29 июн. 2016 г., 16:27

Ако имаше европейско първенство по футбол през Сре 

  Проза » Другие
533 0 3
2 мин за четене

Ако имаше Европейско първенство по футбол през Средновековието, какви ли щяха да бъдат коментарите от мачовете? Може би такива...


Коментар от мача България - Византия, играещ се в земите отвъд р. Дунав 681 г. : "... България е за първи път на европейско първенство, но ето, че българският отбор със своите нови славянски попълнения, водени от капитана им, хан Аспарух, печелят териториално преимущество и атакуват успешно византийската защита."
 

Коментар от мача Византия - Османска империя, играещ се в Константинопол 1453 г. : "... Свидетели сме на истинска футболна драма! Османците имат убийствено нападение и са на път да елиминират Византия!"
 

Коментар от мача България - Латинска империя, играещ се в Одрин 1205 г. : "... Латинските нападатели постоянно попадат в изкуствена засада и това ще им коства победата! Тежката и трудно подвижна защита на латинците отстъпва, целият цвят на латинската селекция е под унищожителните атаки на българското нападение - вече са само на един меч, пардон - мач, разстояние от пълното поражение! Червен картон за император Балдуин!"
 

Коментар от мача Видинско царство - Османска империя, играещ се във Видин 1396 г. : "... Това е последен мач за Видинското царство. Мачът се играе пред вратата на видинци, на голлинията на свободата им!"
 

Коментар от мача цар Ивайло - Златната орда, 1278 г. : "... Това е изненадата на шампионата - никому познатият селски отбор на цар Ивайло надигра непобедимата, златна селекция на монголо-татарите!"
 

Коментар от мача Вандалско кралство - Източна римска империя, играещ се в Рим 455 г. : "... Грозни сцени на футболно хулиганство - вандалите победиха, след което варварски изпочупиха стадиона на домакините!"
 

Коментар на тактическата схема, прилагана от хан Крум в мачовете на българския национален отбор (777 - 803 г.) :

"... На какво ли се дължи успешната тактическа схема на България?! Ханът не позволява на никого да влезе в наказателното поле безнаказано. А и може би Крумовите закони важат в пълна сила както за крадците, така и за слабо представилите се български играчи - посичане на ръцете и краката!"

© Петър Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • "... На какво ли се дължи успешната тактическа схема на България?! Ханът не позволява на никого да влезе в наказателното поле безнаказано. А и може би Крумовите закони важат в пълна сила както за крадците, така и за слабо представилите се български играчи - посичане на ръцете и краката!"
    Страшен си! Браво!
  • Благодаря!
  • Да се смея ли или да плача? Истинско попадение - удар и гооол във вратата на историята ни! Резултатът е неповторим!
    Браво, Петре! Честит ти имен ден на патерица!
Предложения
: ??:??