10 nov 2023, 10:33

Светове 

  Prosa » Relatos
145 3 3
1 мин за четене

Младият учен откри случайно машината на четенето.

Нищо особено – голяма колкото лаптоп, с мощен компютър вътре, вдлъбнатина, обхващаща дори книга голям формат, две извеждащи слушалки.

Технологията – съвършено опростена. Слага се книгата на определеното й място, слушалките заемат своето, включва се апарата и…

За секунди всичко е погълнато и внесено направо в мозъка. Скоростта – според предпочитанията на субекта. Понякога четивото можеше да бъде погълнато за пет минути дори. С наслаждение, даже с  интелектуално примляскване…

За един ден погълна бащината хилядна библиотека, за месец читалищната, за година преброди окръжни и национални библиотеки, после изобрети автопреводач и тръгна по света…

А сетне се затвори в селската къща на дядо си и ходеше до магазина само за хляб…

Светът бушуваше – конфликти, войни, катастрофи…

Той не сваляше слушалките.

И защо му е този грозен и страшен свят, когато притежаваше толкова много – различни, интересни, красиви, ужасни и оптимистични едновременно светове…

 

© Георги Коновски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
Propuestas
: ??:??