28 мая 2005 г., 17:08

Възможен ли е рай на Земята?! 

  Эссе
8970 0 3
3 мин за четене

Възможен ли е наистина рай на Земята?! Може би да, а  може би не. Ако се върнем със стотици и хиляди години назад..още при формирането на планетата, с възникването на живите организми и човека, може би наистина бихме си представили Земята като Рая. Място за всеки под слънцето, място, където живееш щастливо, живееш безгрижно, живееш красиво и имаш възможността да се радваш на живота такъв, какъвто е той в твоите красиви мечти. Но нали живеем в 21 век и сме длъжни да кажем, че Рая в наши дни изглежда като някакъв бляскав и недостижим мит. И защо ли?! Защото с времето много неща се промениха, та дори и климатичното равновесие, което наблюдаваме и днес в България. И може би наистина няма жив човек на Земята, който да не е станал съпричастен с последните събития случили се по бреговете на Индонезия, Шри Ланка, Тайланд и други, и други. Нима някой би нарекъл това нещо Рай?! Едва ли...колко са 160 000...едно шестцифрено число, но не левове или долари, а безценни човешки животи...тия хора, които Господ прибра и никога повече неще върне..А какво остава..остава ада и страданието за хората и близките на загиналите. Живеем в дни, в които всеки се бори за надмощие, за власт и величие..Светът сякаш изглежда разделен на две..едните – богатите, които живеят охолно, които не се замислят особено за утрешния ден, защото знаят, че всичко им е осигурено и от друга страна – животът на бедните, на хората, които са станали жертва на нищетата, самотата и ежедневно задаващи си въпроса: “Защо Господ ми отреди такова място на Земята и защо въобще водя тоя безсмислен живот?!” Е..за тия хора Рая изглежда като нещо наистина недостижимо..нещо нереално. И това, че аз например знам, че Рай не се купува с пари едва ли си го мислят особено много хора. Важно е винаги желанието и силната воля, човек иска ли нещо достатъчно силно рано или късно го постига. Не е нужно да си мултимилиардер – парите не купуват Рая, те са просто средство за преживяване. Рай като цяло в наши дни е малко невъзможен, светът е прекалено сложно устроен сега, а Рая.. Рая може би трябва да бъде малко по-прост. Защото винаги по-просто устроените неща са по-лесни, по забавни. От друга страна смятам, че за всяка една човешка личност Рая е нещо възможно, вид реалност. Ако си човек с ясно съзнание, човек, който знае какво иска и вярва в силите си, че може да го постигне..ДА – Рая е сбъдната мечта. По принцип...”Рай” е констнатна величина за всеки и нещо различно и уникално, защото хората са с различни характери и не може..просто е невъзможно двама или повече човека в еднаква ситуация или на едно и също да реагират еднакво, да имат едни и същи емоции и за това представата на всеки за “Рай” е различна...за едни може да се състои в това да имат пари и като цяло да се грижат за материалната страна на живота, други са благодарни на това просто да имат покрив на главата си..трети имат нужда от духовно израстване и така, но аз наистина вярвам, че всеки един може да си направи един мъничък личен рай, в който да се чувства добре. Хората трябва да бъдат добри, защото ние сме създадени с добри намерения, за да се разбираме един друг и да си помагаме. Не сме създадени да воюваме, да лъжем и мамим, създадени сме с мир. Онзи ден..тати вечерта стоеше и гледаше някакъв филм по телевизията...и аз бях в добро настроение, отидох до магазина..след малко се върнах, напрвих му топли пуканки и му налях бира в една халба..бях толкова щастлив, че ще зарадвам някой..наистина страшно доволен..подпрях се при него на дивана и го попитах: “Ехх тате, кажи е ли е това истински рай?” и тои ми каза: “кое?”..Боже, бях вцепенен! Наистина не можех да повярвам...в смисъл според мен всичко бече страхотно..имаше покрив над главата си..топла къща, телевизор..семейството му беше здраво..бира и пуканки...и да  ми каже “кое?”..стана  ми супер странно и същевременно гадно...и си дадох сметка, че наистина всеки от нас има различна представа за Рай, но наистина вярвам, че всеки може да го изгради сам за себе си..с труд и упорство, защото това е раят..нещо да чувстваш и да даваш всичко за него..нещо, за което си се борил. Така че наистина вярвам, че всеки може да има свой собствен, уникален и прекрасен РАЙ.

© Асен Гаравалов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Оле,УЖАС!изобщо не съм се замисляла над това.Та това е ужасно.Как са могли...УЖАС!!
  • хубаво е но има какво да се желае

    п.п.

    Аз да внеса пояснение относно жертвите от земетресението в океана (шриланка, Индонезия , Тайланд...) тях не си ги прибра ГОСПОД (жертвите) , а беше операция в океана - изпитание на ядрено оръжие от страна на познайте кого ... ами да именно Свръхимперията ...
    Ще се постарая да открия отново тази информация и да напиша статия по случая с подробности и факти за по-голяма яснота
    (а и да не забравяме че в земетръсния район гъмжи от петрол - а кой има афинитет към петрола.......)
  • Добра идея, но не добре оформена структура на есе.
Предложения
: ??:??