3 jul 2011, 18:33

Да промениш света 

  Ensayos » Otros
10860 0 2
1 мин за четене

Да промениш света

(есе)

 

 

  Повечето хора са скептично настроени относно въпроса да промениш света. Неслучайно те избират просто да се пуснат по течението заедно с останалите. Предпочитат да оставят нещата на произвола на съдбата, отколкото сами да изградят своя живот по най–добрия за тях начин. Избират  асфалтирания път, по който минават всички, вместо прашната пътека, по която се движат единици с цел да я направят нещо различно. Насочват се към общо приетото, към шаблона,  вместо те самите да нарисуват нещо ново.

  Както казват, началото винаги е трудно и доста хора лесно се отказват. Липсва им силният дух и вярата, че могат да успеят, независимо колко е трудно. Винаги има начин за нещо, стига да искаш да го постигнеш. Да се учиш от грешките и да можеш да приемаш поражения. Да си поставяш цели и да се стремиш към тях. Дори и най–обикновената усмивка може да промени положението на някого.

  Трудно било, казват, да промениш света  - зависи от гледната точка на всеки човек. Не коства много да помогнеш на стара жена да пресече улицата или да дадеш колкото можеш на уличния музикант. Да дариш нещо, но то да е от сърце, да помогнеш (да дадеш) без да очакваш нещо в замяна - то рано или късно идва, защото всичко се връща. Нима малките неща не променят света? Те значат нещо и хората ще запомнят, че си им помогнал, че си променил техния свят към по–добро.

  Така че следващия път, когато някой има нужда от помощ, се замисли дали ще го подминеш или ще направиш каквото можеш, за да му помогнеш. Винаги има хора, които са готови да помогнат на останалите, които са различни,  които изпъкват сред масата и ти можеш да бъдеш един от тях - стига да поискаш.

 

 

Веселин Николов

© Веселин Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Всички трябва да мислят по този начин. Ако мислим малко повече за другите, света ще бъде по-добър за пребиваване, защото усмивката отсреща ни дава сили да продължим...
  • По правилно би било да се каже,,Да запазим човешкото в себе си,,.Светът се променя непрекъснато и то не към по добро в духовен аспект.Колкото повече материалното е преоритет в живота ни толкова повече няма да виждаме болката и страданието в ближния.
Propuestas
: ??:??