18 апр. 2022 г., 01:13  

Малко по македонския въпрос 

  Проза
806 4 21
3 мин за четене

Българската история отрича наличието на македонци у нас. Тезата е, че македонците това са българи, които сърбите ловко са обработили и са им внушили чуждо етническо самосъзнание. В това отношение веднага се сещам за покойния проф. Божидар Димитров /лека му пръст/. Много бих искал това да е така, за да не вярвам, че постъпваме като щрауса, заравящ глава, за да не вижда проблемите. Да не говорим, че съществува риск за в бъдеще да бъде откъсната част от българската територия с Пиринско ехо. Засега сме делегирали всичко по този въпрос в ръцете на нашите простополитици. А те са презокеански послушници на някой си Бай Ей... А ако приемем, че са послушници и на хората-рептилии, то опитите им да въдворят в родните земи вариация на тема Истанбулска конвенция, ме карат да  мисля, че родословното им дърво произхожда от т.нар. Педерозаври Рекс. Бог да ни пази да не сгазим лука по тази толкова деликатна тема, завършвайки с национално предателство, което като че ли чука на портите български. Ала тук ми се ще да поговорим малко и за Библията. Една безусловно уважавана свещена книга от всички християни и не само. В изданието на тази книга от Светия синод и по-специално в ПЪРВО ПОСЛАНИЕ НА СВЕТИ АПОСТОЛ ПАВЛА ДО КОРИНТЯНИ откриваме следното:

 

[16:5] Ще дойда при вас, след като пропътувам Македония, защото ще мина през Македония.

 

Във ВТОРО ПОСЛАНИЕ НА СВЕТИ АПОСТОЛ ПАВЛА ДО КОРИНТЯНИ откриваме още редове свързани с Македония и македонците:

 

[1:16]  и през вас да мина за Македония, а от Македония да дойда пак при вас, та вие да ме придружите до Иудея.

 

[7:5]  Защото, когато дойдохме в Македония, плътта ни нямаше никакъв покой; отвред бяхме в утеснение: отвън - нападения, отвътре - страхове.

 

[8:1]  Известяваме ви, братя, за благодатта Божия, дадена на църквите македонски,

 

[8:10]  И по това давам съвет, понеже това е полезно за вас, които още отлани, преди македонци, наченахте не само да вършите, но и да искате това.

 

[9:2]  защото зная вашето усърдие, за което се хваля с вас пред македонци, че Ахаия е приготвена още отлани; и вашата ревност подбуди твърде мнозина.

 

[9:4]  та да не би, ако дойдат с мене македонци и ви намерят неприготвени, да останем посрамени ние (за да не казваме вие), след като сме ви хвалили с такава увереност.

 

[11:9]  защото оскъдицата ми удовлетвориха братята, дошли от Македония; та и във всичко се пазих и ще се пазя, да ви не бъда товар.

 

Какво по-красноречиво доказателство за съществуването на Македония и македонците може да съществува от тези редове на Библията. При това става дума за събития от началото на новата ера, а не за древните македонци на Филип Македонски и неговия син Александър Македонски - Великия.

 

Просто - тема за размисъл!

 

 

