13 jul 2008, 14:43

На тая кифла пълнежът й е развален 

  Prosa » Otros
1165 0 3
4 мин за четене
 

На тая кифла пълнежът й е развален 

Ще ви срещна отблизо с една дама... познавате я. Тя е немалко известна със своите красоти и дадености. Не са малко и хората, запленени от привидно красивия й външен вид. Тя е като кифла - изглежда апетитно със златисто-кафявия си отенък, но вкусното в нея не е тестото, от което е забъркана, а самия крем-пълнеж. Убеден съм, че тя често е била ваша тема за разговор или поне за размисъл. Разгорещен от чашите ракия, Вие ту сте я обичал, ту сте мразил!

Това е Вашата (наша) прекрасна родна страна - България.  КИФЛАТА  България... която е рай! И дори изписана с главни букви, думата „рай" не може да опише реалното икономическо, политическо, душевно ако щете, състояние на кифлата!

         Следвайки причинно-следствените мисловни принципи от това, че България е кифла и рай, две твърде рядко свързвани определения, можем да заключим, че така силно обичана и мразена, родината ни е храна за тези, които си падат по „Fast food". Или казано с две думи - Добре опакован, готов продукт за широката публика! И дори под лъскавата опаковка се случва нещо, много неща, едно от друго по-абсурдни и по смешни, по-невероятни и по-трагикомични от всякога.

         От първи януари, 2007 година, България  е пълноправен член на Европейския съюз. Това означава, че ние, българите - пълнежът на тази кифла, сме равни със французите, испанците, англичаните...

         Е, днес го няма положението от комунистическото време, когато: „всички сме равни, но някои са по-равни".

Българите имаме същите права и задължения като всеки друг европеец. Но най-странното е, че дори и така, репутацията ни сред обществото на стария континент не е от най-бляскавите. Ние не смe допуснати свободно до работния пазар на Англия и Франция. Постоянно търпим критики относно изразходването по евро фондовете;  управниците ни се возят в скъпи коли; народът беднее; сгушено в своята хралупа, народното събрание чака всеки следващ доклад на ЕС за България, за да утика положението възможно най-бързо. Пияници със скъпи коли отнемат живота на децата ни - наказани няма, а липсата на правосъдие се е впила толкова надълбоко в корените на държавата, че дори нашата звезда на син флаг не може да оправи нещата.

На вниманието Ви представям няколко вероятни причини, поради които срокът на годност на КИФЛАТА изтича:

Първа причина: Липсват не едно и две неща в морално-ценностния ни пакет.

Втора причина: Чалгата е виновна за всичко.

Трета причина: Народът не може да се надигне сам срещу тираните и чака ли, чака... надява се на мутрата, който се пише за десен, на мухобойко! Или на атакиста, който надига глас само срещу гейовете.

И последната евентуална причина: един невероятен микс, съставен от горчивия вкус на гореспоменатите вероятности, подправен от ТРИМАТА псевдо-главни готвачи - Царя, Станишев и Доган.

         Разсъждавайки върху точка първа, могат да се изпишат стотици страници със текст, многообразия със примери: кое липсва, защо липсва и какво да се направи! Българинът е специалист по всичко, но само в конкретизирани обстоятелства - на думи! А опре ли нещо до реализация, огнената сила на думите се изпарява, настроението се сменя, идва черната покривка на МЪРЗЕЛА, постилаща народа и простолюдието от раз!

Българите обичат да смесват сладко и солено, да си пият ракията със салата, „нека другият свърши работата, защо аз?". Факт - хубавите страни са подводни камъни. Литературният анализ се прави, като се повтарят чужди писания и на това се пише „6" - КРЕАТИВНОСТ голяма, но както винаги пречупена през призмата на балканския манталитет.

Една „умна" мисъл обшива онзи странен БАЛКАНСКО-ОРИЕНТАЛСКИ манталитет, вкарвайки го в метаморфоза , за да устои той на Европеизацията. Та мисълта е следната:  „Защо така, като може и иначе?" Лекарство за тази болест няма! Дори ЕВРОПА не е достатъчно силна, за да ни излекува. Това го може само времето. То е нещото, което с поколенията ще изтръгне този плиткоумен начин на мислене от ПЪЛНЕЖА на КИФЛАТА.

В следствие на наличните липси изникват екстра ординарен брой античовешки, трагични и, слабо казано, плачевни „новосъстояния" на и без това достатъчно деградиралото ни общество! ... И не чалгата е виновна за всичко! От която и страна да погледнем, ситуацията е все една и съща: тотално рафинираната липса на задължителните качества в морално-ценностния ни пакет предизвиква ефекта на доминото - падне ли първото блокче, падат всички останали...

         Втората и третата от вероятните причини са логично следствие на първата и основна! А последният, изложен от мен, вариант е своеобразен факт-заключение на останалите!

         Държавата България е окупирана от едни управници, които са все същите, но като че ли в нови костюми. Под претекст, че управляват, те господарстват, грабят, крадат, манипулират, лъжат. Правят си услуги един на друг, обогатяват се съвместно, защитават се един друг, организирани са и са сплотени като мафия. А ние какво отношение имаме към "управляващата" мафия? Зяпаме, псуваме и „си гледаме нашата работа", която за в момента явно не включва БЛАГОСЪСТОЯНИЕТО на РОДИНАТА НИ!

         Ако трябва да направим един финален разбор на това кой-кой е, няма начин да не разделим ПЪЛНЕЖА на две части - управляващи и простолюдие! Но дали в нашия филм има КРАСАВИЦА И ЗВЯР,  дали ЗВЯРЪТ е ЕДИН,  а ракиите са повече, остава да разберем... Но не СЕГА и не ДНЕС!

© Любен Любенов Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Много, много ми хареса!!! И като идея, и като изпълнение!
    Леко в стил а-ла-Карбовски Много е добро, наистина! Впечатлена съм!
    Очаквам следващи произведения, Любо!
    Добре дошъл в Откровения!
  • Благодаря, Били!
  • мисля, че произведението ти заслужава не само оценка, а и коментар ( защото е прекалено добро, за да бъде подминато просто така ) поздравявам те за добрата идея, остроумните сравнение и образността на езика ти 6 от мен браво!
Propuestas
: ??:??