22 jul 2014, 23:21

Румъния - страната на Чаушеску и красивите гледки 

  Prosa » Relatos
592 0 0
3 мин за четене

  Румъния - страната на Чаушеску и красивите гледки

 

    Румъния  е наша съседна страна с население около 22 млн. души. Аз имах удоволствието да я посетя. В етническия й състав влизат и унгарци, роми и украинци.  Румънците са православни християни, религиозни са. Валутата им е лея. Любопитен факт е, че през 2003 г. туризмът е привлякъл 780 млн. инвестиции и продължава да носи приходи. Свети Димитър Бесарбовски е светецът покровител на страната.  Румънците ни предпочитат като туристическа дестинация.

     Първата ни спирка е музеят на селото. Той е създаден за възпитание в духа на традициите на страната. Този  музей е разположен по бреговете на езерото Херастрау.  Има  воденици, църкви, вятърни мелници. Видяхме и интересна стара панаирна въртележка.  Музеят разполага с експонати на румънските народни носии. Къщичките, сгушени на територията му, са направени от слама. Един румънец свиреше на техен народен инструмент. Композиторът Джордже Енеску е най- известният композитор на румънска народна музика.

   Планината Кърпати е обширна планина. Пътувайки, се наслаждаваме на алпийската красота, на величествените гледки. Природата те пленява с вълшебството си. Великолепието й ни очарова.

Омаяни сме от чистия въздух.

 

  Следваща спирка от пътуването ни е градчето Брашов. Най голямата му забележителност е Черната църква- най големият храм между Виена и Истанбул.

Други забележителности  са църквата св. Николай и сградата на кметството. Къщите в Брашов са подредени в немски стил. Първите печатница и библиотека в област Трансилвания са открити именно в Брашов. Градчето е китно, омайва те с красотата на природата си.

Най известната забележителност в градчето Бран е замъкът на граф Дракула. Аз го посетих.  Замъкът е аристократичен, с островърхи кули - както повечето в Румъния.  Там можеш да видиш портрета на кралица Мария - кралицата, която построява нашия дворец в Балчик. Замъкът е построен през 1212 г. от рицар на тевтонския орден, за да охранява пътя до Южна Трансилвания.(Трансилвания е област в Румъния, допълва екскурзоводката. )  През 1378 г. крепостта е използвана за защита от османските нашествия, а по-късно митнически мост между Влашко и Трансилвания.  Днес замъкът е собственост на принцеса Илиана.

 

  Друга много интересна забележителност, която видяхме, е замъкът Пелеш. Принц Карол е управлявал в него. Той е избран за княз на Румъния през 1866 г., а през 1881- за крал на Румъния. Кралят управлява страната от 1866 г. до 1914г.  Замъкът е построен в алпийския стил- съчетава италианските традиции с естетиката на немския ренесанс. Замъкът те омагьосва с аристократичното си великолепие.  В него са разположени кабинетът на краля, зала със саби и рицарски монети; бална зала, театрална зала.  Фреските на замъка те пленяват с изящността си.   В кабинетът на краля видяхме портретът му, както и този на жена му. Те за съжаление изгубват дъщеричката си - когато е само на 3 г.  Буржоазна артистичност цари в балния салон - той е обширен - украсен със страхотно красиви полилей и уникални фрески. Направи ми впечатление, че има много огледала в замъка - кралицата е била суетна. Театралната зала също е аристократично изтънчена. Тя представлява умалено копие на истински театър, със статуи на ангели. Пелеш е впечатляващ заради орнаментите в интериора и екстериора си. Състои се от 186 помещения, обявен е за исторически паметник на културата.  Заслужава си наистина да се види. 

  

 

   Разбира се, разходихме се и из Букурещ. Той е наречен малкият Париж на Балканите и Европа. Букурещ е с европейски облик. Сградата на Парламента е втората по големина сграда в Европа след тази на Пентагона в САЩ и представлява обширна сграда с импозантна външност.  Любопитен факт е, че Майкъл Джексън изнася концерт в Букурещ и се обръща към почитателите си с думите "Здравей, Букурещ".  Други важни сгради в града са тази на Националния статестически институт, на университета им, министерство на екологията, на Националната художествена галерия, на националните им телевизии - TVR1, TVR2, PRO TV.   Разбира се, в Букурещ има метро,  разполагат с огромен мол и европейската верига  Carrefour. 

   Направи ми впечатление, че румъците са с висок жизнен стандарт- по цените им. Той е по-висок от нашия - е, дано ги стигнем. Румъния е дестинация, която си заслужава да се посети.

© Пламена Сомова Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??