23 июн. 2019 г., 07:53

Дъжд на разстояния 

  Проза
320 1 4
2 мин за четене

  Защо ли толкава често наминавам към мястото, където ме убиха? Има някаква магия, смътна омая, в обраслите с бъз руини, в черните, обгорели стени със слепи прозорци. И този странен аромат на запустяла, бивша прелест, без срок и ненавременно изтляла, разрушена. Вървя в руините по стъпките на самотата след себе си една унила сянка. Дъжд на разстояния. Между две капки вечност. Късчета слънце, разсипани по асфалта. Други удавени в локвите. Есента е жълтостудена. Листа с аромат на сбогуване. Бяла бреза като дим извива снага към небето. Птици в тревата, настръхнало мокри, печални. Хлад и влага, тихо трополене в листата, все по-далечно. Все по-зима. До следващата капка сълза по бялото лице на кокичето.

  Гърбът на хълма проблясва перлено. Вечерта облича момичешка розова невинност и целува за сбогом небето в момчешко синьо. Колко весело си подхвърляха облаците! Замеряха се с капки дъжд, смяха се и разговаряха с птичи гласове. Но на небето времето тече толкова бързо! За няколко часа детството отлетя, вечерта облече огненочервена бална рокля, а небето черен официален костюм. Тръгнали един към друг, миг преди да се срещнат, си отиде и младостта. Вечерта се вгледа в сляпото черно око на небето, потръпна и уморено положи трепереща старческа глава на хълма. После бавно угасна. В знак на траур небето се обсипа цялото със звезди и зарони ситни мъгляви капчици. Така ще скърби до другата сутрин. Тогава зората ще подаде рижа, огнена глава над билото на хълма, ще изсветлее, детски розова и невинна, ще стане после слънчево дневна и ослепителна, а небето ще захвърли строгия черен костюм и отново ще стане по момчешки веселосиньо. Как ще играят само! Смехът им ще оглася простора с птичи гласове. Колко много се обичат! Колко са си верни! Затова винаги ще възкръсват.

 

 

 

 

Юли-септември 2002

© Мария Димитрова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря за "Любими".
  • Ами аз все още съм жива, слава Богу. Дано някого пак не разтресе параноята. Усмивка. Поздравявам те за смелостта да ме четеш често, Красимира. Шегувам се, разбира се. Ти също пишеш добре и те чета с удоволствие. А колкото до връщането, няма такова. То е илюзия. Реката винаги е друга, след всяко ново влизане.
  • Запечатващи се картини... заради тях ли наминаваш често... заради тях си заслужава всяко връщане.
  • Благодаря, Мариана.
Предложения
: ??:??