страни в Европа. Ще има обмен на трудови ресурси, стоки и услуги. Всичко ще е насочено към обединение на европейските страни и приятелска взаимопомощ. По този начин ще се избегнат конфликтите между страните и ще се подсили традиционния дух на всяка една от държавите. М. Есколи е казал: ,,Цивилизацията е непрекъснато търсене на мирни средства за разрешаване на кофликтите, всеобщ стремеж към мир.” Това е една невероятна идея, защото ще бъдем първият континент и земя, където ще има едно приятелско обединение. Отново ще даваме пример на останалите по света.

            Но и това си има лоша страна. Възможно е някои отрасли, типични за дадена страна, да западнат поради вноса от другите, т.е. ще стане пренасищане на пазара от висококонкурентни стоки.

             , лошите страни в сравнение с добрите са много малко. Вярва , че една такава Европа ще учи децата не само да са по - добри и амбициозни, но и да вярват в утрешния ден. Убедена съм, че повечето хора по земята мечтаят за един такъв по- добър, по- усъвършенстван и сигурен свят, в който да отгледат децата и внуците си. Също така разчитам на себе си  и всички умни хора от България да помогнем на променяща се Европа. А в същото време да докажем, че българите заслужават подобаващо място сред развитите европейски страни.

            Да – усещам, че идва едно по – добро време за всички нас. Зная, че всеки ще намери мястото си в променяща се Европа и ще се почувства неин гражданин. Ще се радвам да творя, работя и реализирам сред едно по – добронамерено и обединено общество.

© София Русева Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря ти Симеон за: 1-защитата,2-просветлението,3-добрия тон и 4-определено ще прочета тази книга.Да, явно разсъждавам прекалено оптимистично и НЕреално.
  • хей, хора предлагам да се въздържаме от коментари о рода на :
    ЛЕЛЕ, МНОГО СИ ТЪПА !!!
    А, писателче какво ще кажеш (не ти отива на годините първо)


    От своя страна и аз не съм съгласен с разсъжденията на София Русева но ще се постарая да го изкажа по цивилизовано и аргументирано (за разлика от първите два коментара). Просто не мога да гледам безучастно на коментари от рода ма тези по горе. Пък и в есето е казано АКО ИМА НЯКОЙ ДА ОСПОРИ ТОВА НЕКА ОПИТА (а никой не опитва- само пишат че е лъжа и че автора е тъп)

    1. Относно това че прогресът идва при определена цена
    - да кажа че ако цената е в ущърб на народа и в ч астност на българското общество, то тогава тя не си заслужава ( нека те ни спират АЕЦА а ние да гледаме безучастно и да мечтаем за грандиозния миг на присъединяване към ЕС) и не е само този пример. Няма да ги изреждам защото не му е тук мястото но преедполагам се досещате за други подобни.

    2. Обединение на европейските страни и приятелска взаимопомощ
    - е първо няма ЕВРОПА да е първата организация опитала подобен съюз.
    Както спомена ADMINA - всякакви обеединения в крайна сметка рухват с гръм и трясък. Историята дава богати примери за тази теза. Та вземете най близкия пример - СССР, или по далечни- опитите на колонизиращите държави да завладеят по големи територии, Друг пример - бившата Р.Югославия, има и още................
    но какво се е случило в последствие. Имаме ли налице някой от тези съюзи. Не че не съм оптимист за бъдещето на ЕС и в частност на България. Но какво ни обединява нас със французите, Немците или Италианците например. Дане би да е езика или културата или обичаите, или някаква историческа случка. Ами не разбира се. Та организация като СССР, в която всички бяха еднакво езиково говорящи (казвам това за да покажа че там близоста е имала поне културно обединение на което да се крепи) вече ги няма.

    3. Вярвам, че една такава европа ще учи децата да вярват в ........ утрешния ден
    - та нима не можем сами да си ги научим (не съм против присъединяването към ЕС) но съгласете се че България винаги се е приспособявала към силните на деня. И не малко пъти така се е стигало до грешки запомнили се в историята. Хоп хайде в нато- е какво ни бяха виновни съседите Сърби, че дадохме на "любимата АМЕРИКА" въздушни бази да им покаже как се строи демокрация. Та ние не можем да имаме добри взаимоотношения със съседите си (които все пак са ни по близки от Германия да речем) а сме тръгнали да се сближаваме с редица по- близки или по-далечни "западни" страни. А за световната война няма да говоря за Българския избор на чия страна да премине и за "розовите последствия от този "обмислен" избор.
    Факт е уважаеми читатели, че нашата родна ТАТКОВИНА винаги прави такива ходове, в които не са обмислени достатъчно последствията. Винаги се присламчваме към изгодното - "келепира" (както се изрази още преди 100 години един виждащ в бъдещето българин)

    Нека влезем в ЕС. Нямам нищо против. Но нека си отстояваме НАЦИОНАЛНИТЕ- БЪЛГАРСКИТЕ ИНТЕРЕСИ.
    Няма нужда да целуваме ръка или еди какво си на европейците за да ни приемат. Имаме си достойнство нека го запазим (ако не е вече късно).
    В наши ръце е бъдещето а не в ръцете на европейците. Един пример как страна кандидат членка е запазила и отстоявала своето :
    - към ФИНЛАНДИЯ подобна и на нас бе поставен ултиматум относно тяхната АЕЦ. Те си държаха на своето. И равносметката- приеха ги малко по-късно, но Финландците си държаха на своето и сега си имат АЕЦ и са членки на ЕС. Не всичко опира до АЕЦА просто реших да дам този пример.

    4. Ще се радвам да творя, работя и реализирам сред едно по – добронамерено и обединено общество.
    - е да кой няма да се радва. Но нека в мечтите ни да не се надяваме че някой друг ще го създаде това общество. На национално ниво ще трябва да поработим за това, а не да чакаме да станем членки и хоп всичко да си дойде на мястото.

    Е опитах се доколкото ми позволява времето да взема участие по темата.
    Браво на SKY за есето, но ще и трябват още по вече познания по темата за да я доразвие напълно.
    И така предлагам който ще дава коментари да не са от рода на горните а да са поне малко обосновани уважаеми "ПИСАТЕЛЧЕТА"


    П.П.
    благодаря за вниманието
    а относно културни и цивилизационни обединения повече информация
    може да се намери в книгата на Самюъл Хънгтингтън
    "Сблъсъкът на цивилизациите"
  • Историята е доказала, че всякакви обединения в крайна сметка рухват с гръм и трясък. Европейски съюз, Съветски съюз... власт и контрол.
    Но аз няма да взимам страна. Никой ме е и не питал.
  • Европа е лъжа.
Propuestas
: ??:??