30 jun 2009, 22:38  

 Бай Село 

  Prosa » Relatos
1139 0 4
Произведение от няколко части
2 мин за четене

Как си, Бай село? Отегчен ли си от живота? Оплакваш ли се от живота си? А какъв живот живееш ти... Живот, изпълнен с интриги, егоизъм, алчност, арогантност... Кого залъгваш... Мислиш ли си, че като сложиш 2 тона желязо на врата си... имаш патент на безсмъртие... И за какво са ти тези БМВ-та, тези МЕРЦЕДЕС-и... като дори нямаш човек, на когото да споделиш мъката... Погледни отсреща детето със скъсаните дрехи и босите крачета... и вместо да отидеш да си купиш MARLBORO или да изпиеш едно JOHNY WALKER на кварталното барче... дай два лева на детето да си купи хляб... Ръката на волана, косата разпиляна... 150 км/ч... малко си сръбнал, лошо няма, нали ако те спрат 'куките', ще им бутнеш 50-100 лева и ще си продължиш по пътя... а не мислиш на съседния завой дали няма да изскочи някоя животинка... ще я сгазиш и ще си надуеш HOUSE MUSIC и кой като теб... А това е живо същество... но какво ти пука, нали ти си с кабриото навън... мадамите ти се лепят... Разбира се, отваряш, иначе претоварения от порно филми лаптоп, влизаш в сайта за запознанства и търсиш някое глупаво 14-15 годишно момиче, поредното, качило голите си снимки в интернет, опитвайки се да привлече интереса на хора като теб... Но защо и ти да не отидеш пред огледалото в тоалетната, да нацупиш джуки, а може и очилата DIOR от магазина за 1 лев да сложиш, да съблечеш блузата си и да снимаш бирения си корем... Все пак... това те прави 'уникален'.. изключително малко хора имат такива снимки... дам... И когато излизаш, сложи си 2 тона гел на косата, направи прическата и облечи тениската ARMANI от оригиналната сергия на битака... Отиди на фризьор... боядисай си косата като светофар... а може и цветовете на дъгата да докараш... Нарисувай си вежди с черен молив, понеже леко си прекалил със скубането... не се притеснявай, случва се... И така, Бай село... 'гъзар' си ти... ние от простолюдието не разбираме твоите велики идеи... Мисля, че един ден ще станеш депутат... Отдава ти се корупцията и лъжата... Яж си депутатските кюфтета... Не мисли за хилядите деца, които умират от глад всеки ден... Хапвай, пийвай, пирувай... Не спазвай законите... има си обикновени хора, които трябва да ги спазват... все пак ти си богоравен... Тежък е животът, Бай Село... Живей в своя измислен свят... никой няма да те съди, все пак всеки сам определя своя път... Продължавай с интригите и с алчността... И когато попаднеш в една дълбока пропаст, Бай Село... тогава ще ти е нужна ръка, която да те издърпа... тогава, може би, ще осъзнаеш по кой път си тръгнал... късмет, Бай Село! Пожелавам ти все пак да се намери някой, който да ти подаде ръка... Пожелавам ти някой да си спомни и да изрече името ти, а не просто обръщения като 'брат', 'брато', 'пич', 'мой'... и прочие... Пожелавам ти го... защото най-лошото нещо, което може да се случи на един човек, скъпи мой приятелю... независимо от качествата които притежава... е да бъде забравен... Успех, Бай Село! Дано преуспееш в материалния и безсмислен живот, който водиш... Защото смисъла на живота... ти няма да го откриеш!

 

П.С. ... Просто се замислете над тези редове... и... знам ли... може би много от вас ще припознаят своите образи...

 

4 години по-късно -> https://otkrovenia.com/bg/proza/baj-selo-2-prodyljenieto

» следваща част...

© Красина Попова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Добре написано и силно. Поздравления от мен.
  • Ееее добре бее,признавам те... Уникално е просто!!!
  • Много емоция и горчивина, много хъс и провокация за размисъл...
    Хареса ми с тази спонтанност!
    След нея обаче идват сериозните, спокойни и улегнали мисли... защото, чудесно е да отбелязваме, показваме тази абсурдна бездуховност... но да помислим как могат нещата да се променят - ето това е най-важното. Аз вярвам в доброто, заложено в хората и мисля, че всички, които виждаме тази духовна катастрофа, трябва да се научим да подаваме ръка, да знаем как добронамерено да докоснем нужната струна в тяхната душа...
    Защото това са нещастни, страдащи хора, далече и от самите себе си и толкова лишени от присъщото на човека вътрешно усещане и състояние на духа, наречено СВОБОДА...
    Благодаря ти, Красина, стойностна творба!!!
    Прегръдка!!!

    ПП Видях, че от скоро публикуваш. Много се радвам, че си сред нас, и мнго се надявам да чета още твои творби, защото Бог ти е дал най- важното - дарба и всичко пнова, от което се изгражда Човека!!!
    Чакам, не се бави много

  • Краси,
    според мен, по-правилно ще бъде произведението да бъде озаглавено като "Бай Селяк"
    Познавам селяните, те произвеждат материалните блага и всичко онова с което ние в града се храним, носители са на старите традиции и на всичко онова, което ни определя като българи,. Е носители са на онази селска хитроватост, която ги опазила през вековете за да просъществуват и оцелеят, но това е др. тема...
    А за тези селяци, андрешковци, произлезли от нищото и запътили се към самообожествяването, си напълно права, и попадението ти е много точно..., за което получаваш моите адмирации.
    Продължавай все така. Поздрави!
Propuestas
: ??:??