Хубава жена
Омъжих се на осемнайсет години. Бях осемнайсетгодишна, но запазена. Първото момче, което ме попита „Искаш ли да се омъжиш за мен?", получи положителния ми отговор, защото не знаех дали друг ще се навие да ме пита същото. Някой може да си помисли, че съм грозна - няма такова нещо. Аз съм много сладка, почти красива, как беше в приказката: „Красива, ненагледна като никоя друга, слънцето може да гледаш, но в мене - не." Хубава съм, обаче не ми личи от пръв поглед. Ето например в началото моят съпруг ми викаше вампир, а след петнайсет години щастлив семеен живот ми вика сладур.
Те и колежките отначало като почнах работа, ме гледаха някак особено. Викам си: ще свикнат, ще разберат те колко съм сладка. И започнах. Сутрин, като отида на работа, заставам пред огледалото и започвам да си викам: „Боже, колко съм хубава! Боже, каква съм сладуранка!" И сега като ме търси някой по служебния телефон, колежките ми викат: „Ало, хубавичката, търсят те!"
Хубавичка съм си аз, ама съм и много щастлива. Щастлива съм, защото мъжът ми много ме обича. Спомням си преди десетина години ми каза „обичам те", ама аз и досега си го спомням. Обича си ме той, иначе щеше ли да ми го каже. Те приятелките ми, понеже ми завиждат, ми викат, че така ми е казал, за да му купя кола от спестяванията на тате. Злобарки! Живеем толкова щастливо, че чак не се издържа. Той, мъжът ми, понякога казва: „Не издържам от това щастие, кой ли ден ще си грабна шапката и ще избягам" - ама той е един майтапчия. Все така се шегува, пък и няма шапка, аз по това разбрах, че се бъзика, така да се каже. Знам си аз, щом е издържал петнайсет години, ще издържи и още. Голям юнак се оказа моичкия.
От две седмици го няма. То и друг път се е случвало да го нама за два-три дни - командировки, така казва. Сигурно и сега е командировка, но в чужбина. Нали ми е скромен, нищо не ми казва. Те, колежките, ми викат: „Сигурно те е напуснал!" Ама, нали ги знаете жените какви са злобни. Така ли се напуска хубава жена, пък и той ме обича - веднъж ми го каза.
© Светлана Лажова Todos los derechos reservados