24 мая 2019 г., 21:08

Рап и Чук + Faulen & Сорт - ''3+1'' 

Музыка » Рэп/Хип-хоп
2468 2 18
00:00
03:16

© Калински Все права защищены

Песен, с която аз и моите приятели искаме да покажем, че колкото материален, извратен и побъркан да е този свят, ние знаем кои са истински значимите неща и се стремим към тях!

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • И само да допълня нещо - не оставайте с впечатление, че имам против по-възрастната аудитория, дори обратното - много бих се радвал да достигна до нея, защото това ще е един вид признание, че в песните ми има някакъв смисъл и зрялост, че те не са нещо детинско. Просто исках да натъртя на това, че повечето активни слушатели на музика (тези, които ходят редовно по концерти, следят новите парчета, албуми и т.н.) са по-млади, а именно младите в днешно време не са особено взискателни (за съжаление) към неща от сорта на произношение и правогор.
  • Мисълта ми беше, че всичко зависи от личните ти цели и аудиторията към, която се стремиш. В моя случай, както казах, рапът (поне засега) е за удоволствие и е предназначен главно за хора от рапърските среди, ако мога да се изразя така. А познавайки тези хора (почти всички от тях са на възраст максимум 35/6 години) , мога твърдо да заявя, че те нямат проблем с разбирането на текстовете, нито с по-неошлайфаното произношение. И пак казвам - не си мислете, че призовавам рапърите към неграмотност или липса на правоговор, в никакъв случай - просто за мен други неща (като смисъл на текста) са приоритетни. И още нещо - вижте много от съвременните популярни изпълнители (които аз не харесвам, просто давам това за пример) - те имат многохилядна публика, въпреки че нито имат правилно произношение, нито някакво съдържание откъм послания. Дори бих казал, че е по-лесно да достигнеш до повече хора, ако демонстрираш неграмотност и простотия - за жалост това явно е по-интересно на днешните младежи...
  • "Принц Игор" е от 1997 - рап и опера
    Смесването не е от сега, като фюжън кухнята! Още веднъж си помисли за дикцията: как ще достигне смисълът до слушателя, ако не се разбира какво шъ-ка или ръ-ка? Успех!
  • Благодаря за доброто отношение! Приятно е да срещнеш такова от хора, които не би предполагал, че ще оценят твоята музика. Това още веднъж доказва, че предразсъдъците са лош съветник! Относно песните – скоро ще кача още, а до месеци се надявам да довърша и соловия си албум, който ще съчетае рапа и поезията – текстовете в него ще са по мои стихове и разкази.
    А иначе аз исках да вметна нещо в продължение на предния ми коментар – не оставайте с впечатление, че подкрепям това рапърите да се държат като неграмотни или да не си подбират думите и произношението им - не, просто мисля, че не това е най-важното. По-важно е, ако питате мен, текстовете да са смислени и в тях да няма цинизми или откровена простотия.
    И едно уточнение за вокалите в рапа, по повод дискусията по-долу – ‘’сухото’’ рецитиране е типично главно за ранните години на жанра (80-те, началото на 90-те) , в наши дни много изпълнители смесват рапирането с припяване, което придава много по-голяма мелодичност на песните.
  • Съгласна съм, има и сленг, и жаргон изразяването може да е всякакво, само произношението имам предвид, да е чиста дикция, за което трябва и правилно дишане, все пак трябва да е разбираемо.
    Давайте следващото, плс!
  • Благодаря на palenka (Пепи) за поощрението. Само искам да направя едно уточнение относно произношението - съгласен съм, че изговарянето на някои думи не ни е от най-правилните, но тук има и един друг момент. Трябва да се има предвид факта, че рапът е малко или много по-младежка музика и е нормално в нея да има една идея по-небрежен изказ, ако мога да се изразя така. Именно в този по-небрежен изказ донякъде е и нейния чар, защото придава на песните от този стил усещане за свобода и несъобразяване с общоприетите рамки. Още повече, когато говорим за некомерсиален рап, какъвто е този, с който аз се занимавам. Искам да кажа, че е нормално, когато правиш музика главно за собствено удоволствие и не търсиш някаква всенародна популярност, да си позволиш някои волности, каквото е по-неошлайфаното произношение в случая. Сега, ако говорим за участия в конкурси или изяви пред масовата публика, разбира се, че трябва всичко да е изпипано, но това е друг въпрос.
  • Малко бих поспорил за това , какво е вокала в рока. Вокала е съчетан хармонично и ритмично с цялото произведение. И следва строго , цялата хармонична линия. И вокала е тясно обвързан с хармонията на музиката . А рапа може да се каже , че е обвързан само с ритмиката на песента. И още нещо , опитах се да кажа , че вокала е много назад , но както казах това сигурно е плод на неразбиране на жанра.
  • Браво! Само трябва малко да поработите върху произношението, при отворените срички в песните и декламацията А не се потъмнява в Ъ напр. както в разговорната реч, (звукЪ, смърттЪ) няма значение жанра, нали целта е да стигне разбираемо до слушателя. Послушайте малко Лили Иванова и обърнете внимание на дикцията ѝ!
