22 ago 2024, 21:45

Житие (принос към въпроса за алтернативната граматика) 

  Prosa » De humor
547 6 49

Бях млад и твърдокрак. Час по час, междучасие по междучасие си абонамирах по някое момиче. Минавах за симпатитно момче, те ме поглаждаха прелъстно и ми се усмихваха загадашно. Особено спомням си не една, която се показваше Мара и с която се награбарвахме рано или непрекъснато. Тя се зае да ме програмотява и весело прихващаше от смях на смях. И без един ден придойдоха братята и да я намерят с камъни а мене да прегънат и нацелят. Поотупаха ме по рамото, натириха ме в колата и ме прекараха на село на женитба и коситба. Преждевременно ми се нароиха деца. Мачкаха, ритаха и блъскаха ежечастно и държавно. Подучиха се и се пръснаха назад-отпред. Знам, че ще изплюват рано или по-късно от непременното. Поболях се. Много лекари се изпражниха върху мене, та мисля да почина от тях. Отминавам си от този свят, преял напразничната суета и прозял истината.

© Слав Коруба Todos los derechos reservados

Ще си отида,
ще си тръгна тих
в сърцето с мъничка обида,
от тука със прощален стих.
Присъствието ми, явно, е дразнител, ...
  273  13 
Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Не че ми е интересен конкретния случай, но неотдавна се зачудих - дали мога да видя някъде Кого съм блокирал или Кой ме е блокирал ... ?
  • maistora (Красимир Тенев) Не е умишлена, но нищо чудно да се повтори. Коруба е изкукуригал отдавна!
  • Казах, че всички правим грешки. Не съм обвинил никого в неграмотност. Грешката в изписването на ника ми приемам за неумишлена. Ако се повтори, ще се счита за умишлена обида.
  • Majstora, Коруба е функционално неграмотен и това е добре известно. Няма да обсъждаме причините, те да всякакви. Основната е немарливост и писане на прима от телефон. Не може да ми се отрече,че се старая обаче.
  • Да, наистина е тъжно. Някои автори май не бива да пишат хумористични творби.
    Вредно е за всички. До това прозрение стигна един автор. Включваше себе си в това число. Засега спазва това самоограниечение. Чувството за хумор не се развива. Или го имаш, или го нямаш – сподели друг.
    Спомням си първата публикация на Слав Коруба, която одобрих. Не беше много отдавна. Няма и година. След кратко колебание дали да я сложа в коша заради много грешки, поправих десетина, повечето от тях бяха технически. И я пуснах. С един бръз поглед и сега се виждат пет липсващи и два излишни интервали в нея. В първите 2 изречения липсват 3 запетаи. Нататък липсват още. Май трябваше да съм по-строг. Ако Админ сложи ИИ да отхвърля творби с над три грешки, дали ще е по-добре?
    Когато Исус казал: „Нека онзи от вас, който е безгрешен, пръв хвърли камък по нея”, всички се разотишли. Той пишел с пръчка по земята имената на тия от първите редици, а срещу тях – греховете им. Нямало безгрешни. И сега няма.
  • Колко тъжно 😥
  • Темата май стана за форума – коментира се друга публикация, което също не е редно. Има и други автори с проблем в правописа и граматиката, но понеже са отдавна тук, никой и гък не казва. Сега един се обади и стана опашка. Моля ви сведете критериите си до един аршин. А авторът на въпросната творба нанесе корекции и сега, макар и със стилистични неточности, е по-приемлива.
  • С palenka.
  • С maistora (Красимир Тенев)!

