28 may 2014, 10:13  

24 май - ден на бг гордост 

  Prosa
591 0 2
1 мин за четене

24 май ден на бг гордост

 Този ден е свещен. Той предава паметта на предците. 24 май е ден на словото, което е по- мъдро от оловото.

Денят на българската писменост и култура буди гордост в сърцата ни. Аз се гордея, че Кирил и Методий са патрон на моята гимназия. Ние - българите като нация до голяма степен дължим любознателността си на тях. Най важното послание на този ден е, че народът ни трябва да се стреми към просветата. Знанието е ценно.

Писателят Иван Вазов в романа си "Под игото" описва как се справяме с турското робство. Посланието му е, че трябва да бъдем единни като народ. Вазов е произнесъл свещените  слова: "родна реч омайна, сладка... реч на мама и на татка, реч що мълвя всеки ден"   Нашата писменост ни прави горди сред европейците. Братята Кирил и Методий са носител на милия ни говор, който ни е превърнал в достойна нация; Паисий произнася пламенните слова: "О, неразумний юроде, поради що се срамиш да се наречеш българин." Братя Миладинови в миналото са се занимавали с издаване и превод на книги.   Аз в наши дни подкрепям инициатиативата "Да дариш книга", която  се състоя в този ден в столицата.  Културата също е важна. Изкуствата са неизменн част от нея. Държавата трябва да отделя пари, за да могат те да се развиват; БГ съвременни писатели Людмила Филипова, Ваня Щерева, Алек Попов ни дават надежда, че бг слово и наука ще се развиват в креативна посока. Дано те ни прославят по света със силата на словото си.

© Пламена Сомова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??