15 ago 2013, 23:38

Да пожелаеш свободата 

  Ensayos
10475 0 0
1 мин за четене

   Животът на всеки човек и въобще човешката история е бурна смесица от чувства, емоции, страсти и желания. Те са като един коктейл, в който смело и често, без логика, са размесени любовта и самотата, свободата и липсата на избор. Може би най-сладката част от този житейски коктейл е възможността сам да определяш съдбата си, да имаш свободата да избираш как да живееш.
   През вековете именно борбата за свобода, била тя в национален или в личен план, е предизвикала най-много кръв, сълзи, но и възторг и гордост. Степента на осъзнаване на нейната необходимост е най-ясният коефициент за израстването на една личност или на един цял народ. Примери за това може да видим в нашата и в световната история, а в индивидуален план борбата за лична независимост е вдъхновила много творци, които са я изобразили в проза и поезия.
   Усещането за свобода е награда, до която се стига през много препятствия и с цената на не една жертва, но както още древните римляни са казали: "Per aspera ad astra" - през стръмниците към звездите. Разбира се, свободата не трябва да се превръща в самоцел, която да се овладее с цената на всичко.
   Истински свободен е не анархистът, който разрушава всичко в името на собственото си благополучие, а човекът, който живее с морални норми, включващи грижа за околните. Най-трудна за постигане е, но и най-ценна е свободата да постъпваш хуманно. Властта и парите понякога дават измамно усещане за свобода. Само този, който знае къде са границите на егоизма и егоцентризма и не ги прекрачва, е истински интелигентен и свободен духовно човек. 
   Най-често пречките са, че сме свободни са в самите нас. Достатъчно е да надмогнем собствените си страхове, комплекси и предразсъдъци и вратите към много непревземаеми крепости ще се отворят. За да покажеш най-доброто от себе си и да следваш идеалите си, "личната си легенда", както пише Паулу Коелю, и да взимаш самостоятелни решения, без да си правиш дребни сметки.
   Крилата на свободата ти дават силата да погледнеш света отвисоко и да видиш истината за себе си - къде се намираш и какво още ти е нужно. Там, където си свободен, няма прегради за възможностите ти - чувстваш, че може да постигнеш всичко. Свободата е пътят към съвършенството - една химера, но и красива мечта, която е заложена в човешкия ген. 

© Мариян Кънчев Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??