© Младен Мисана Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Каквото и да си говорим и пишем, едно е ясно - че точно ние българите възторжено и първи признахме съществуването на съвременната държава Македония. Дори и дарихме немалко танкове. Духът е пуснат вече от бутилката.
    При моите многобройни посещения на Пиринския край често съм разговарял с македонци. Те нямат съзнанието, че са българи и няма никакъв шанс занапред да развият такова. Тук не говоря за древните македонци от времената на Филип, Александър и Пир. Макар че Пловдив е именуван Филипопол в чест на Филип.
    Не говоря и за грешки в паспортите. Такива безусловно стават и са поправими.
    Що се касае до Римската империя и нейните териториални единици, то и в състава на Съветската такива присъстваха. Но днес Русия води война с една от тях. Бебето Македония е вече родено с активното акуширане на България и никой няма да може да го върне в утробата. И то ще расте тепърва, независимо дали това ни харесва или не!
  • Със същия успех американците могат да твърдят, че говорят американски език и са потомци на апахите, команчите, инките, маите...
  • Македония от времената на ап. Павел е римската провинция Македония. Административно териториална единица на империята. Македонци не е някакъв етнография, а жителите на тази провинция
  • И май благодарение на Гърция сега признават нашето вето. Защото техния интерес очевидно е същият, но мнението им тежи повече.
  • Желев избърза тогава с това безусловно признаване. Сега стоят неуредени въпросите с етнос, език, история, творци, национални герои и исторически личности. В интервю гръцкият премиер тогава каза: "Ние ще признаем тая нова държава, но и не с това име. "А на въпроса какви са хората в нея отговори: "Ако трябва да сме честни, те са българи." Македонската нация е измислена по времето на Г. Димитров. Помня, в зеления паспорт на майка ми пишеше "македонка". И тя е била изненадана, че са я определили като такава, когато навършила 16. На 42г. го смени и оттогава е пак е българка, както пише и в кръщелното ѝ свидетелство. В него попът, който я кръстил е написал, че е българка от родители българи. На другите не пишеше в паспортите уточнението мизиец, тракиец, добруджанец, граовец, шоп...
  • Младен, разбира се, че древните македонци не са българи. Гърци са.
    Македонското царско семейство е признато като наследник на митичния гръцки герой Херкулес. Конят на Филип Македонски печели олимпийските игри в годината на раждането на сина му Александър. Кой е имал право да участва в олимпийските игри ? Само гърци.
    Интересното е, че Василий II Българоубиец, управлявал от 976 до 1025 г. е потомък на византийския император Василий I Македонец ( 867 — 886).
    Излиза, че според македонците, македонската династия във Византия
    е воювала с " македонската" армия на цар Самуил.
    Брат, при толкова много македонци, за какви българи да говорим ?
  • Благодаря на Самовила и г-н Тенев. Няма нужда да говорим за древните македонци. Защото апостол Павел през 1-ви век от н.е. говори за Македония, македонци и македонска църква, т.е. преди идването на ордите на Алцек, Кубер и Исперих. Следователно тези новомакедонци няма как да са били българи!!! Но и това не е важно след като българите сами най-официално и първи в света признахме съществуването на Македония като държава и население. Това стана по времето на президента Желев и премиера Филип Димитров. А сравнително неотдавна българите признаха и Северна Македония. Така че съществуването на днешна Македония е неоспорим факт. Нейното население по категоричен начин се самоопределя като македонско. Част от това население живее на територията на РБ в област, която може да наричате както си щете географски.
  • Ясно е, че Македония е съществувала, като географско понятие преди повече от 2000г. Но държавата с това име знаем от кога я има. А Северна е от една година. Ап. Павел би могъл да напише че ходил и при братята мизийци, добруджанци, тракийци... Без да има предвид, че има държави с тия имена. Някога може и да има, знаем ли. Сега Егейска (Гръцка), Вардарска (Северна) и Пиринска, която Мисана нарича Южна, попадат в пределите на три съседни държави. Бог знае до кога. От абревиатурата на партията ВМРО май излиза, че тия хора искат да правят революция в наша съседна страна. И не само, вероятно искат ги обединят тия три части. Да ги освободят е думата, произтичаща от разшифровката. Опасна е тая заигравка.
  • Истината е, че понятието Северна Македония явно включва и много български територии. За жалост политиците ни не са много запознати с това и затова набързо признаха името Северна Македония. Източник: Северна Македония
    Исторически издирванья, https://knizhen-pazar.net/sold_products/books/1540436-severna-makedoniya
  • Благодаря на г-н Ананиев и г-н Порчев. Г-н Ананиев, нима мислите, че истината казва онзи, който сипе елементарни обиди. Няма да сляза на нивото ви. Дано ви тачат във вашата махала. Както е добре известно, България призна Македония за самостоятелна държава по времето на президента Желев и премиера Филип Димитров. Получи се дори конфуз, защото тогавашният външен министър Стоян Ганев бе на посещение при Ханс Дитрих Геншер и той го посъветва да не избързваме по този въпрос. Ала пусто българско племе не изтрая до завръщането на Ганев и 1-во в света призна македонците, а после ги дари и с танкове. Неотдавна признахме името Северна Македония. А това означава автоматически, че съществува и Южна Македония и тя е в родните ни предели. Та ще се пръкне второ Косово.
    Убеден съм, че македонци е имало, има и ще има. Ала не съм убеден, че след 10-на години ще съществуват българи от неромско потекло. Но да са живи и здрави македонците, че изчезне ли българският ще ни превеждат на македонски!
  • То е имало и византийска тема Македония, има и Македонска императорска династия. Само че тема Македония е заемала територии около Одрин. В ония времена Македония е географско и административно териториално понятие в Империята. Като Мизия, Дакия. Или както днес говорим за тракийци, родопчани, доброджанци, шопи и т.н.
    П.П. Цитираният от г-н Ананиев извор е Битолският надпис на цар Иван Владислав
    https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91%D0%B8%D1%82%D0%BE%D0%BB%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D0%BF%D0%B8%D1%81
  • 1) Сърдечно ти благодаря, Марко, за интересния и хубав коментар по "македонската тематика" и ти пожелавам светли Великденски празници! Днес е тежък ден за размисъл, защо Синът бе изоставен от вси ближни и от Отца си, но не и от един разбойник разпнат редом с него!!! За мен е факт, че македонците не са българи. Решаващото историческо доказателство е заключено в това, че в българското Априлско въстание са взели участие само 15-20 хиляди души, а в македонското Илинденско въстание са взели участие 200 хиляди души /в Преображенското въстание - 40 хиляди души/. Тази колосална разлика в цифри решава напълно казуса има или няма македонци днес. Решава го поне за мен!