    Бъдете здрави и благословени!
  • Апелирам да се посрещат по-приветливо новите потребители. Всички правим грешки понякога. (Току-що поправих над 10 грешки в една проза. На един добре приет и четен автор.) Свикваме с еднотипните грешки на познати автори и не ни вадят очите. Защо трил коментари и блокирал? Има това право. Защото не вижда добронамереност в тия потребители и не намира градивна критика в коментарите. Имаше и добронамерени. Те си стоят. На обидите отвръща с обида. Очаквана реакция е. Една от най-добрите прозаички в сайта пишеше така първите си публикации тук. Но лека-полека подобри стила и правописа си. Израсна, разви се. Дайте шанс на човека да се усъвършенства, подайте му ръка, като братя и сестри по перо, не го шамаросвайте. Това иронизиране не знам как ще помогне. Ще има ли полза от рубрика "Стена на позора"?
  • Сетих се - той имаше 60 - 70 % детска наивност и непохватност, което не е порок
  • Аз па разбрах, че докато мъжете се влюбват в кокошки и патки, гениите се влюбват във вълчици . 😎
  • Просто ми беше интересна психологията на презентацията му и общата реакция на читателите от писателска гледна точка. Вие направо го сдъвкахте с такива коментари, които никога не бих написал. 😎
  • Jonnnn 🤣🤣🤣 Ама верно как не те домързя?
  • Аз па даже не разбрах какво е станало. Обяснете с няколко думи като за блонди.
    Няма нужда, блондито вече схвана. Пак някой неразбран и недооценен гений се е появил.🤣
  • как не те домързя толкова да пишеш за глупости...
  • Аз да си кажа за 'Вълчата история' какво разбрах > Имало един младеж с голямо его, дето всичко си вършел по свойски начин, различен от общоприетото, ама решил да се слее с простия народ в лицето на някакво момиче. Не помня вече подробности, но моята трактовка е такава - на момичето му писнало да се занимава с необикновенни с голямо его, та си намерило друг, след което започнала драмата - той трудно преживял бягството й и въпреки, че много му тежало навлекъл вълчата кожа, която по неговите разбирания е геройска, и започнал да се оплаква ... стигайки до тази страница - оплакал се по своему, а читателите неразбрали мъката му, го подхванали за правописа ... което още повече го е вбесило - все пак очаквал някакво съчувствие в образа си на вълк - герой ... но получил само отзиви (отврат) , след което неразбран размахал секирата и баннал всички ... разбирам го и дори малко му съчувствам ... и философският въпрос - трябваше ли да го трепеме по този начин или да му покажем друг път ? 😎
  • Коруба (Слав Коруба) - с моята всички си подхождат, стига да ме търпят 😂 Точно тази, която има остро чувство за хумор и само/ирония, но и сарказъм, и не всеки разбира. И е имало обидени, просто неразбрали. За това попитах 😎
  • Palenka в дълбокия Соц. свалях една красавица. Като остахме сами , тя казва: " Какво прави жена ти?" Аз: " Нямам жена!" , Тя:" Дай паспорта...Така... Нямаш жена, обаче зодиите ни не си подхождат!" Оттогава не давам сведения за зодията си.
  • Аз съм толкова чувствителна, че дори не мога, и за това досега не съм блокирала нито един профел, да причиня такава болка някому. Просто не мога да си представя как бих наранила някого...
    И за това и не излизам тук: да не плаче някой за мен...
  • лъвовете привидно са високомерни, но са великодушни и всеотдайни към приятелите си.
    овните са нарциси и контролиращи.
    телците са не само чревоугодници, но и хедонисти по принцип, обичат реда, практични и работливи.
  • А лъвовете, телците и овните какви са? Рогати, опашати и гривести? 😉
  • в нета по форуми и чатове отдавна е отпаднала началната главна буква, както и ВИ - разговорно е на ТИ!
    уважителната форма се ползва само на ЛС и в документи по принцип.
    не разбирам защо всеки си търси за какво да се обиди?

