31 ene 2007, 13:47

Редутска драма ( Епизод 3 ) 

  Prosa
742 0 7
2 мин за четене

Редутска драма ( Епизод 3 )

 

 

 

 

 

Сватба решихме да вдигнем голяма, разбира се трябва да кажем на тате и мама.

Честта за това се падна на мене – Бисер и баба нямали време. Съобщих им новината по телефона, а татко ми обяснява за летенето през балкона. Аз много не отбирам от земната гравитация, но знам, че сватба се прави с пари по време на инфлация. Накрещяха се отсреща и ми затвориха, с две думи главата ми умърмориха. Тогава Бисер се обади на техните, разбрано семейство с култура и етика! С богат опит в сватби и кръщенета, категорични за обичая преди да се появят бебета. Държат да се мине по „реда”, да не ни оплюват после клюкарките по „града”. Срещнахме огромна подкрепа сред неговата рода, дори обещаха да свикат на помощ, всичките финикийски божества. Ето това са хора достойни за уважение, а мойте родители, за какво толкоз учиха – неразбрано поколение! Семейство Исмаилови от Факултета, започнаха да стягат по тяхно му „табиета”. И как няма да са заможни – с редки професии, от сложни, по-сложни. Отличават се с особени дарувания, правят много точни предсказания. Половината работят в чистотата, по цял ден разнасят напред-назад метлата. Другите са в траурната агенция, те са семейната им интелигенция.

Купих си рокля, обувки, гердани и було, пищна работа – чак и в Люлин се било разчуло. Родителите на жениха ми ги харесаха и златни обици с диаманти ми донесоха.

Разказаха, че за тежката сватба е достатъчна улика, вземането на булката с т.нар. жива музика. По стар обичай, трябва от дома да вземат булката, с коня, каруцата и циганина с гадулката. Като го казах на мама, тя кресна по телефона: „С тебе да се разправям, аз вече не мога! Целият ни авторитет ти просто го прати  за смет. Язък за Люлинското ни потекло, сега ще ни усмиват до 101.” Писна ми вече тази сълзлива тирада, няма ли край на Люлинската свада.

Три дни прзнувахме със сватбени ритуали, на баба ми и писнало от цигански фестивали. Веднъж да свършела таз олелия и тя щяла с нас да се разправя на поразия. Баба каза, че роднините от циганския катун, минали през апартамента и като страховит тайфун. Изглежда, че Люлинската драма прераства в Редутска такава. Май, че след празненствата у нас и оттук ще се наложи да се изнесем завчас. Поради предприетите от баба ми строги мерки, отново сме отворени за всякакви жилищни оферти.

© Мими Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • И за всички Вас!
  • Мале , ужас - младоженци без покрив над главата.
    Ами то се е видяло, идвайте при мен в махалата.
    То стаи нямаме, свряли сме се 12 чиляка в една,
    ама щом е за идеята, няма как ще ви подслоня.

    Поздрав и усмивка.
  • Благодаря за признанието. Трогната съм!
  • хаха!
    Поздрав!
  • МИМИ ТИ ДИ СЛАДУРчЕ!ПРОДЪЛЖАВАЙ НЕ СПИРАЙ.ТО СТАНА КАТО СЕРИАЛ.СЕГА СЪМ ПРИТЕСНЕНА КАКВО щЕ СТАНЕ С ТЕЗИ МЛАДОЖЕНЦИ.
  • Хахахаха! Браво, Мими! Благодаря! Хм....това не е краят, нали? Моля те, продължи! В таз ЕнтелЕгенция има потенция!
  • хах! смяна на квартала
Propuestas
: ??:??