29 ene 2021, 8:46  

Руските протести показват български проблеми 

  Prosa » Otros
338 7 24
4 мин за четене

Руските протести показаха - имат руснаците проблем с младежта. Голям проблем. Огромен проблем. Какъвто имаме и ние…

А той е – ИЗОСТАВИХМЕ ДЕЦАТА!!!

Руснаците да се оправят. За нас трябва да помислим.

Наистина – изоставихме децата. На училището, на улицата, на приятелчетата, на интернета…

Гледат и не мислят, а попиват. Клипово поколение – обърнете внимание, клипчетата им стигат, повече от пет минути не могат да приемат нова информация.

За книга, за филм, за дискусия, за мислене…

Не говоря.

Имаше преди организации – от първи клас до зрелостта. Понякога нелепи, понякога смешни, понякога сиви – но запълваха времето на децата. Спорт, игри, летни и зимни ангажименти, обсъждания на книги и филми, забави…

Сега – няма…

Не идеология ни води, а материалният интерес. И децата се интересуват от едно – да се забавляват. Защото усещат какво ги чака после…

Помните ли оня клип с патката – „Комунистите са виновни“…

Е, ровнах в интернет и намерих не само руски, а и наши подобни клипове от последно време. Въпиюща неграмотност! И убийствена самоувереност в невежеството и глупостта си…

Младо рускинче – протестирало. Защо? Ами така… Не й харесва властта? А, не… Тогава? Смята, че трябват промени? Какви? Не знае… Леви, десни? Напред…

И се усмихва чаровно…

Сещам се за случка в училището. Получих антикварни ценни книги. Едно момиче ме пита: „Господине, колко дадохте за тях?“. Казвам й: „40 лева“... „Малей, да бяха поне нови…“ И след замисляне: „А знаете ли какъв купон можехте да си направите…“

На практика нещата са видими. И трагични. Отдавна се води скрита гражданска война. На поколенията. Старите си отиват, възрастните се примиряват, младите искат всичко, но безплатно, тук и веднага…

Нищо ново, разбира се. Проблемът бащи и деца е стар като света.

Обаче в случая говоря не за историята, а за днешния ден. За нашите деца и внуци.

И за бъдещето, което невидимо ги покрива с черния плащ на материалното, унищожаващо духовното…

Изпуснахме децата. Като цяло. В някои семейства възпитават потомството си, но в повечето… Тате и мама са заети с изкарване на насъщния за оцеляване, бабите и дядовците работят, децата…

Децата са оставени на интернета…

Включително в момента – на виртуално обучение.

Смятате ли, че някой учител вярва в ползата от формалността и невидимостта?

То пред живите учители какво става, че сега ли…

Но това е само детайл. А основният проблем е – КАКВО ДА ПРАВИМ С ДЕЦАТА?

Не забравяйте – днешните родители са онези деца на демокрацията, които бяха образовани и възпитавани през последните 30 години. В условията на демократичния пазар…

А киселица сладки круши не дава. Трябва ашладисване.

Кога?

И как?

Щото – свобода, права на личността, правила, според които не бива да се ашладисва…

Пак личен пример. Навремето четях, учех, мислех, търсех.

Не съм убеден, че ако бях млад сега – щях да живея така. Че няма да надделее мързела, търсенето на лекото, на забавлението, на убиването на времето.

Изборът между многото съблазни почти сигурно щеше да ме отнесе. Другаде…

На децата днес им е трудно. Много по-трудно, отколкото на нас. Тях ги заливат вълна след вълна – информационни, предлагащи какво ли не, откъсващи ги от този свят. Наркотични вълни – дрога, алкохол, секс, интернет платформи… И всичко . за да избягат от неприятния им и лош свят нейде.

Където и ще да е…

Просто друг път не виждат.

А ние?

П.П. Руснаците да си протестират - техни проблеми. И кого как съдят - също. Както, впрочем, и процесите срещу протестиралите в Капитолия.

