16.03.2007 г., 9:08 ч.

Кой ми сви романтиката? 

  Проза
1124 0 21
4 мин за четене

                                               КОЙ МИ СВИ РОМАНТИКАТА?

 

  Чета си аз един женски вестник и попадам на заглавие: „Въображението поддържа чувствата свежи.”  Интересно! Авторката пише, че след брака, погълнати от всекидневните грижи, забравяме, че човекът до нас до вчера ни е бил любим. Вярно, не лъже. Но после... Сигурно тя не е омъжена, защото трите съвета, които дава, съм ги изпробвала и какво? – само неприятности.

  След брака, пише тя, романтиката изчезвала, времето минавало в прозаични разговори - обсъждане на семейния бюджет, разпределяне на задачите. По този повод трябвало да поддържаме атмосферата  в дома ведра и цветна. Трябвало да имаме желание и добро въображение. Трябвало да си правим взаимни дребни жестове. И следват примери.

  Ако се приберете половин час по-рано от любимата, сложете кухненската престилка на жена си и се направете на сервитьор, който с внимание и финес й поднася топло какао след работа. Топнете в чашата за вода една роза - любимата ще е на седмото небе от радост за този красив миг, който й подарявате. Това било шоу без особена подготовка и без пари.

  Е, сега да ви кажа какво ми се случи, когато... мъжът ми направи същото. Аз изпаднах в бяс. Защо мъжът ми се е прибрал по-рано? О, щом ми сервира толкова мило и нежно, сигурно нещо е гузен. Дали той не ми изневерява и се опитва да ми замаже очите? И започнах един разпит – почти като за зелена карта. Ти защо си се прибрал толкова рано? Да не си нещо гузен, та ме посрещаш така мило? Ти да си нямаш любовница? Абе ти само си мърсувал, мръсник такъв!

  Той пък взе, че се разсърди и ми каза, че няма повече да ми прави такива жестове на внимание, защото не съм заслужавала. Мръсник!

  Втори съвет. Вземате детето от детската градина и докато чакате мъжа си да благоволи да се прибере, карате малкото да нарисува нещо специално за татко. Прикрепяте рисунката към салфетката и дебнете усмивката на съпруга си.

  Правила съм го. И знаете ли каква беше реакцията му? Никаква усмивка. Направо пита:

  - Кажи колко пари ти трябват  и не те ли е срам да използваш детето?

  Как не го е срам!? Просто нямам думи. Изглежда мъжът ми е без въображение.

  Третият пример. Купете бутилка вино. Напишете на етикета нещо весело като „Помниш ли деня на първата ни среща? Пихме същото вино и после дълго се любихме. Ти си прекрасен!”

  Правила съм го и това и знаете ли каква беше реакцията му?

  - Ти само за това мислиш! Аз се чудя как да правя пари, а на теб в главата ти само глупости!

  И айде пак романтиката отиде на кино и се заформи нов семеен скандал. Чудя се къде отиде въображението, което ни поддържаше чувствата свежи?  Ами сигурно в делниците между аванса и заплатата. Защото преди това – да са живи и здрави! - мама и тате ни помагаха, а сега... Съвсем не искам да засегна темата за малките пенсии. Просто се чудя къде отиде романтиката...

© Светлана Лажова Всички права запазени

Коментари
Моля, влезте с профила си, за да може да коментирате и гласувате.
  • Може и без тези трикове.
  • Определено аз няма да използвам тези трикове за възвръщането на романтикатаПоздравления,Светле!
  • Много ти благодаря, Ангеле!!!
  • Ех, а пък аз досега разкази не четях! И се чудех къде ли са се дянали хумористите! Възхищавам ти се!
  • Невероятни сте и вие!!!Благодаря ви,правите ме щастлива!!!
  • Страхотен разказ!Много,много обичам разказите ти...май го казах вече
    Просто си невероятна!
    Поздрав!
  • Благодаря ви от цялото си сърце!Толкова сте мили!!!Петинка,ти ако мислиш,че аз като съм подписала с моя съм му съпруга,жестоко се лъжеш.Аз съм му две в едно.Той се е хванал за главата с мене.Развод знае,че няма да му дам,защото в съда ще кажа,че е прекрасен съпруг и аз го обожавам.Днес съм с черна коса,утре с жартиери...прилагам му нови хватки,пози де.Обещала съм му,че с мен няма да умре от скука.Вече не пуска тото,защото знае,че аз съм му шестицата...Направо ще напиша наръчник за много щастлив семеен живот.Очаквайте скоро!
  • Абе кой , който сви и моята.
    Не се коси, пак ще дойде ...

    Като те знам каква си романтичка

    Поздрав и усмивка.
  • Пак съм аз....Днес попаднах на твоите разкази и немога да спра да ги чета..толкова приятно четиво са.Ти си голям талант, моите искрени поздрави!!!Страхотна си ,съвременна със голямо чуство за хумор ,засягаш доста теми....!!!Продължавай в сащия дух
  • Хубаво е само по себе си..
    но ако наистина сте загубили романтиката помежду си и всеки най-малък жест мислите за подкуп или някакъв вид подмазване..то..къде е смисъла!?
  • Много свежо и истинско разказче!!!
    Хем те кара да се усмихнеш,хем те кара да се замислиш!!!
    Поздрави най-искрени
  • Тоя на съседката мие прозорци след забежка
  • Ех, тая романтика... Поздравче, усмихна ме!
  • Толкова голямо удоволствие, ми доставят разказите ти! Много усмивки за теб!
  • Светле, дали ще има резултат, ако жените станат любовници на мъжете си? За да има романтика!
    Е, очаквам и мъжко мнение де!
  • Ех Светле голяма си скица!
    Без романтика може да сме но пък с усмивката на твоите разкази!
    Поздрави!
  • Ужасно е как хората не се разбират едни други - всъщност липсата на комуникация май убива чувствата, а не липсата на пари!
    Поздрав!
  • Абе ти си цяла енциклопедия за романтика
    Много, ама много ми харесват разказите ти!!!
  • Знаете ли колко ми е хубаво,че ви имам!!!Ице,Вероника и Меричка,толкова сте ми сладки! Между другото ви чета и даже ми харесва как пишете,представяте ли си!?
  • А, ще я намерим! Добър баланс - поне единия /най-често ние/ усещаме романтиката! Другия - на лов за пари! Няма да му вдигам скандал рано, рано...
  • При теб сигурно на аванс и заплата. При нас остана само на дена на свети Паралей (заплата).
    Усмихнаме рано сутринта, Светле!!! И мъничко ме натъжи. Наистина напрегнатото ежедневие се опитва да убие романтиката.

    Поздрави!!!
Предложения
: ??:??