Истината не е никак лесно нещо. Дори е най-трудното. Какво значи Истина? Наистина ли е нужна? Защо човек се стреми към нея, дори често с отчайващо желание? Човешкият род винаги се е стремял към нея. Колкото повече го е правел, толкова повече се е отдалечавал от същността й. И така до днес... и докато съществува. Мислим си, че Истината е в сложността на нещата, а Тя е в точно обратното - в простотата, в лесно разбираемите детайли. Тъй като в нас е заложен мазохизмът, се стремим към това усложняване. Така съществуването ни би било по-динамично, объркано и живо. Да питам ли и ЗАЩО сме такива? Защото си мислим, че: "истинското щастие се добива с цената на голяма болка." ("Птиците умират сами") Донякъде е така... но има една фина граница между личните ни действия към щастието и действията на Случайностите (децата на Съдбата) към него. Тази граница е объркваща. До колко щастието ни зависи от нас и до колко е подвластно на по-висша сила? Факт е, че обсебвайки съзнанието си с някаква идея, човек сам спира сбъдването й. Факт е, че оставяйки се на Случайностите да му посочват Верния път, той рядко им вярва или не разбира смисъла им. И така, стигайки до отчаяно състояние. Да разчиташ само на Случайностите, е лудост. Да се вманиачаваш в нещо, също. Човек се развива, заради Съмнението си - но пак зависи от дозата. Винаги искаме онова, което нямаме. Когато Случайностите изчезнат, започваме да се питаме: "Защо? Какво стана?" Едва тогава ги оценяваме. Искаме ги отново, а така спираме появата им. Нещата, които най-силно съм искала и са се сбъдвали, са били онези, върху които ясно съм знаела, че нямам власт и контрол. Това са най-искрените и чисти желания. Ето и отговорът на въпроса ми: Контролът vs. това да освободиш примката на въжето около "врата" на желанието. Понякога човек трябва да се примири; да освободи мисълта и съзнанието си; да не си мисли, че всичко е в негови ръце, но и обратното - че щастието ще дойде в бездействието му. Човекът е изследовател. Търси-намира, опитва-разбира, приема-отхвърля, губи-печели, греши-осъзнава, спира-продължава... докато открие Истината за самия себе си. Често това е смисъл на цял един живот. Понякога са нужни години, за да разбереш, че това което ти е нужно, е било пред теб, но си бил сляп да го видиш. А има хора, които никога не разбират какво им е било необходимо, защото не са познавали самите себе си. Цялата Истина се крие в това да опознаеш самия себе си. За мен това е най-трудното и най-голямо предизвикателство в живота. Познаваш ли себе си, повече не вярвам, че ще критикуваш околните за постъпките им. Познаваш ли се, простиш ли си, приемеш ли се, какъвто си, е много вероятно да придобиеш едно по-висше съзнание. Сега разбирам, че да обичаш Истинското си Аз, не е никак лесно, но е необходимо, както въздуха, за да живеем. Ако се обичаме, не критикуваме околните, а им помагаме, бихме открили някъде там щастието си. Но до там още не съм стигнала и зная, че ме чака дълъг и труден път ... :)
Блокирането на рекламите (Ad Blocker) е в нарушение на правилата за ползване на платформата! Добавете сайта в списъка с изключения във Вашия Ad blocker!
Може да избегнете показването на рекламите, като направите дарение и получите статут на ВИП потребител/Автор ПЛЮС.