12 may 2009, 14:45

Символ на България 

  Ensayos
6553 0 0
2 мин за четене

   Кой е символът на България е трудно да се определи. Всеки човек за себе си има мнeние. Трябва да бъде нещо голямо, неповторимо, запомнящо се. Една държава може да има много символи, с които да се гордее.

   За да изберем символ на  България, всеки български гражданин трябва да изкаже своето мнение по въпроса. Да дискутира своето виждане и утвърди с подходящи и правилни доказателства и аргументи. Тази година през лятото бе проведена кампания по конкретния въпрос. Всеки, който сърфира в интернет, има възможност да гласува и изкаже своето мнение по темата. С най-много гласове в анкетата е Мадарският конник, определен като “вечен символ на българската традиция”. Това е археологически паметник, представляващ изсечен в скалите барелеф (леко изпъкнало скулптурно изображение на плоска повърхност) на 23 м. височина от основата на отвесна скала. Обявен е за паметник на световното наследство от ЮНЕСКО. След проведената национална анкета (29 юни 2008 г.), след обявяването му за глобален символ на България, изображението на Мадарския конник ще бъде поставено на първата българска евромонета.

   България е държава с дълга история и богата традиция, честване и уважаване на национални празници. Трудно е да се даде точен отговор на въпроса: Кой е символът на България? Има много културни и исторически наследства, впечатления на чужденци, песни за “българското”.

Не можем да споменем само Мадарския конник, има символи, които трябва да бъдат уважавани, споменавани и знаещи от всеки българин. Защото кой ще се нарече “българин”, ако не знае историята си (поне най-важните символи,  събития,  исторически находки,  велики царе и ханове).

   Имаме с какво да се гордеем! Българската роза и розовото масло, историческия хълм “Царевец”, Кирилицата, Рилския манастир са малка част, но по-значение голяма част от символите на България.

   Розата е гордостта и славата на България. Наричана от чужденците ”розова градина”, “страна на розите”,  България се гордее с розата. Неслучайно я наричат още и ”царица на цветята”. Удивлява хората с красота и нежен аромат,  символизираща любов и хармония. Кой не би се гордял с нея? Не случайно има песен за българската роза. Посрещаме чужденците с рози и ги изпращаме с рози,  за да напомнят  за красотата на България. Факт е,  че хората запомнят България с розата.

   Рилският манастир е основан през X век от Св. Иван Рилски. Той е един от най-значимите културни паметници в България, включен в световното наследство на ЮНЕСКО.

   Историческият хълм “Царевец” е сред стоте национални туристически обекта. Велико Търново била главната българска крепост по време на Второто българско царство.

   Много интересни факти и исторически събития, свързани със символи на България могат да се кажат и докажат, но темата е друга. Нека бъдем съвестни граждани и оценяваме всичко българско и родно, нека посетим историческите и културните наследства и обогатим знанията си за Родината.

Всеки има свое мнение за символ на България, нека не бъдем безразлични и бъдем различни от хората, които не се интересуват от тези интересни и екзистенциални въпроси.

© Александра Николова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??