23 нояб. 2019 г., 11:38

Българските названия на варните 

  Эссе
1041 0 2
3 мин за четене

Дедите ни са пренесли истините, правилата от Вселенския Закон и в обществения живот, като готови модели, измислени от Висшия Вселенски Разум, приложени и проверени във Вселената. За устройството на обществото, нашите деди са ползвали модела за Четирите велики елемента: Етер, Въздух, Вода и Земя. По негово подобие създават система от четири варни, за правилно оценяване на умствените способности на хората, следствие от тяхната лична еволюция и знания и поставянето им на подобаващото място в обществената властова структура.

 

Тук трябва да отбележа нещо важно. Не се оценяват и разделят на четири групи хората, а знанията и уменията им. Хората са само носители, прозорци към голямата истина, защото главната цел на човешкия живот е познанието за света, истината.

 

Хората от бялата варна, са членовете на Съвета на мъдреците, пазещи мирогледа Балкхара. Съветът на мъдреците се е наричал Балад, което по-късно става палат. Седемте члена на Балада са наричани Балар ед.ч. и Балари мн.ч. Баларите са били висшата законодателна власт. Те са предписвали, предопределяли устройството и развитието на нашето древно общество. Определяли са стратегията и тактиката. От планиране на дългосрочни геополитически, цивилизационни действия, до най-дребните детайли в гражданско-битовото ежедневие. Но по-късно статуквото се е променило и всички власти са преминали в царя. От по-висш, Балар става по-нисш – боляр. От мъдрец – законодател, става подчинен администратор.

 

Титлата Балар, по-късно, в Индия, в новосъздадената религия с главен бог Брахма – Брахманизма, остава с названието брахман. Моделът за именуването, на новия бог, новата религията и титлата, механично е същият.

 

Хората от жълтата варна, са Управниците. Те съставляват управленското равнище – Кханад, което по-късно става канат. Тридесет и шестте членове на Кханада, са наричани Кханар ед.ч., Кханари мн.ч. От Кханарите е бил избиран човекът с най-висшата титла за владетел – Император, Цар на царете, Шахин шах, Владетел на четирите посоки на света – Кхар, Кхара. Думата кхара, е втората част от думата Балкхара. Звуците в думата Кхар имат следното значение в обществен план: К – искам, Х – знам и Р – мога, което означава пълна и безусловна власт, съсредоточена в един човек. Но въпреки че властта му е била пълна и безусловна, тя не е била безконтролна. Над него са били баларите.

 

Титлата Кханар, по-късно, в Индия, в Брахманизма, остава с названието кшатра.

 

Хората от червената варна, са Стопаните. Те съставляват второто управленско равнище – Двар, което по-късно става двор. Членовете на Двара, са наричани Дваран ед.ч., Дварани мн.ч. По-късно е станало дворяни. Те са работодателите – стопанската мощ на обществото.

 

Титлата Дваран, по-късно, в Индия, в Брахманизма остава с названието вайша.

 

Хората от черната варна, са работниците и бойците. Те съставляват основата на обществото – Рад. Членовете на Рада са наричани Радан ед.ч., Радани мн.ч. По-късно стават рая, рат, ратници и радетели.

 

Титлата Радан, по-късно, в Индия, в Брахманизма, остава с названието шудра.

© Борис Балкх Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Еха! Да и за мен е интересно да видя източниците!
  • 1. Кои са тези наши деди? Дай, моля, исторически източници и доказателства!
    2. Неспоменаването на 5-тия елемент прави тези неназовани източници оригиналът ли?
    3. Да беше започнал първо с обяснение какво е "варна"!
Предложения
: ??:??