7 abr 2009, 9:38

"Недъзи" на американската здравна система 

  Ensayos » Sociales
2873 1 1
3 мин за четене

 

Ние, българите, доста често имаме навика да възхваляваме по-напредналите от нас нации, рядко обаче се задълбочаваме в анализа на реалността в чуждите държави. Обикновено изопачаваме фактите и си мислим, че  „там" някъде съществува едно перфектно общество, без недъзи, без проблеми. Уви, няма такова общество. Навсякъде по света биха могли да се срещнат по-тежки и от нашите проблеми. Здравето за всеки от нас е изключително важно, то ни прави пълноценни хора и без него не бихме могли да се наслаждаваме напълно на всички онези чудни дарове, които ни предлага животът. Така че добре функциониращата здравна система в едно общество непременно води до много повече плюсове за хората и за развитието на страната в бъдеще. Потресаващи са някои сцени от филма „Недъзи" , в който излизат на преден план недостатъците на американската здравна система. Както знаем, Америка е страна на суперлативите и чувайки за Америка в първия момент я асоциираме с американското чудо, с индивидуализма и волята за успех и печалба. Американците са известни освен това с патриотизма, високия жизнен стандарт, овладяването на техниката и подчиняването на природата в служба на човека. Но зад всички онези плюсове на американското общество се крие една потресаваща действителност, свързана със здравноосигурителните компании в Америка и с влошеното здравословно състояние на американците. Филмът „Недъзи" на Майкъл Мур разкрива колко опорочена е всъщност американската здравна система и колко добре се грижат за здравето на своите пациенти страни като Канада, Франция и Куба. Фактите показват, че 50 милиона американци нямат здравни осигуровки. Те живеят на ръба на отчаянието и се молят да не се разболеят, защото знаят колко трудно би било лечението. В Америка излиза, че когато човек е трудоспособен и работи, тогава той няма проблеми. Настъпи ли обаче момент, в който да се влоши здравето му и колкото по-скъпо се окаже лечението, толкова повече оправдания намират здравноосигурителните компании да не поемат лечението му, защото това би означавало огромна загуба, а целта в Америка е да се трупат пари, а не да се губят. А след като държавата не иска да поеме грижите за болните, след като американците не могат да разчитат, че ще доживеят щастливи старини и ще им бъде предоставена необходимата медицинска помощ в момент на нужда, тогава за какво американско чудо говорим изобщо??? Може би чудото се състои в това, че смъртността сред американците расте с всяка изминала година?!!!

       Множество пациенти  са изхвърляни от американските болници, тъй като не могат да си заплатят престоя. Този факт показва до голяма степен колко несправедливо е обществото към бедните, тези, които по нищо не се отличават от другите хора и имат пълното право да получат необходимите грижи. Държавата е длъжна да предприеме мерки и да осигури напълно достъпни медицински грижи за всички свои граждани. Истинската държава трябва първо да подобри здравната си система, да осигури безплатното право на лечение на своите пациенти, за да се чувстват хората спокойни, да бъдат щастливи, без здравословни проблеми и в последствие да допринасят за утвърждаването и развитието във всеки един аспект на своята държава. Много често се питам защо съществуват толкова несправедливости по света?

     Как е възможно например хората, които помогнаха на пострадалите след атентатите на 11-ти септември 2001 г. в Америка, доброволците, които в последствие се разболяха, да не получат помощ от правителството. След като за такива герои не са положени необходимите грижи, то за кого другиго??? Как може САЩ да не излекува тези, жертвали живота си хора? И какво общество са американците, след като не осигуряват грижи за най-заслужилите?! На тези въпроси аз по никакъв начин не мога да отговоря. Това са основни проблеми, които американското общество неминуемо трябва да разреши, защото те касаят основното - здравето на нацията.

     Фалшиво е онова общество, което не полага специални грижи за болните. Все пак нека се замислим, че ние, хората, не сме безсмъртни и всички рано или късно умираме. Защо в такъв случай да не си осигурим поне здравето и пълноценния живот?! Малки ли са недъзите на американското общество???

© Никитка Бандитка Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Просто трябва да дойдат в България на обмяна на опит и здравеопазването им ще бъде наистина на ниво.
Propuestas
: ??:??