25 oct 2008, 17:48

Различието не означава безправие 

  Ensayos » Sociales
2450 1 4
1 мин за четене

    Различието не означава безправие

   На този свят има много, които са като нас, но тяхната съдба е по-тежка - това са хората с увреждания. Не зная защо обществото гледа на тях като втора ръка. Техните проблеми не са само вродени; придобиват се от катастрофи, трудови злополуки, тежки заболявания... Та нали на всеки може да се случи нещо лошо. Никой не е застрахован от злото.

   Хората с увреждания имат правото да живеят в обществото заедно с нас.

   Те са в състояние да водят нормален живот - но не сами, а с малко помощ от другите. Не бива да се оставят на произвола на съдбата. А напротив- за тях трябва да се полагат грижи не единствено от близките им, но и от цялата държава. Само така те могат да са пълноценни граждани на страната и света.

  Някой може би ще каже, че за тези- по-различните от нас- освен да плачем и да ги съжаляваме няма какво повече да направим.

   Не!

  Те нямат нужда от съжаление, сълзи, състрадателна мъка и други такива неща. А изпитват необходимостта да се приобщят към околните. Защото всеки има територия и област, където е силен и може да се осъществи като личност.

  Не бива да отхвърляме никого, когото все още не познаваме- нека първо си поговорим с него...

© Александра Иванова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Браво, Саше!
    Вместо коментар, ще напиша едно мое мото, което се опитвам да спазвам:
    "Нищо, че съм инвалид
    и аз съм от човешкия вид,
    затова не се предавам,
    а трудностите побеждавам!"

    И ти не се предавай, мило момиче!
    Бори се, заедно с твоите приятели!
  • така е ..но за жалост не всички мислят като теб ..... мисля че по тежко за тези хора са не заболяванията им,а това че са отхвърлени и подритнати...... да точно понякога дори са по добри...чух веднъж че едно момиче неможе да си намери работа в България,защото е сляпа,а знае 5 езика!
  • Аз не пиша това само за другите, но и за себе си, защото и аз спадам към тези хора.
  • Права си! И те са ХОРА като всички нас. Понякога дори са по-добри! Поздравявам те за есето ти и за смелостта някой най-после да се изкаже в тяхна защита! Благодаря!
Propuestas
: ??:??