КОЙ МИ СВИ РОМАНТИКАТА?
Чета си аз един женски вестник и попадам на заглавие: „Въображението поддържа чувствата свежи.” Интересно! Авторката пише, че след брака, погълнати от всекидневните грижи, забравяме, че човекът до нас до вчера ни е бил любим. Вярно, не лъже. Но после... Сигурно тя не е омъжена, защото трите съвета, които дава, съм ги изпробвала и какво? – само неприятности.
След брака, пише тя, романтиката изчезвала, времето минавало в прозаични разговори - обсъждане на семейния бюджет, разпределяне на задачите. По този повод трябвало да поддържаме атмосферата в дома ведра и цветна. Трябвало да имаме желание и добро въображение. Трябвало да си правим взаимни дребни жестове. И следват примери.
Ако се приберете половин час по-рано от любимата, сложете кухненската престилка на жена си и се направете на сервитьор, който с внимание и финес й поднася топло какао след работа. Топнете в чашата за вода една роза - любимата ще е на седмото небе от радост за този красив миг, който й подарявате. Това било шоу без особена подготовка и без пари.
Е, сега да ви кажа какво ми се случи, когато... мъжът ми направи същото. Аз изпаднах в бяс. Защо мъжът ми се е прибрал по-рано? О, щом ми сервира толкова мило и нежно, сигурно нещо е гузен. Дали той не ми изневерява и се опитва да ми замаже очите? И започнах един разпит – почти като за зелена карта. Ти защо си се прибрал толкова рано? Да не си нещо гузен, та ме посрещаш така мило? Ти да си нямаш любовница? Абе ти само си мърсувал, мръсник такъв!
Той пък взе, че се разсърди и ми каза, че няма повече да ми прави такива жестове на внимание, защото не съм заслужавала. Мръсник!
Втори съвет. Вземате детето от детската градина и докато чакате мъжа си да благоволи да се прибере, карате малкото да нарисува нещо специално за татко. Прикрепяте рисунката към салфетката и дебнете усмивката на съпруга си.
Правила съм го. И знаете ли каква беше реакцията му? Никаква усмивка. Направо пита:
- Кажи колко пари ти трябват и не те ли е срам да използваш детето?
Как не го е срам!? Просто нямам думи. Изглежда мъжът ми е без въображение.
Третият пример. Купете бутилка вино. Напишете на етикета нещо весело като „Помниш ли деня на първата ни среща? Пихме същото вино и после дълго се любихме. Ти си прекрасен!”
Правила съм го и това и знаете ли каква беше реакцията му?
- Ти само за това мислиш! Аз се чудя как да правя пари, а на теб в главата ти само глупости!
И айде пак романтиката отиде на кино и се заформи нов семеен скандал. Чудя се къде отиде въображението, което ни поддържаше чувствата свежи? Ами сигурно в делниците между аванса и заплатата. Защото преди това – да са живи и здрави! - мама и тате ни помагаха, а сега... Съвсем не искам да засегна темата за малките пенсии. Просто се чудя къде отиде романтиката...
© Светлана Лажова Todos los derechos reservados