27 окт. 2013 г., 16:57

Другата приказка за змея 

  Проза » Юмористическая
1015 0 14
3 мин за четене

ДРУГАТА ПРИКАЗКА ЗА ЗМЕЯ

 

            Е-й-й тарикат-племе сме туй българите, няма ситуация, от която да не излезем, като се изключи кризата, къде винаги у нея си седим, ама не за това ми е думата, а за онова що чух и видях вчера в кварталната градинка.

            Бях излязъл да си поразходя обяда, кога в зоната ми на интереси попадна една засукана млада баба с внуче на около 4-5 години. Преследваше го тя с една кофичка плодово кисело мляко, а шебека ту се катереше по пейките, ту яхваше храстите, ту поставяше други трудно преодолими препятствия между кофичката и себе си. Най-накрая се укроти на една пейка, но стисна здраво устица и така въртеше главата си, че лъжицата с млякото не достигаше пълна до нея.

            Заинтересован от развитието на индивидуалното преследване и най-вече от широката пазва на бабата, аз се примъкнах на съседната пейка, тъкмо когато инквизиторчето проплака:

- Искам приказка-а-а!

Ухилих се, защото и аз като малък правех такива пазарлъци на моята баба.

- Коя приказка искаш да ти разкажа – включи се в пазарлъка и бабата.

- Ами за змея – измяука шебека и пак успя да избегне лъжичката с млякото.

- Добре – отпусна ръка баба му и като въздъхна, вкара познатата ми интродукция: - Имало едно време трима братя-я-я...

- А, тази я знам – изпищя мъника и пак блокира достъпа на лъжицата.

- Добре! В една тъмна нощ змея отвлякъл единствената дъщеря на царя-я-я...

- И тая я зна-а-а-а-м...Искам нова-а-а – припя отново инквизиторчето.

За моя изненада обаче, бабата не се предаде, а само скъси дистанцията между лъжицата и устата му и отпочна:

- Хубавото Миме от първия етаж, нали го знаеш?

Малкият спря да върти главата, ококори се срещу баба си и тя успя да реализира първото успешно попадение, като веднага продължи приказката:

- А ония дебелия юнак с БеЕмВе-то, дето се мъкне подире ù, знаеш ли го – и докато малкият кимаше потвърждаващо, му вкара още една лъжица – Та, Хубавото Миме не искала да го чуе и види тоя тюфлек, докато не ù донесе колан и чанта от кожата на змея.

            Тук попаденията бяха две последователни. Аз неусетно се изнесох в най-близкия до бабата край на пейката и нададох меко ухо.

- Търсил го той змея, търсил го и като огладнял, влязъл в една черешова градина. И нали бил много гладен, като теб сега... а така, на баба юначето-о-о... и започнал да яде-е, да яд-е-е... браво бабин мушморок... да яде-е-е, черешите с все листата, костилките и дръжките-е-е.

            - Как тъй, ма бабо – с пълна уста премляска малкият, ама баба му като го прекъсна с поредната лъжица, продължи:

            - Ми нали го гледаш какъв е огромен, с дебел набръчкан врат и голямо шкембе, туй е от черешите. Та като се наял до насита, що да види, през клоните на обраната череша го гледа змея, щото тази градина била неговата. Посегнал юнакът за пистолета, бр-е-е-е, забравил го бил на задната седалка на БеЕмВе-то. Ами сега! Свалил той гащите, огъзил се срещу змея и пръднал. Ама нали бил ял черешите с костилките, надупчили те змея и той са гътнал и умрял.

            Чейнето на малкия беше увиснало, моето същото, а баба му си тъпчеше на воля лъжица след лъжица в гърлото му.

 

 

© Лордли Милордов Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря за чаровните три усмивки, Анна!
  • Радва ме, че сте се забавлявали, Жанет, Виктор и Николай!
  • Смях се, плаках... въобще кадърен разказ. Личи си, че е написан от човек с богат жизнен опит и не малка ерудиция. Но да оставим личните комплименти настрана. Наистина много хубав разрез на обществото. Тънка е сатирата тук и ми допада много.
  • Павето е оръжието на пролетариата а костилките от череши оръжието на Лордовете Голям смях! Майстор си! Застреля наведнъж и змея и съвременния юнак!
  • Е, не, застреля ме Милордев ( с Е пО ме кефи ) Приказките вече не са това, което бяха, но важен е крайния резултат в случая. Ще има да се сещам като дойде черешово време...
  • Роси,баба, та дрънка е тази щом такива приказки знае.
    Весел ден, Санвали!
  • Поздрав Лордли! (уточнявам тук усмивката е хумористична)
  • Токсин, май баш не сьм си у ред, щом ми идат на акъл такива лакърдии, та и Лина, Кали, Ивон, Дани и Ани съм разсмял. Веселба да е, но ще има и сатира, Ани: времето е такова, а ние трябва да сме във времето!
  • Ей това се казва баба!
  • Утрепа ме! Кога успя да ни подслушаш? Ти да не беше оня левент с побелялата опашка! Да беше дошъл, да се запознаем! Да кажеш "аз съм Милорд"! А аз да кажа "ваша придворна дама". И не заничай в пазвата дълбока хихихи
  • Много хубава приказка! Как успя да я измислиш?
  • Подслушването на баби, преборващи злоядото непокорство на внуците си със спонтанно съчинена приказка води до неправилна херметизация на устната кухина С две думи- смях се със сълзи. Поздрав
  • Казвала ли съм ти, че когато кажа "Не си в ред", това е голям комплимент от моя страна? Посмях се искрено на уловката за тарикат-внучета!
Предложения
: ??:??