19 мар. 2024 г., 18:59

Творецът и творческият процес 

  Эссе » Другие
118 2 1
1 мин за четене

Завлечени от вихъра на забързаното ежедневие, често пропускаме истински значимите компоненти от живота и така, без да осъзнаваме, се лишаваме от красотата във взаимоотношенията с Бог. Ако спрем за миг и водени от Божието слово мислено се върнем в началото – тогава, когато Бог създаваше вселената, ще открием удивителни истини, които биха могли да са ни от полза днес. Процесът на сътворението ни показва колко грандиозна е всъщност картината, която Творецът на всичко видимо и невидимо е създал.


Картината на Твореца е изумително красива, а процесът при сътворението е така неподправено вдъхновяващ, че можем не само до опознаем по-добре Великата личност на Бог, но и лесно да закопнеем да приличаме повече на Него. Всички действия, които Господ предприема в седмицата на сътворението, са пример, който можем да приложим на практика в нашия живот.


В тези седем дни виждаме необятната сила на Един, Който обръща внимание както на големия фон, така и на най-малкия детайл, за да стане картината накрая истински шедьовър; откриваме значението на творческите думи и осъзнаваме, че Божиите думи са пълни със съдържание и промяна и че празнословието не е присъщо на Бога; силно впечатление ни прави това, че Бог намира подходящото име за всеки отделен елемент на произведението Си и че се грижи за Своето творение. И накрая, не можем да подминем факта, че Творецът създава една жива, динамична картина, в която като централна фигура е поставен човекът, създаден по Негов образ и подобие.


Когато гледаме към Господ, ние се променяме, както апостол Павел заявява във 2 Коринтяни 3:18: „А ние всички, с открито лице, като в огледало, гледайки Господната слава, се преобразяваме в същия образ, от слава в слава, както от Духа Господен“. Трябва да помним, че промяната не става за едни ден и е съпътствана с множество предизвикателства.

 

Преобразяването от слава в слава е дългосрочен процес – процес, в който трябва да устояваме, защото, ако запазим същия творчески дух, подарен ни от Самия Творец, ще имаме възможността и привилегията да носим промяна и надежда навсякъде, където отидем.
 

© Явор Костов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • "Преобразяването от слава в слава е дългосрочен процес – процес, в който трябва да устояваме, защото, ако запазим същия творчески дух, подарен ни от Самия Творец, ще имаме възможността и привилегията да носим промяна и надежда навсякъде, където отидем."
    Колко красиво, истинно и вдъхновяващо звучат тези думи! Благодаря, Явор!
Предложения
: ??:??