27 янв. 2007 г., 01:24

* * * 

  Эссе
1219 0 0
1 мин за четене
Какво всъщност представляват за нас съветите? И с  какво ни помагат толкова много? Всеки човек в даден момент от живота си има нужда от съвет, който да му помогне да премине трудностите. Предназначението на съвета е именно това да помага на човека в труден момент. Той би могъл да бъде получен от нашите родители, приятели, от книгите, които четем или от самият живот. Често нашите родители ни дават съвети, на които в повечето случаи не обръщаме голямо внимание, но идва момент, в който разбираме колко ценни са те за нас и колко много ни помагат. Един много важен съвет получих при прочитането на мисълта на Уинстън Чърчил: "Никога, никога, никога, никога не се предавай". Преди да прочета мисълта ми оставаше много малко да се откажа от нещо, което наистина е важно за мен. Но след като я прочетох бях обзета  от желанието да се боря, за да постигна целите си. Не знам дали беше чиста случайност  или просто мисълта ми помогна, но аз постигнах целта си и много други занапред. Тя ме научи да съм  наистина много борбен човек. Друг много ценен съвет получих при прочитането на стихотворението на Робърт Фрост "Пътят, по който не бях тръгнал". В него той разказва за това, че в живота често човек е изправен пред дилема по кой път да поеме, кой път ще ни даде истинско щастие. Цитатът, който ме поучи най-много беше: "Един ден след много години щях да разказвам за този случай - как   пътят се бе разделил на две в гората, как бях тръгнал по по-малко отъпкания, как това бе променило всичко."
 И това промени всичко. Често размишлявам над стихът на Робърт Фрост. Този прекрасен поет ни дава много ценни съвети и наистина умее да кара хората да се замислят за живота си  как е преминал до сега и как ще продължи занапред. Показва ни, че не винаги ще получаваме всичко, без да полагаме усилия за него, че не винаги ще сме щастливи от избора си и че когато изберем единият път, никога няма да разберем какво сме щели да спечелим, ако бяхме тръгнали по другия.
  За да обогатим нашата обща култура и за да вземем възможно най-правилното решение за въпроса, който те интересува е нужно поне от време на време да поискаш  съвет. Надявам се да ти помогнат.
        

© Тра-ла-ла Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??