  • Що се отнася до проблемите с разбирането на текстовете, според мен те идват главно от това, че в рапа се използват много типично младежки жаргони, които просто не са познати на по-възрастните. Много фрази пък се употребяват с различно от общоприетото им значение, което също води до по-трудното им възприемане от определен кръг хора.
    Та, това е засега. Благодаря ви отново и приятен ден!
  • Ще започна първо с благодарности за това, че дори да не си падате по този стил, говорите с уважение и давате съвети, за разлика от много хора, които са свикнали просто да обиждат, нещата, които не са им по вкуса! Оценявам го и смятам, че така се получават полезните дискусии, от които може да се извлече поука!
    Сега - по същество. Димитър каза, че рапът е музика, но не и пеене - аз подкрепям напълно това мнение, както се вижда в един от по-долните ми коментари. Истината е, че едва ли има рапър, който се възприема за певец, неслучайно в тези среди използваме думата рапиране или по-жаргонно - нареждане. Твърдението на me6 пък, че ''Самото рапиране не е музика , музика е фона върху , който рапира'' също е безспорно, но то се отнася и за всеки друг жанр - в рока също музика е изсвиреното от китариста, а не изпятото от вокалиста.
  • Самото рапиране не е музика , музика е фона върху , който рапира. Тук качеството е как се редят думите и ритмичното им подреждане. Иначе нямам против в университета някои лекции да са представени , като рап.
  • Вместо коментар имам въпрос. Като неписан закон ли е в рапа на български език, звукът "Л", да се произнася като "Уъ"? Може би затова много думи трудно се разбират от нас възрастните. Иначе да - рапът е музика, но не и пеене. Това е лично мнение и не омаловажава творбите от тоя стил.
  • Спокойно бе човек , рапа си е музика. Слушал съм Фрагменти с много музика в него. И на мен не ми допада ама си има място под слънцето. Само един момент ще коментирам , като по-възрастен. След 45г възраст възприятието на средните честоти намалява. Което значи, че при различни звукове в този диапазон се възприемат по-силните. И затова е добре да вдигнете малко гласа , че не мога да разбера текста . Успех !
  • Ех, тази липса на място... Та, стигнах дотам, че може би си правите заключения за рапа от това, което засичате по медиите - не се заблуждавайте, те представят само едната му страна - тази на лекомислените и кухи послания, явно затова за вас той е просто забавление. Истината е, че голяма част от тази музика е много по-дълбока и социално ангажирана, като обхваща най-различни житейски теми. Друг е въпросът, че няма как да видим/чуем сериозен рап по телевизия или радио, защото явно определени хора имат изгода от това населението да затъпява... Както и да е, в заключения само ще кажа, че рапът не само е музика, а и нещо повече - изкуство, култура и най-вече свобода, защото едва ли има друг музикален стил, предлагащ такова разнообразие откъм тематики на текстовете, за разлика от повечето други жанрове, в които се пее само за любов и още 2-3 теми.
    Всичко добро и дано не сте се обидили!
  • Продължавам си предходния коментар тук, понеже не ми стигна мястото: вярно е, че много голяма част от инструменталите не са изсвирени на живо, а са направени на различни програми, но това не ги прави по-малки откъм музикална стойност, а и това е характерно и за други съвременни жанрове, в които музиката също не е изсвирена на живо. Ако пък смятате, че рапът не е музика, понеже рапърите не пеят, това също не смятам, че е обективен критерий, защото пеенето не е задължителен елемент за това едно нещо да бъде наречено музика - все пак има достатъчно музикални произведения, които са чисто инструментални, т.е. без присъствие на глас в тях. Иначе относно рецитирането съм съгласен с вас, все пак RAP значи Rhytm And Poetry, което ще рече ритъм и поезия. А това, че сравнявате рапът със забавление, пак ме навежда на мисълта, че (нищо лично), но просто не познавате тази материя и явно си вадите изводи от това, което чувате по ТВ или радио, което всъщност е много далеч от същината на тази музика.
  • Първо - благодаря за отделеното време и коментарите! Радвам се, че песента ни се е харесала на Георги Колев.
    Второ - относно изказването на Безжичен: вижте, не си мислете, че следващите редове са продиктувани от някакво засягане или нещо от сорта, няма нищо такова, понеже вие не сте ме обидили лично, а и аз не съм от хората, които искат произведенията им да бъдат харесвани на всяка цена. Казвам това, за да знаете, че това, което пиша, не се отнася конкретно за публикуваната тук песен, а за цялостните ви впечатления за рапа. Преминавам по същество - дали считам рапа за музика? Не се обиждайте, но приемам този ви въпрос като непознаване на тази материя. Да, рапът определено е музика, ако говорим чисто буквално и технически, защото все пак върху какво рецитират (както се изразихте) рапърите - върху музикален съпровод, т.е. върху определен набор от звуци, образуващи определена мелодия.
  • Е, не е лошо, но наистина ли считате рапа и производните му за музика? Забавление - да. По-скоро е малко неумела рецитация. Дори и на т.н. "световни звезди" (все едно да кажем, че Чиконе е певица, ха, ха).
  • Мога да кажа само едно голямо Браво!
Предложения
: ??:??