2 мая 2023 г., 21:23

Как да се постъпи със съветските паметници у нас 

  Проза » Другие
273 4 10

    Мислих дълго по този въпрос и най-неочаквано открих много свежо решение.
Всички съветски паметници в страната да бъдат спешно демонтирани, а после транспортирани до връх Бузлуджа и там нахвърляни един върху друг. Така връх Бузлуджа ще се извиси над много останали върхове и буквално ще ги засенчи.. Духът на Дядото ще бъде страшно доволен. Корнелката ще си качи акциите, че е в основата на това мероприятие,  при което комунистическият връх е получил сто и кусур годишна ерекция.
    България ще спечели от голям приток на чуждестранни туристи дошли да видят новото българско скулптурно чудо. А местата, на които е имало съветски паметници, ще си отдъхнат облекчено, че са най-накрая деполитизирани!

© Младен Мисана Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Ами има например Военноисторически музей, г-н Георгиев. Сигурно и за него не сте чувал. Между другото, там има сбирка от нацистки знамена, кръстове за храброст, "шмайзери". Можете да се разходите и да я разгледате, щом толкова ви интересува нацизма в България.
  • Има, Владимир. Погледни само парламента. И това ако не е музей на простотията и некадърността, здраве му кажи.
  • А има ли музеи на съществуващи неща, г-н Анани(ев)?
  • Ако вие, г-н Георгиев, си премълчавате историята, това е лично ваш проблем, не разбирам защо го правите общодържавен. Също така, много бих искал да попитам какво точно очаквате да бъде изложено в "Музея на нацизма" в България? Досега не съм срещал Музей на Несъществуващи Неща, но може пък вие да въведете нови стандарти в музеологията....
  • Одобрявам написаното и го подкрепям. Поздравления, Младене! Нека в Музея на социалистическото изкуство, за който лично не знаех, че съществува поради вроден нихилизъм към глупостта, да бъдат натрупани още съдбите на Троцки, Плеханов, Бердяев, Пастернак, Марина Цветаева... Няма политическо изкуство - това е казал всъщност авторът Мисана. И паметниците на това изкуство са предметни. По принцип, изключения има, но както казват - те потвърждават правилото. Впрочем, къде в България е музеят на нацизма? Нали сме били с Хитлер по времето на ВСВ? Или това не е част от нашата история? Включително литературната. А? Сега пък се пишем в Музея на Обединена Европа, на европейски език мълчим просъюзно, покорно. И историята си премълчаваме, и нейната липса не ни липсва...
  • Драга Акеми, няма защо да излизам с предложение. Има Музей на социалистическото изкуство, където всичките подобни паметници следва да бъдат прибрани. А иначе, не знам как другояче освен като глупост следва да бъде определена идеята паметниците да бъдат "транспортирани до Бузлуджа и нахвърляни един върху друг". Съжалявам, но скоро не съм чувал по-голяма щуротия.
  • Благодаря ти, Акеми! Весели празници!
    Всъщност в два различни свои материала съм дал предложението да се издигне час по-скоро паметник на Тамерлан в София. Подходящо място е например Позитано 20. А защо точно на Тамерлан? Ами много просто - защото той е заловил и ликвидирал поробилият ни турски султан Баязид. На паметника може да пише нещо от сорта:

    От признателните братя българи!

    Нали българите и монголците /а то и хуните/ имат общ корен...

    Я, тук бил великият енциклопедист Анани Ананиев. Благодарности! Не зная защо винаги асоциирам появата му с буквата "О".
  • Анани, я излез с умно предложение. Явно ти си на знаещ и креативен в този сайт. Или поне се имаш за такъв...
  • Глупости...
  • Може, но вдигнете български на тяхно място.
Предложения
: ??:??