14 feb 2021, 8:47

Честит Свети Зарезан 

  Prosa
436 7 36
4 мин за четене

         Днес пак е оня празник: Свети Трифон ли беше, Валентин Зарезан ли беше, съвсем се обърках.

        А едно време всичко беше просто, точно и ясно. Само Трифон  Зарезан имахме. Какви купони ставаха в студентските! Едни влачат дамаджани с вино, други мръвки в буркани, рибици и и суджуци. Трети туршии. И като се почне - цялото общежитие замирише на скара, по коридорите вървиш с опипване, нищо се не види от разни па́ри. А на другия ден се събудиш в леглото с някоя Валентина.

         Докато на третата година Валентина остана не само в леглото ми, но и в живота ми. Забрави да си тръгне, аз пък забравих да я подканя.

         И баш по ония времена дойде и другият празник -  Св. Валентин.

         Жената най-много кяреше, щото на имен ден нали не се кани, а тя си се настани при мен с имения си ден - и името ѝ Валентина, та продължи традицията с купоните. Кой какво дошъл да празнува, никой не пита. Важното е, че от уважение към домакинята всеки носи и подарък специално за нея.

         Само дето бутилките замениха дамаджаните, мръвките от домакините, а с бутилките разни бонбонени кутии и шоколади във форма на сърца. А Генчева от долния етаж носеше домашна торта с нарисувано кърваво сърце от малини отгоре. Красотичка и половина! И едни артистични нощи: редуват се "Червено вино снощи пих" с "Дай вино, дай, вино и ракия", любовните песни на Веско Маринов с "Ако зажалиш някой ден за драмска ракия", а на другия ден вместо да се събудиш от мирис на кафе и пържени филийки, дечурлигата с гръм и трясък нахлуват в спалнята и викат:

          - Гладни сме! - остатъците по чиниите за по зъбче са им стигнали, след като са омели наличностите в хола.. Добре, че не намират остатъци и по бутилките и чашите!

...............

          Тази година ще минем без тортата на Генчева. Заради пандемията половината комшии  станаха фермери, тия пък с хоумофисите имат  лепенки с озъбен звяр с надпис "Тук живея аз" на вратите.

           Дечурлигата  си празнуват  в мрежата: отдали се на чат по стаите си.

           Обличам дежурния червен пуловер, избръснат и лъснат като в ония времена,  и се настанявам на дивана в хола.

           Спирам звука на телевизора и подвиквам:

           - Вале, стига си пренасяла, кой ще го изяде и изпие всичко това?

           Валя идва, изпънала пищно миналогодишната рокля със сърцевидното деколте. Дори и червено червило си е сложила.

           - Я погледни, май някой звънна!

           - Причува ти се, няма кой да звъни. 

           - Провери, де! Още не си седнала!

           Връща се към антрето, и се чува:

           - Олеле, червени ботуши! Не ме пропусна! Добре, че на Катя краката още не са стигнали моя номер да ми ги подноси! - щастлива влиза отново моята Валентинка.

           - Със здраве  да ги скъсаш! Хайде, сядай до мен на дивана, и да включвам камерата, че е време за наздравиците! - подсещам я аз, тя присяда плътно до мен леко настрани:

           - И да врътнеш камерата и по-надолу, да ми видят ботушите. После ще се селфна с телефона и ще обиколя нета с тях. Давай!

           Включвам, гръмват наздравици и пожелания, потапяме се и ние в мрежата да празнуваме.

           Какво беше - "Трифон Валентин" ли, "Свети Зарезан" ли, НАЗДРАВЕ да е!

🍷

© П Антонова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Роси, Скитнице - Бяха, бяхме - това е ключът.
    Защото "ще" не се знае какво ще е...
  • Ех, Пепи! Добре си предала контраста между Сега и онова отминало време, което е в спомените ми! Тогава хората бяха сякаш по- задружни и сплотени... и по- весели...Но не си забравила да вмъкнеш и много усмивки между червените ботушки и чашите вино
    Забавно е
  • Страхотно описание на студентските години! Носи духа на онова време!Поздравявам ви за чудесния разказ!
  • Благодаря, Силве!
  • Забавно и топло, носи духа на друго време. Не спрях да се усмихвам, Валентинке. 🙂
  • Иржи (Ирина Филипова) - Че лошо ли беше онова време? За това направих тоя преход от тогава до сега как са се променили нещата
  • Нека има празници, макар и такива "ашладисани" към нашите като тоя Св.Валентин и Джулай...Когато работех , имахме един празник повече от другите, на някаква дата от април беше, рожден ден на Ленин, защото ние бяхме ВМЕИ"Ленин", сега Технически Университет и правехме сбирка- спивка със софра, песни и танци от сутринта....Ти ме върна в онова време, Пепи...
  • Доброто мезе има голяма глътка!
  • При пиенето хубавото се увеличава с чашите. Накрая с бутилки и дамаджани...
  • генек (Георги Коновски) - и все по-хубава ще става.Както се казва "Хубавото тепърва предстои!"
  • Честит!
    Хбава почерпка!
  • Дочке - и едно парче от тортата на Генчева с кървавочервеното сърце от малини има за теб. Благодаря!