    пп
    кажи коя зодия си и ще разберем защо?
    везните са от най-обидчивите, близнаците и раците от ревливите, девите и козироците с твърдо ЙЕго и т.н.
  • Това май е третият или четвърти човек, когото обиждам, не знам как. При това все хора, които считам за близки по интереси. Не разбират чувството ми за хумор. Сигурно на моменти надхвърля червените линии. В своя защита искам да кажа, че художници, поети, фотографи и пр. с които съм работил, не намираха нищо нередно да им говоря на ти или на "Градски", "Селски" "Мъжки" и пр. Обиждаха се свирепо хора със звания и пагони. Признавам,че съм тъпанар, но чак пък брутален към другите....
  • Mislitel, сродна душа вижда в тебе. Надушва!
  • Ха-ха, явно всеки изказал се неправилно 🤣 е получил блокаж, а я се чувствах с привилегии 😂
    А се оказах част от сюрията 🤔
    Е, няма да роня сълзи сега, че го преживея 🤣
  • Много добре,че такова неграмотно същество ни е блокирало!Да не попадаме на подобна гавра с българския език и литература.
  • Докога ли? Докогато има такива, които още с публикуването ги кичат с по 5*. Това ми направи впечатление и при този профил, за това му сложих най-ниската.
  • Тц, тц, написано е като от някой "братчед". Скрил си се, но ние знаем че си бял и грамотен.
  • Някой знае ли защо онова нещо, дето вдъхнови Коруба, стои още в сайта? Не, че аз не съм лишена от възможността да си го препрочитам, 'щото номер едно ме е блокирал. Имам и друг въпрос - при положение, че даден потребител не е автор плюс, как може да блокира някой. Доколкото зная, това е привилегия на "зелените" .
  • Слав, ако ще конкурираш Вазов, постарай се да добавиш още девет хиляди нови думи
  • 😀😃😀😄😆
  • Казано е: който е безгрешен , пръв да хвърли камък! Не повече от 10 думи има сбъркани в текста ми!
  • Чехал, Слави, чехал. 😀 С глас се смея! А никак не е смешно, плачевно е...
  • Ама и на вас не може да се угоди! Служебният опонент Хан Анани казва не се пише обуфка а обувка! После пиша пантовка и пак не било така!
  • Айде сега запетайки. Важното е да имаш достойнство и чест. 😉
  • Защото им се позволява!
  • Грозно, нагло и налагащо се все повече поведение, Пепс. И ужасяваща неграмотност... За жалост...
  • Втори, Първи вчера вече узурпира трона с чистата и истинска любов към вълчицата!
  • Втори? Само? 😀 Ти ми завиждай за пунктуацията, Слави и сме квит.
  • Завистници сте вие! Сега ще ти покажа какво мисли за творението ми ботчата: Втори Вазов!
    Откъсът е написан в стил, който е характерен за Иван Вазов. Вазов използва много метафори и сравнения, за да опише чувствата и мислите на героя. Той също така използва много диалектни думи, за да създаде усещане за реалност.
  • Слав, май нещо сме те засегнали, че седем часа мълчиш и не се оправдаваш
  • С Петя_Апе!
    Дай ни всеки гений да дърпаме назад (в казана при нас) и да се правим, че не виждаме и не разбираме приноса му към българската класика 🤬
  • Кои сме ние, че да ти казваме дали имаш грешки? Банда невежи завистници, събрали се тук да ронят нечие достойнство без причина. Какво разбираме ние от любов?
  • Тц, Слави - правопистни грешки имаш. Направо първа писта. То не е за смях, но ме усмихна. А си е за рев...
  • Слав, нееее, навремето помня, че беше много изискано да редиш нелогизми на човек с такава нагласа - ей тъй редиш думички, жестове, ама със скрит подтекст и дълбоко съдържание - стигаше се до пето подземно ниво, дето ако в насрещните очи проблесне някаква интуиция и чувството му за хумор го захапе истински, тогава езикът го засърбява и е негов ред да реди ... и се зацикля до ... е - до креват ... или маса ... естествено околните не вдяват, което страхотно , защото нормалните започват да приличат на нарамили чукове в лозето, а ние се заливаме от смях .... може да опитаме - аз ще ти редя, а ти ще хортуваш ... първоначално можем да опитаме в стил ' Ала - Балан ' ...примерно така

    Гърбосложен на кревата, аз жадувам твоя стан ..
    или
    Храноглътните ми желания са като у новобрачни. Гълталището ми, коремието ми и продължаващите го телесни добавки са в изправност. Сърцетупът ми е нормален, кървотласъкът е естествен, а любощенските ми подсети – ... 😎
  • jonnn, да не би да имам правописни грешки? Ужас!
  • 🤣🤣🤣
  • Бафма Слав ... WOW ... направо като с чук по пръстите, ма имам забележки, дето ще ги драсна сабахле, че ракийцата теплее 😎 ...
Propuestas
: ??:??