9 feb 2023, 21:31

Съчки за клада - 9 

  Prosa » Epigramas, Miniaturas, Aforismos
333 3 8
3 мин за четене

Видя ли наши политици по телевизията, мигом се влюбвам в майките им.

 

Не става от всяко дърво свирка, от всеки кавал кавалер и от всеки пилот - президент. 


Перфектното служебно правителство се състои от петима министри: трима покойници и двама на смъртния одър. 

 

Спрелият часовник лъже по-малко от новините по телевизията. Той е верен два пъти дневно.

 

Политическата кампания е като жената. Винаги е твърде шумна и никога не знаеш ще има ли свършване. 

 

На криво върви този свят – петлите взеха да снасят, а кокошките се помислиха за ястреби.
 

От памтивека насам едно не се променя: достойните гинат, за да живеят нищожествата.

 

Не могат да се дават обширни коментари за нация, на която тепърва предстои да се запознава със себе си. 

 

Пред мен – истината, до мен – познанието, за мен – справедливостта, у мен - опита. И пак и пак: онзи отгоре ми – винаги отгоре ми.

 

Обикновено на лошите им се пише добро. Но на добрите им се пише лошо винаги. 

 

Не вярвайте всякога в градежа: стените се издигат от страхливите, а се събарят от смелите.

 

Само едно е по-страшно от простака: простакът, набрал инерция.

 

Дори Гьоте да се разсърди от това, необходимо е да го преправим:  „Човещина, повече човещина“. 

 

Понякога – само понякога - най-разумният глас е мълчанието. Но ако слушате единствено него ще свикнете да отлагате, не да решавате; да се примирявате, не да избирате; да пълзите, не да летите.

 

Злодеят разрешения не търси, но намира благословия в липсата на съпротива. Добрякът, който бездейства винаги съдейства. 
Отдавна не се делим на злодеи и добряци, а на извършители и помагачи. 

 

Най-трудно е да разтърсиш глухия, да отвориш очите на слепия и да направиш от балканското магаре чистокръвен жребец.

 

Красотата ще спаси света. Ако крадливостта не му е видяла сметката дотогава. 

 

Трагедията на българина е, че чуждото нещастие го задължава да се чувства щастлив. А драмата му е, че се бои да се почувства щастлив, защото много хубаво не е на хубаво. 

 

Нашите богаташи са два вида: били са в затвора или са за затвора. 

 

Стоицизмът е висша мъдрост, когато е у едного; когато е у цял народ вече става опасна глупащина. 

 

Корупцията е като телесното газоизпускане – мирише си, но не се лови.

 

Държавен просперитет се създава с честна работа и се погубва заради стремежа тя да се прехвърли другиму.   

 

Големите поети израстват в държава с изтощена гръд; разказвачите – в посестримата ѝ с опоскан задник.   
 

Комунизъм – това е нещото, което преди те убеждаваше, че ще живееш в светло бъдеще, а сега те убеждава, че си живял в светло минало.  
 

Дълги ще са страданията на оня народ, който намира достойнството за смешно, вярва че благородството е непростимо и учи децата си да склоняват главица, но падне ли келепирец  – да бръкнат в кацата с медеца.

© Дон Бъч-Странски Todos los derechos reservados

Comentarios
Por favor, acceda con su perfil, para poder hacer comentarios y votar.
  • В България е така: Всяко зло за добро - на Злото.
    Поздрави за остроумните попадения, братле!
  • Да, Акеми, ама ние постоянно стреляме встрани от нея. Дразнещо встрани.
    Мерси че намина!
  • " Перфектното служебно правителство се състои от петима министри: трима покойници и двама на смъртния одър. "
    Право в десетката.
  • Благодаря за подкрепата на всички ви, скъпи приятели!
  • ”Не вярвайте всякога в градежа: стените се издигат от страхливите, а се събарят от смелите.”
    Всички са много оригинални, Дон Бъч!
    Поздравявам те!👍
  • "Трагедията на българина е, че чуждото нещастие го задължава да се чувства щастлив. А драмата му е, че се бои да се почувства щастлив, защото много хубаво не е на хубаво.
    Поздравления!
  • "Стоицизмът е висша мъдрост, когато е у едного; когато е у цял народ вече става опасна глупащина."
    Поздравления, Дон Бъч!
  • "Само едно е по-страшно от простака: простакът, набрал инерция" .. добре си стъкмил съчките и край твоя огън е жежко
Propuestas
: ??:??