30 jul 2006, 20:29

Мистър Денди 

  Prosa
1282 0 2
2 мин за четене
 

Есенните листа закапаха по влажната улица. Вятърът пригласяше на стичащата се в канавката вода и галеше с ледени ласки оголените дървета. Сивото небе, намусено от дъждовните облаци, стенеше, а дъждът поеше земята. Суха, тя усещаше нечии стъпки да отекват в тишината. Той вървеше, потънал в размисли, чудейки се защо изобщо му е чадър. Неочаквано дълбоките му очи съзряха розов храст. Пристъпвайки, той се опияняваше от розовия аромат. А щом стигна, прокара пръстите си през листенцата, хвана дръжката и наведе свежия цвят към лицето си. Съвършено правият му нос се изпълни с чувственост, сочните му устни тръпнеха, докосвани от розовите листи, посипани с роса. И когато погледът напълно бе премрежен от пърхащите му мигли, за сетен път осъзна, че розата е най-великото творение на този свят. Дори и лунната соната, която той свиреше в безсънните си нощи, бе несравнима с насладата, доставяна му от това чудо на природата. Нито пълната с разсъждения и философия проза, нито поезията можеше да го вдъхнови и очарова до толкова, до колкото перфектното създание го пращаше в облаците. Да, той прекарваше часове в библиотеката, или в разходки в парка, възвеличаващ смисъла и романтиката и презиращ шумотевицата на външния свят. Съчетаващ в себе си безброй образи на творци и творения, не можещ да се насити на красотата на света и човешката личност, отразени през литературата. И в същото време се отвращаваше и бягаше от студеното и безсърдечно общество, към което принадлежеше. Душата му, пълна с копнежи и усещания, беше "затворена" в изящно тяло, сякаш изваяно от скулптор, мъжки форми, излъчващи нежност и уязвимост. Кожата му, блед порцелан, всъщност бе мека коприна, пропита с ухание на мляко и мед. А лицето! То бе способно както да отрази всички възможни чувства, тъй и да остане сковано като статуя. Вълнистите му коси допълнително подчертаваха скулите, а щом седнеше на пианото, те танцуваха всяка захваната мелодия .Той беше истински аристократ, сляп за съблазънта на парите и материализма и въпреки това не можеше да живее без лукс. Благородната му осанка, мекият му поглед, устните, издаващи изкушение от плътски грехове и винаги перфектното му облекло караха всяка жена да тръпне по него. А той бе самотен! Мечтаещ цял живот за своята Жулиета - издигнат в култ от него образ. Пълна със страст, емоции, жажда за тръпка и динамика, а в същото време нежна, романтична и поетична. Тя изникваше в съзнанието му при всеки прочит на поема. Нощем го навестяваше в съня му, целуваше го и си отиваше. "Изгубих я! А притежавал ли съм я изобщо?" Желязната логика съдеше лековерието му. Сутрешната езда го разведряваше за миг и преди отново да заговори с книгите, той съзнаваше, че обитава създаден от него свят. Далеч от обществото! Това тъй кално, пълно с помия и лицемерие, лишено от каквато и да било естетика общество на неговото време, от което той бе отхвърлен заради "прекомерната" си добродетел. И ето сега той вървеше стъпка по стъпка през дъждовната улица. Имаше толкова много неща, които го вдъхновяваха, отнемаха тъгата и го ощастливяваха. Но въпросът " Къде е мястото ми? Аз, Денди, имам ли място под това сиво небе? Има ли с кой да го споделя?"

Той въздъхна и отмина розовия храст с носталгия. Но изведнъж голямото му сърце заби с някакво силно предчувствие. Лицето му извърна поглед към розата и съзря следващия минувач, който я откъсна. Денди стоеше неподвижен и онемял, сякаш животът му бе спрял. Миг по-късно розата бе хвърлена в локвата, а думите на минувача отекваха в тишината:

- Тя и тъй е моя! За какво са ми рози?!

© Антония Русанова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Да, създадох Денди за да бъде нереален.Това е неговата природа. Той е всичко,което ние яростно се опитваме да изтръгнем от сърцето си поради една или друга причина.А последните две изречения имат едно съвсем простичко послание-приемаме хората и чувствата им за даденост и по този начин ги убиваме.
  • Хареса ми разказът, въпреки че не можах да разбера края.Т.е. последните две изречения.Иначе ми харесва образът, който си изградила, макар да изглежда малко нереален.Много добре си пресъздала пейзажа,браво, мен хич не ме бива по описанията.
Propuestas
: ??:??