9 oct 2006, 15:17

Истинското приятелство отстоява на житейските провокации 

  Ensayos
11368 2 1
4 мин за четене

                  Истинското приятелство отстоява на житейските провокации

                                                            (Есе)

   Истинското приятелство е това приятелство, което отстоява на всичко и на всички. Приятелството е умението да разбираш и съпреживяваш радостта и мъката на своя най-близък човек. Това умение е така “настроено”, че да подскаже на истинския приятел в подходящия момент какво да каже или да направи. Приятелството е най-хубавто нещо, то е рядък и безценен дар на съдбата, който трябва да се пази! То прилича на красива ваза, пълна с букет цветя, подарени с обич и вярност.

    Приятелството е нужно на хората, за да могат да се справят с трудни и неприятни моменти в живота си. Чрез него ние се отърсваме от заобикалящия ни свят и се пренасяме в неговото пространство, където се чувстваме по-щтастливи. Приятелството е най-необходимито нещо за един човек, защото то му дава всичко. Без него света нямаше да е същия. Защото, когато знаем, че има някой до нас, който разчита на нас и ние на него, нещата изглеждат по друг начин. Така чрез подкрепата на най-близкия приятел ние се чувставаме по сигурни и устремени в бъдещето.

   Едно приятелство се крепи на вярата между членовете му и значението в живота на всеки един от тях .За неговото съществуване трябва да има известна доза корекност и всеотдаеност, защото старите хора са казали: “Приятелството трудно се намира, но лесно се губи.”.

    В живота на всеки един от нас е имало много и различни приятелства още през времето на детството, но истинското приятелство се открива едва по-късно в житейския ни път, когато ни поемат водите на живота. Тогава бурите, с които трябва да се борим за оцеляване ще ни карат да осъзнаем, кой може да бъде наречен приятел. Приятели на маса много, но в беда – малко. Истинските приятели са тези, на които можем да споделим и най-съкровенните си тайни, най-личното и дори най-скъпото за нас, а те от своя страна да запазат казаното от нас в пълна тайна. Тези приятели е по-добре да се броят на “ръка” отколкото да са много, но или лицемери, или  да са с нас заради материални споготби, или за лична изгода. Трудно се намират добри и верни приятели. Търсенето може да отнеме месеци, а понякога даже и години, но е по-добре бавно и сигурно изграждане на приятелство, вместо множество повърхостни връзки.

    Истинското приятелство отстоява на всичко и на всички. То не се влияе от други неща, то е само за себе си. То преминава през много и трудни препядствия, за да се задържи, но въпреки това остава истинско и непокътнато. Никоя житейска пречка не може да въздейства на истинското приятелство, то си остава същото както в самото начало. Въпреки многото въздействия на средата, в която живеем, приятелството отстоява най-добре от всички останали извънродствени връзки между хората. Истинското приятелство е най-силната връзка между хората, тя е като ваза, в която не цъфти омраза, предателство и лицемерие.

      Хората са казали: "Имаш ли приятел - пази го, нямяш ли - търси го!"

       Приятелството го разбирам като общуване в тези най-горчиви мигове, когато изострените от негативни изживявания сетива срещат разбиране и съчувствие у другите. Хубаво е да си част от едно приятелство, но не трябва да забравяме, че то е и лесно разрушимо. То е тънка нишка, която може много лесно да се скъса. Години са нужни да го откриеш, а само секунди, за да го загубиш. То е като нежно цвете, за което трябва  да се грижиш постоянно, за да не увехне!

© Божан Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Прекрасно есе и много истински и верни мисли.
    Поздравявам те за тази житейска позиция на твоите 15г .
    И добре дошъл ... успех !

    Поздрав и усмивка.
Propuestas
: ??:??