15 abr 2016, 20:44

Безстрашната 

  Prosa » Relatos
998 0 6
3 мин за четене

Заставаме вечер пред огледалото с размазания грим от сутринта. Под ярките флуоресцентни лампи виждаме изсъхналата, ронеща се спирала, събралия се в ситните нови бръчици грим (появили се след поредната година на мръщене дали пред компютъра, дали докато запали колата в студа, дали след като се заляхме с кафето сутринта и чорапогащника се скъса, дали след псувнята от задната кола на светофара, след като не можахме да вкараме първа с раздрънката си стара скоростна кутия), после погледът ни се спира на размазаното тук-там червило и подаващата се истинската, сивата, уморената кожа изпод боите... И докато се опитваме да измием лъжата за годините на лицето и душата, леко започваме да чоплим тук-там, първо леко, после с настървение и ярост, опитвайки се да свалим маската. Опитваме на врата, после около очите и накрая стигаме до тук, до онзи ръб, където започва косата ни. Точно тук. Започваме да чегъртаме с нокът, леко – да не се нараним, но раните вече са там отдолу, така че е безмислено. Скоро е доста лесно, маската поддава и е готова за сваляне. После осъзнаваме, че с маската ще падне и косата – русата, когато беше на мода, червената, когато горяхме от страст, късата, когато си мислехме, че сме различни, буклите от сватбите, плитките от детството... Пада изкуственият тен, за който прочетохме в последния брой на любимото списание, татуировката близо до сърцето, която мислехме, че значи много и синините от стара, пагубна любов... Спираме плахо, с мисълта дали отдолу пак сме ние, дали тялото, което ще се покаже няма да ни уплаши до смърт? Какво пък е още една смърт. Толкова смърт преживяхме – на мечтите, на почти незапочнал живот, на няколко дълги живота... И започваме да дърпаме кожата, да сваляме, да захвърляме по пода около нас... Изведнъж осъзнаваме, че маската не е една, а са хиляда и започват да падат като есенни листа – изсъхнали, мъртви, натежали не от сезони, а от години носене...

МАСКИТЕ:

На младата

На самоуверената

На идеалната

На справям-се-с-всичко

На домакинята

 

На наранената

На излъганата

На отхвърлената

На изнасилената

На сломената

На разплаканата

На уволнената

На не-си-достатъчно-добра-та

На предпочетох-другата

На „обратната”

На различната

На скъсаната

На забравената

 

И изведнъж цветовете се сменят, бузите поруменяват, очите се избистрят и се появява ЛИЦЕТО:

На детето

На момичето

На дъщерята

На майката

На онази-с-детската-усмивка

На мечтателката

На влюбената

На обичам-да-ходя-боса

На харесвам-луничките-на-носа-си

На щастливата

На истинската

 

С бръчките от смях и няколко белега от детска шарка, с изгорелия нос от онова море, когато спяхме всеки ден на плажа и обръщахме деня в нощ и нощите в ден, с дупката на веждата от онези дни, когато се борехме срещу света и никой не можеше да ни казва как да живеем, с единия крив зъб в усмивката преди да станем идеални. И тази вечер решаваме да си легнем с това лице, да си спомняме живота преди маските и да не ни стърчат краката от леглото, защото вярваме, че отдолу има чудовища, а сме си оставили пред огледалото маската на безстрашната. А утре? Утре е неделя и светът си почива, ще си починем и ние.

 

 

                                                                                

© Александра Todos los derechos reservados

Пиша отдавна и наскоро започнах да споделям "творбите" си в интернет. Досега ги четяха само семейството и приятелите ми. Наистина бих се радвала на всякакви мнения от страна на всеки, който има желание да ги прочете. Този кратък разказ ми е един от любимите, писан е с много емоции и съм вложила много от себе си в него. Благодаря предварително на всеки, който се спре да го погледне. 

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Благодаря ви Натали!
  • Истинско! Браво!
  • Благодаря ви, Йоана! Радвам се, че ви е било приятно.
  • Приятно за четене, усеща се чувството, потапя, обгръща, предизвиква размисли. Харесах стила, приех позицията. Красив текст.
  • Благодаря ви! Страшно се радвам да чуя мнения от непознати и безпристрастни хора. Надявам се,че ви е било наистина интересно, ще публикувам още!
  • Аз харесах написаното. Различно е, дава доста поводи за размисъл и е истинско. И аз с удоволствие бих прочела още твой неща. Поздрави!
Propuestas
: ??:??