    2) Г-н Ананиев, дори не сте посочили цитирания от вас източник. Но сигурно добре знаете, че една птичка пролет не прави!
  • Поздрави за интересната тема и коментари !
    Баба ми е македонка. Помня я с бяла коса, но е била рижава с лунички. Предполагам, потомък от северни племена, които са се заселили в областта Македония. Дядо ми е гагаузин от Одрин. Другата ми баба е гъркиня. Аз съм българин. Как ти звучи?
    Народите на балканите сме една шарена черга от етноси. Като казвам, че съм българин, това не значи, че дядо ми е бил в конницата на Аспарух. Роден съм в държавата България.
    За Македония е същото. Тя е област. Имало е държава, но преди две хиляди години.Това е всичко. Останалото, кой, както иска да го коментира.
    Проблемът с макдонците е, че всеки един от тях се смята за чистокръвен потомък на Александър Македонски ( който казва, че син на Олимпия - майка му и Гърция). При македонците нещата са много тежки.
    Имам приятел- македонче. Те са най-великите и който не вярва това, не е патриот.
  • Г-н Ананиев, сумарно коментарите ви надхвърлиха по обем моя скромен материал. Любопитното, обаче е, че в тях, освен лични нападки, не съзрях нито един от изворите, за които пледирате. Очевидно е, че в идейно отношение сте последовател на девиза: "Нищо, но качествено!"

    П.П. Напишете нещо за македонския цар Самуил. Ще се радвам да го прочета.
  • Прав си. Но самите граждани на образуванието СМ твърдят, че са потомци на древна Македония. А ние сме дошли по-късно "татари".
    При което аз имам претенциите, че съм потомък на гетите, римляните и келтите. А преди тях - на Джжрр, вожд на балканопитеките, сетне на Аспарух и Кубрат, на Крум и Омуртаг, Асеневци, на фландърските графове и френски крале, както и на двама-.трима извънземни, спрели да ремонтират звездолетите си в сервиза на Пешо Лопатата от Горно нанадолно...
    Хубав ден!
  • Разбрах за вашите интереси - словом и цифром 35 текста за няколко години, повечето останали без коментар и без всякаква надежда това статукво да бъде някога променено. Дерзайте! Желая ви успех, както в количеството, така и в качеството!
  • Благодаря, г-н Ананиев!
    От самото начало подозирах, че интересите ви са насочени в областта на биологията. И дано там фактологията ви да е по-добра. Ще зарадвате колегите си.
  • Сърдечно благодаря на всички подкрепили /или контрирали/ коментарно, а също и на оценилите го и поставили в Любими!

    1) Г-н Ананиев, благодаря ви за "приятелския съвет". Все пак така и не разбрах как фактологично оборихте апостол Павел /не мен!/.
    2) Георги, никъде не съм твърдял, че македонците днес са идентични с тези от времената на Филип и Александър. Точно обратното - привеждам само доводи, че в първите векове на новата ера /и то преди идването на Кубер и Аспарух по тези земи/ е имало Македония и македонци. Това твърди апостол Павел, а не аз!
    3) Лидия, сърдечно благодаря за справедливия коментар в подкрепа на тезата ми.
    4) Eлка, сърдечно Ви благодаря за интересния коментар!

    На всички вас пожелавам хубаво прекарване на Великденските празници!
    Нека в тези дни на страстната седмица си спомним за нашия Господ - Спасителя!
  • Според Божидар Димитров там преди българите е имало само дардани и пеони.
  • Най-сетне да се намери един умен мъж,който да се позове на най-вярната историческа книга!В нея се говори например за "хетите" - един народ,който така наречените "историчари" са казвали,че не съществува, но в последствие археологията доказва обратното.Хайде,стига с тези "съветски" мегаломански претенции,че сме "най-най".Също както сега руснаците казват,че Украйна е всъщност Русия. Да, ама не!
  • Логично разсъждаваш. Само с историята нещо... Македонците на Филип и Александър не са днешните македонци. Провери съдбата на племето, водено от Кубер и разположило се в Керамисийското поле. И какво казват за себе си братя Миладинови, Райко Жинзифов, Гоце Делчев, Яне Сандански...
    Впрочем, в пътписи са описани и Тракия, Мизия, Добруджа - това не означава, че е имало такива държави и отделни народи. Тракийците не са траки.
    И друго. Днешните гърци не са елините. Нито турците османските племена. Нито татарите са потомци на монголски племена. Нито румънците на римляни. Нито египтяните на някогашните. Нито французите на франките. Нито... И така нататък.

    Пак от там да цитирам: "Търси и ще намериш..."
    Търсиш!
    П.П. Че сме един народ говори най-вече манталитетът - инат, инат и пак инат...
Предложения
: ??:??