24.04.2007 г., 23:50 ч.

Хубава жена 

  Проза
1621 0 28
1 мин за четене
 

                                                         Хубава жена


  Омъжих се на осемнайсет години. Бях осемнайсетгодишна, но запазена. Първото момче, което ме попита  „Искаш ли да се омъжиш за мен?", получи положителния ми отговор, защото не знаех дали друг ще се навие да ме пита същото. Някой може да си помисли, че съм грозна - няма такова нещо. Аз съм много сладка, почти красива, как беше в приказката: „Красива, ненагледна като никоя друга, слънцето може да гледаш, но в мене - не." Хубава съм, обаче не ми личи от пръв поглед. Ето например в началото моят съпруг ми викаше вампир, а след петнайсет години щастлив семеен живот ми вика сладур.

  Те и колежките отначало като почнах работа, ме гледаха някак особено. Викам си: ще свикнат, ще разберат те колко съм сладка. И започнах. Сутрин, като отида на работа, заставам пред огледалото и започвам да си викам: „Боже, колко съм хубава! Боже, каква съм сладуранка!" И сега като ме търси някой по служебния телефон, колежките ми викат: „Ало, хубавичката, търсят те!"

  Хубавичка съм си аз, ама съм и много щастлива. Щастлива съм, защото мъжът ми много ме обича. Спомням си преди десетина години ми каза  „обичам те", ама аз и досега си го спомням. Обича си ме той, иначе щеше ли да ми го каже. Те приятелките ми, понеже ми завиждат, ми викат, че така ми е казал, за да му купя кола от спестяванията на тате. Злобарки! Живеем толкова щастливо, че чак не се издържа. Той, мъжът ми, понякога казва: „Не издържам от това щастие, кой ли ден ще си грабна шапката и ще избягам" - ама той е един майтапчия. Все така се шегува, пък и няма шапка, аз по това разбрах, че се бъзика, така да се каже. Знам си аз, щом е издържал петнайсет години, ще издържи и още. Голям юнак се оказа моичкия.

  От две седмици го няма. То и друг път се е случвало да го нама за два-три дни - командировки, така казва. Сигурно и сега е командировка, но в чужбина. Нали ми е скромен, нищо не ми казва. Те, колежките, ми викат:  „Сигурно те е напуснал!" Ама, нали ги знаете жените какви са злобни. Така ли се напуска хубава жена, пък  и той ме обича - веднъж ми го каза.

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • И маса, Люси и маса!!!
  • Ами и двамата рисуват прекрасно, но сякаш Пикасо ми е на сърце! На Дали имам цяла колекция вече Сега сменям интериора у нас и ми трябват нови картини!
  • Той само да ме заведе, аз направо картина ще ти пратя. Пикасо или Дали предпочиташ, Люси?
  • Да бе да, напуснал те!!! Най-вероятно обикаля и търси местенце, да те заведе на почивка! Изненада ти прави, знам аз Ех, Свeтланкееее... и да пратиш картичка после, чу ли!
  • Иво, страхотен си ти, че ме четеш!!!
  • Еми ... да ... страхотна си ! Невероятно усещане,една прекрасна лекота на изписване на лошите неща! Жалко,че не мога да ти стисна ръката на живо!
  • Много сте прав, господин Пенков!!! Добре, че ми го каза веднъж, а хич?!
  • Правиш дисекция на битието ни с хирургическа точност. И това го има в природата. Той пак добре, че ти го е казал, мани другото...
  • Ангар,ласкаеш ме!!! Съвсем случайно една приятелка ми каза да напиша това, което разказвам като се съберем на чашка. Пратих наколко неща в няколко вестника и ме питаха за още. Сега не пиша никъде освен за вас. Просто е, когато ти е хубаво искаш да го споделиш с приятели!!!
  • Винаги съм си мислел, че поезията е по-ценно от прозата! Но след прочитането на твой разказ - преставам да мисля така!
  • Ами тук сме се събрали само умни и красиви,какво да се прави-съдба!!!Вили и Стами нали така?
  • Отново усмивки и настроение получавам от твое разказче!!!
    Прегрътка за хубавата жена с невероятното чуство за хумор!!!
  • Среднощни поздрави! Развесели ме, БАБО! Вие с Мими1001 умеете да развеселявате!
  • Май ще ви намразя!!! Като ви чета отзивите и се усмихвам,а това на моите години...Почнах от вас да се сбръчквам.Заредите ме с хиляди усмивки и си представете,вървя по улиците,всички намръщени и аз ухилена.заради вас до уши.Хората ме гледат и цъкат,мислят ме за луда.Даже един човек ми каза,че съм хубава,заради вас,сигурно беше късоглед,милия.Обичам ви!!!
  • Хей ти си невероятна!
    Поздравявам те скъпа!
  • Светле, приятно съм изненадана.
    Има два варианта:
    - описваш моя живот - справила си се прекрасно, ще те наема за мемоарите си.
    - описваш своя живот - което е по-вероятно Ми той същия като моя.
    Светле ... прегръдка и усмивка.

  • Е, щом ти го е казал..., ти да не си склероза, какво ще ти повтаря човека!!! !
  • Наистина си сладурана! Много ме развесели!
  • Поздрави и от мен за прекрасният разказ!
  • Благодаря за усмивките, Светле!
    Гуш*
  • Ти си невероятна-даваш ни толкова добро настроение, че не знам дали има начин да ти се издължим...
    Аз съм от редовните ти читатели и те чакам тук с нетърпение!!!
    Поздрави от мен и много
  • дано, дано! стискам палци да не ти спира мастилото! сигурно и аз трябва да съм хубавичка, щом ме търпят 20 години
  • Поздрави и от мен за усмивките, Светле!!!

    п.с. И аз минах петнайсет години семеен живот. Значи и аз съм юнак.
  • Специално за теб,мила Мая ще пиша всеки ден.А ако трябва и по три пъти на ден за щастие!Няма как да не ти пожелая хубав ден за милите ти думи!БЛАГОДАРЯ ТИ!!!
  • няма начин да прочета твой разказ и да не ми е хубав деня
  • Просто не знам,милата!Добре,че не съм жена!Благодаря,Вероника!!!
  • Ах,колко ти благодаря,Белоснежна Гери!!!Хубаво настроение след толкова усмивки ти желая!!!

  • Ах, как обичам да те чета! Винаги ме разсмиват, развеселяват твоите истории!
    Среднощни поздравчета и мнооого усмивки!
Предложения
: ??:??