Нас ни интересува другото - децата. Тъй като и нашите... Абе, готови на всичко: за забавление. Без идея, без мислене...

„Помните ли Яворов: "Деца, боя се зарад вас..."

 

https://politikus.ru/video/134015-u-menya-druzya-s-zony-ochen-mnogie-c.html

 

https://www.youtube.com/watch?v=rUwr8zJczYs

 

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Простаците – проказа, язва,
лустросани, със силикон.
Наивник някакъв – доказва,
че има бъдеще. Галфон!
А в джоба има само дупка ...
  976  20 
Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • Това е друго, съвсем, съвсем друго...
  • Пак ще се включа, за което се извинявам. Напълно съм съгласна, че трябва да се възпитава критично мислене сред младите. Аз имах предвид, че е неприемливо в образованието да се налага чужд начин на мислене чрез манипулация.
  • Благодаря, Пепи, адаш!
    Разбираме го, но как да го обясним на младите и все още младите по мислене...
  • Системата се създава о поддържа в услуга на властта. Всички негативи за електората са позитиви за властимащите.
    Закон на Мърфи
  • Когато Системата е насочена към създаването на поколение, което мисли, пита и разсъждава, това означава, че утре власта ще има проблеми, а никоя Власт не иска това. Тя съществува заради самата себе си, не защото Сую и Пулю са й важни, само щото след добра манипулация, са си дали гласа за нея.
    Затова и при диктатура ученето е процес на зубрене и следване на определени пътища, извън които има минни полета. Лошото е, че нещо подобно се вижда и при демокрацията - само там доводите са малко различни, но има ли това значение, когато резултатът е същия, ще попитам аз?...
    Истинският учител учи децата да мислят и да търсят, той комуникира с тяхното любопитство и спомага за това, детето да порасне, като човек, който задава въпроси, а не само да пляска на чуждите отговори.
    Слава Богу, имах няколко такива и точно тях помня!
    Следя тук, всъщност от вчерашните творби, само тези коментари преглеждам, и реших да се включа отново.
    Хубав ден, адаш, ти пожелавам.
    А творбата ще добавя в любими!
  • Благодаря, Латинке, Валентине!
    Точно това твърдя - проблемът е в СИСТЕМАТА!!!
    Винаги съм казвал/звучи грубо, но точно/: Децата са идиотчета. Каквито бяха родителите им, каквито бяхме ние, каквито са били родителите ни.
    Но - тогава имаше други системи. За образование, възпитание, насочване. А сега - системата за информация и хаос. Лично аз - ще повторя - не съм убеден, че бих преодолял съблазните и обещанията.
    А те?
    Системата! И ние - борещи се някак си срещу елементи от нея.
  • Поздравление за текста, генек (Георги Коновски)!
  • И... Ето я главната грешка в позицията Ви: "На тези, които не те учат на нещо ново, а как да мислиш."
    Типична грешка на много млад, неопитен, но смятащ се за всезнаещ човек
    Задачата на учителя не е ДА ИНФОРМИРА /нещо ново/. Задачата е да УЧИ КАК се мисли, стига до информация, обработва, анализира, правят изводи, създава лично мнение.
    Информацията я има - и винаги е имало. Проблемът е човек да знае КАК да я достигне. Което Вие не желаете! Не Ви трябва учение, а готова, сдъвкана храна...
    Ами ето - получавате я. Чрез мантри, готови текстове, щамповани шаблони.
    Приятен ден!
    Не мога да губя време с образование по елементарни въпроси. Това се прави, когато младият човек е нейде в трети - шести клас, а се шлифова до дипломирането. Късно е...
    П.П. Позициите са ясни, спорът смятам за приключен, бихте ли ми спестили времето натам? Благодаря!
  • Не е злото в училището и учението като цяло, а в някои учители и "образователи", които се вземат твърде насериозно. На тези, които не те учат на нещо ново, а как да мислиш. И не говоря само за училището, ами и навсякъде около нас - за демагозите, които се вземат за педагози.
