28 jul 2009, 21:50

Хармонията между човека и природата 

  Ensayos » Filosoficas
18968 2 1
2 мин за четене

Природата със своя уникален и съвършен вид, ни прави щастливи, дава смисъл и стимул да живеем сред красотата ù.
     Когато човек успее да вникне в същността на нещата, само тогава може да почуства красотата, величието и силата на природата, да види и усети нейното разнообразие и да разбере, че уникалните неща като продукт на своя създател - ароматните цветя, столетните дървета, прекрасните водопади, Белоградчишките скали и много други, не бива да се рушат.
     Но за да го разбере, човекът трябва да вникне в същността на нещата, да ги почувства, за да намери отговора и едва тогава може да открие хармонията между себе си и заобикалящата среда.

     Дори земята, върху която вървим без да се замисляме, е най - великото творение на природата.
     Когато се намираме в близост до нея и вникваме в нейната същност, само тогава можем да дадем отговор на нашите въпроси.
     Човекът живее в непрекъсната борба и съревнование със себеподобните си, за да се развива, с цел съвършенство, и като такъв се стреми да открие съвършенството във всичко останало, но не и в природата.
     А именно тя е най-важната за нашето съществуване. Без нея неговото пребиваване е невъзможно, понеже тя дава въздуха, водата, слънцето и храната, а в замяна на това какво правим? - Рушим всичко около себе си, дори тровим и въздуха с нашето нехайство, безотговорност, дори и неблагодарност.
     Природата е най-скъпият дар за нас и ние трябва да го разберем, а времето минава неусетно.

     Човекът има възможностите, знанията и силите да взаимодейства с нея. Търсейки да извлече всичко ценно, той я унищожава неусетно, като не се замисля за последиците; дори погубва всичко по пътя си.
     Пази и обичай природата, и я съхранявай такава, каквато трябва да бъде - чиста и прекрасна. Бъди достоен българин и се гордей с красотата, даровете и благата на родната природа. Тогава тя ще ти отговори по същия начин.

 
автор: © Николай Пеняшки - Плашков

 

© Николай Пеняшки-Плашков Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Здравей, много хубави разсъждения! Нищо на тази планета не е по-отдалечено от природата от човека. Нарушили сме баланса и ще си плащаме скъпо за това. Плюсовете на постиженията ни днес ще се превърнат в стократни минуси. Нека всеки посее дръвче или да помогне с нещо на природата.
Propuestas
: ??:??