    marco777 (Марко) - само 2!!! Питаш ли го Стоножко с по колко го посрещат! 😅
  • Първо я поканих у нас за Свети Валентин, за да и събуя червените ботуши .
    После за Свети Валентин и купувах всяка година червени ботуши.
    Сега ме замерва с червените ботуши, като се върна от празника на Трифон Зарезан.
    Тежка е мъжката съдба, Пепи.
    Поздрави за творбата !
  • Червени ботуши и сърцевидно деколте- Класика!
    Прочетох с удоволствие!
  • За това ли истината била относително понятие? Щото рано или късно все ще отнесеш нещо за едната гола истина! 😅

    Благодаря, Стойчо!🍷
  • Няма значение дали е бяло, червено или розе!
    Важното е да са силни чувствата след това!
    Няма начин да си в "Откровениа"и да си не кажеш истината!
    Поздравления за творбата, Пепи!🥂
  • ИнаКалина - благодаря ти за коментара🍷

    И за Гришо 🍷
  • "Имало едно време едни хора, които не знаели какво е "Свети Валентин" . Но знаели да обичат дo живот ..." Розмари Де Мео
    Гришо - на финала! Наздраве, Пепи
  • Наздраве, Ники! Много любовни пеперуди ти пожелавам, и повече присъствие не само в коментарните полета!
  • Честит Празник, Пепи!
    Наздраве!
  • намерих си още един повод за наздравица днес:

    Григор Димитров спечели срещу №3 в света Доминик Тийм (СНИМКИ)
    на Австралия опън

    Браво, Гришо, Браво, Димитров!
    Толкова хубав повод, ще го уважа повече от 1 път!
    🍷🍷🍷 3 за щастие!
  • Харпун (Костадин Шимов) - Наши близки, след работа преди да отпътуват, ги питам как са момчетата. вече отраснали пубертети.
    - Как да са?! Като се прибираме, всеки на мобилното си и буквално се сърдят, че се прибираме да им нарушаваме виртуалния живот.

    Честит и на теб! И наздраве!
  • Ооо Пепи майсторица си,кефи как самоти идват такива идеи.Честит празник на всички и наздраве.Поздрав palenke.
  • 😅 Наде! Ама вярно голям студ, сигурно и крокодилите са заспали като мечките!

    vita_Mirianova - и аз ви желая топлина и любов!

    Надка няма да обикаля из нета с нови ботуши като Валентина, но да си държи поне Трифон да не хукне той из нета!
  • Честит Трифон Зарезан, Пепи! И тази година мъжът ми ходи да търси крокодил с ботуши, но водата е замръзнала. Наздраве!
  • Как добре си обрисувала всичко, Пепи! Майстор си!
    Честит Празник! Много топлинка и любов ти желая.💕
  • Блу (Blue) - наздраве, блу!

    jonnnn (Пламен) - честитки, емотки, колажи... нали? И да се гримираме вече на празник в мрежата!
    Зарязването на лозята е традиция, и нея ли рязнаха?
    Сега ще си потърся в нета саунд за дрънкане на чаши
  • Наздраве с любов, Пепи! Я смъкни камерата още малко надолу, че да покажа ботушките на мъжа си Опияняващи празници на всички!
  • Този вирус е като дюшеш за Валентин Нали се празнува уж любовта, а тя е нематериална и лесно се предава по жиците - дали телевизионните или компютърните - сядаш си във фотьойла и от теле_кутийките се излива любов, Ах , Ох, .. е, тези дето вече са се обзавели с половинка вече няма къде да бягат, ама са длъжни на всеки пет минути ... Зарезан е главният губещ - при него празникът е групов контактен спорт (който в момента е забранен) и се губи тръпката накрая да се събереш с празнуващите под масата на белот или 'ти мене уважаваш ли ме?' ... Така и не ни спуснаха директива за пиенето и целуването с непознати .. .. Честит Празник на Опиянението
  • amethyst (Калин Пантов) - каквото - това! Само да не заключваме сърцата си и да не забравяме, че хубаво има навсякъде, трябва само да се вгледаме!
  • Много сполучливо и актуално, Пепи! Абе, важното е да ни е готино!
  • Танче - благодаря! Честит и на теб, радвам се, че намина!
  • Наздраве да е! Хубав празник!
  • Пеппи знае и може ! С блага приказка , студено (вино, бира) и по по други похвати да превърне всеки ден в празник на Деонис и Афродита ! Усмих!
  • О, времена! О, светии!
    съгласна, изтребител! Като не броим лошото, поне едно нелошо да остане!
  • Купон да става ..актуален ........може и виртуален !
Propuestas
: ??:??