Ние в Съюза
В един слънчев ден, в един слънчев хотел, в един слънчев курорт, на рецепцията седеше един не толкова слънчев Администратор. Той гледаше криво монитора и също толкова сърдито, всички наоколо. Лицето му изразяваше тъга. Постоянно през него минаваха туристи – някои с оплаквания, други за регистриране, трети за отписване, а четвърти просто бяха дразнещи. Един от тях дойде да си поиска ключа за стаята. Стая номер BIII46 – вход В, етаж трети, апартамент номер 46. Чиста работа.
- Искам ключа за стая 46 – каза Туристът на английски, примесен със словашкия му акцент.
Администраторът му го подаде без да го погледне и без да му се усмихне. Туристът, от своя страна, с елегантно движение го взе и се завлачи към изхода, полюшкайки се от… кой знае… може би заради огромния си корем, може би заради двете раници, надуваемия дюшек, прикрепен с финес под мишницата му или може би заради трите изпити бири.
Туристът беше решен да напусне пределите на рецепцията, но изведнъж спря и се върна към голямото дървено и кръгло бюро, зад което седеше Администраторът. Той погледна досадния словак с тъжен поглед и зачака.
- Ние в Съюза се усмихваме на туристите – каза той.
Администраторът надигна разбиращо главата си нагоре, без да отмества поглед от Туриста. После я наклони леко на дясно и присви злобно очи.
- Вие в Съюза изглежда вдигате празненство, когато някой почине – отвърна заядливо Администраторът на английски и отново заби замечтано поглед в играта си на пасианс.
- Моля? – попита учудено Туристът, защото или не очакваше такъв отговор, или просто беше глупaв. Администраторът от своя страна въздъхна отчаяно:
- Много близък мой човек почина вчера, малоумник такъв!
Туристът опули поглед и заприлича на крава по време на доене. Или по-скоро на теле в железопътно транспортно средство. От една страна беше засегнат от дръзкото държание на служител, но от друга се чувстваше странно глупаво от репликата, която отправи преди малко.
- И все пак сте длъжен да се държите учтиво – упорстваше Туристът.
- Не – отвърна заядливо, вече очевидно раздразнен, Администраторът – длъжен съм да давам ключовете за стаите на хора като Вас, длъжен съм да записвам всички туристи в това пропаднало място, длъжен съм да Ви взимам парите по всички възможни начини, длъжен съм да давам Информация, но никъде не пише, че съм длъжен да се усмихвам. Искате ли да Ви покажа трудовия си договор?
- Не – отвърна след кратка пауза дебелия Турист. В погледа му се четеше намек за гняв, защото усещаше, че губи в ситуация, в която той смяташе... не, беше твърдо убеден, че трябва да печели. Най-много се дразнеше от дръзките очи на Администратора. – Искам да видя книгата за оплаквания!
- Нямате проблем – отвърна кротко Администраторът със злобна усмивка. – Нека Ви обясня реда на действие. Вие пишете нещо абсолютно идиотско и безсмислено, аз го давам на шефа да го види, а той напълно го игнорира, без даже да ми каже някаква забележка.
Администраторът отключи някое от шкафчетата, скрити уместно долу и извади кафява тетрадка с твърди корици, на която беше написано с крив почерк "Оплаквания". Подаде я на Туриста:
- Химикал?
Тук вече Туристът избухна. Изблъска тетрадката от ръцете на Администратора с юмрук, пресегна се през бюрото и го хвана с ръце за яката.
- Слушай какво, копеленце…
- Давайте, ударете ме – прекъсна го Администраторът. – Видеозаписът от камерите зад Вас ще е доста убедително доказателство за Вашето безсмислено избухване. Мога да взема… колко … десет хиляди евро? Перфектно ще ми дойдат. Давайте, ударете ме!
Туристът отпусна хватката си. Администраторът тупна на стола си като развален домат. Туристът го погледна изненадано и безпомощно. Осъзнаваше, че остана без никакви оръжия и че всичките му права, които малкият му мозък можеше да измисли бяха отнети. Разочарованието бързо беше заместено от гняв. Лицето му почервеня, а устните му се свиха като кокоши г… Той се отдръпна бързо и си взе багажа от земята. Отправи се, надуто и вбесено, към изхода.
- Господине – извика Администраторът. Туристът спря и се обърна,а от очите му блестяха светкавици. Администраторът се усмихна и каза – Ние в Съюза се усмихваме по време на почивките си.
~Разказът е по почти действителен случай~
© Иво Todos los derechos reservados