8 dic 2020, 14:49  

Самураят и котката 

  Prosa » Relatos
1016 7 20
2 мин за четене

По времето на шогуна Токугава Иеясу живял един възрастен самурай на име Арата Шинзу, който многократно се бил доказвал като смел и опитен войн. Освен това на младини Арата успял да опознае тънкостите на отоджицу ( 1) , което още повече засилило уважението на околните. Мъжът обаче още от съвсем малък бил силно суеверен и дори всеки месец викал монасите от близкия храм да пречистват владенията му.

Една гореща вечер самураят не можел да заспи и излязъл да се разходи. Докато обикалял около малкото езеро край дома си, съзрял едра шарена котка, която пиела вода. Животното имало дълга опашка, а очите му били в различни цветове - едното синьо, другото зелено.Освен това и двете били необичайно ярки. Верен на себе си, човекът веднага помислил странната котка за бакенеко (2) и бързо се отправил към вкъщи за да вземе лъка си.

Когато се върнал, зловещото същество все още не било изчезнало, а сякаш се взирало в него със странните си очи. Арата извадил стрелата и се подготвил да стреля. Концентрирайки се, той използвал цялото си умение и въпреки оскъдната лунна светлина, произвел безупречен изстрел, като се ориентирал само по дишането на животното. За негова изненада вместо да падне мъртво демоничното създание, се превърнало в ефирна мъгла и изчезнало. Доволен от своята победа, самураят се прибрал и скоро заспал.

Изминали няколко дни от странната среща, за която стрелецът не споменал на никого. Тогава започнали да се случват различни произшествия. Любимият кон на Арата окуцял без причина, няколко от рибарските лодки на селяните му изгорели ненадейно, а един от внуците му легнал тежко болен. Господарят усещал, че нещо не е наред и се отправил към манастира, откъдето обикновено водел монасите. Там живеел и един мъдър старец на име Фумитака. Изплашеният самурай отишъл да иска съвет именно от него. Монахът внимателно изслушал разказа за нощните преживелици на своя знатен гост и след кратък размисъл казал:

- Допуснал си ужасна грешка, стари приятелю. Наместо по демон ти си стрелял по самата Аме - но - Узуме (3). Естествено никога не би могъл да причиниш вреда на великата богиня, но си я разгневил силно и сега ще трябва да направиш много жертвоприношения и да се молиш дълго, за да получиш прошка. А за в бъдеще помни, че не всичко на този свят е такова, каквото изглежда на пръв поглед.

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

1. Отоджицу - стрелба по слух. Умението се базирало на принципа, че всеки обект в природата издава характерни звуци. Те можели да послужат на стрелеца като ориентир и така той да насочва стрелите си без изобщо да поглежда мишената. Овладяването му се смятало за проява на висше майсторство сред ловците и самураите.

 

2. Бакенеко - демонично създание, подобно на голяма котка. Според легендите, появата му край нечия къща, често предвещава смъртта на стопанина или някоя от жените в семейството.

 

3. Аме - но - Узуме - богиня на пролетта, щастието и плодородието. Вярвало се, че Узуме е най - изкусната танцьорка сред боговете, а танцът и притежава силата да топи зимните снегове и да поражда новия живот. През останалите сезони богинята приемала облика на различни животни и следяла делата на хората.

© Акеми Йошида Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??