  • Благодаря, Деа!
    Юри, има много умни и мислещи деца. Въпрос - защо ги забелязваме? Заради сивия фон около им. Защото се отличават от заобикалящите ги, от другите.
    Такива деца съм срещал и, може би помагал на някои. Но - малко са! И СИСТЕМАТА е срещу тях.
    Системата!
    Което показва Самовила - разбирам призива й, взет от внушавана на децата песен. Винаги се питайте - КОЙ казва това? Защо?
    А целта е видна - превръщане на младите в необходимите биороботи. Бачкатори и консуматори. Не забравяйте - изгражда се поколение от ПОТРЕБИТЕЛИ, не от създатели.
    Обаче, ако злото е в учението и учителите, както вижда Самовила... Ами бъдещето е заслужено. Не мислете, повтаряйте мантри, вярвайте в дядо Коледа... И в добрите богаташи, осигуряващи този комфорт.
    А подобни на мен трябва да бъдат пребивани с камъни - нарушават спокойствието. Че и подтикват към мислене, гадовете...
  • We don't need no education
    We don't need no thought control
    No dark sarcasm in the classroom
    Teacher, leave them kids alone
  • Има и будни, млади хора. Четящи, знаещи, но ...
    А може би всяко ново поколение за предходното изглежда така...
  • Генек, всеки ден общувам покрай сина ми с много и различни млади хора. Положението не е толкова отчайващо. 😀
  • Благодаря, Бояна, Юри!
    Защо е излишно да се безпокоим?
  • Конформизмът и надделяването на материалното доведоха до заместването на удовлетворението от труда и вложеното усилие с удоволствието във всички негови форми. И целият този технологичен прогрес и стремежът към права и свободи, съдействат ли за добруването на човека, щом случващото се ни кара да се безпокоим за децата си? Липсата на духовност и нравственост са нещата, от които всяко следващо поколение постепенно се освобождава. А те са насъщни за човека, не дигиталните компетентности и космическите дестинации.
  • Излишно е да се безпокоим.
  • Благодаря, Красе!
  • Около мен виждам хора, които не са си изоставили децата. Даже напротив и се чудя защо е така: Ходят на училище, а като дойде време за изпит и хоп - търсим учител, търсим помощник, да обясни на детето как се смята обема на басейн, как се изчисляват дроби и се пише думата самолет... И тогава защо ходят на училище? Да си покажат новите телефони?... Питам едно 15 годишно момиче - защо се татуираш?- а, майка ми подарява татуировки за всеки рожден ден. Питам 16 годишно момче - защо бягаш от училище? (беше преди две години) - защото на скейборда е по-готино!... И тогава те почва другото училище - Живота... И после имало ненужни... (стихотворението на Дени).. С твоя смислен текст ме предизвика да споделя някои мисли. Благодаря ти!
  • Благодаря, адаш, Завет!
    Специално благодаря, Миг. Щях да се изчервя, ако не бях толкова много скромен...
  • Дълбок проблем!
    А решението, някъде никъде...
    Поздравявам те.
  • След като има хора като теб , иам също доста осъзнати млади творци, Надежда(и тя пише яки творби) има !
  • Благодаря, Надя, Миг!
    Аз не се боя ОТ децата, а ЗА тях... И виждам какво става.
    А е намерен още по-древен надпис - в Египет.
    И - препоръчвам: https://chitanka.info/book/121-kniga-apokrifi
  • Чудесата не противоречат на същността на Вселената , те противоречат на нашата представа за нейната същност". Искаме , не искаме , вярваме , не варваме Вселената си следва своя Път . С общуването с различни слоеве на обществото се убеждавам , че не всичко е загубено. Никой не може да изтрие информационната компонета от същността на човек. Всичко ще се нареди. Трезво мислещите са много повече от лайкаджиите. Колкото и да им е неприятно на информационните провокатори! Спокойно бати Гошо в Рим са намерени таблички, на които пише "Днешните млади за нищо не стават!" .
  • И какво да каже човек? И като го каже, какво ще се промени?
Propuestas
: ??:??