18 нояб. 2019 г., 08:32

По правилата 

  Проза » Фантастика и фэнтези
326 1 4
3 мин за четене

И петимата ревизори бяха в класическото служебно облекло на клас D – черни сака, сиви ранталони, червени вратовръзки върху белите ризи. И петимата имаха строги изражения – истинският служител не можеше да си позволи погазване на правилата с празни приказки, отвлечени погледи, безсмислен смях. Още повече, когато е натоварен с такава важна задача като инспекция на завода за храни.

-     Инсталацията произвежда основната хранителна маса – посочи към огромния паралелепипед главният специалист по дейността. Впрочем, това си личеше отдалеч – не само по служебния сив комбинезон, но и по отличителните зелени ленти над лактите, както и по високата бяла шапка с три черти отстрани.

Проверяващите внимателно загледаха паралелепипеда. Е, не виждаха през стените му, но важното се разбираше – от единия край огромен кран насипваше всякакви материални и човешки отпадъци, от другия излизаха на конвейра големи бели блокове, всеки около метър на метър на метър.

Главният специалист продължи с обясненията си:

-     Това е основната маса за производство на храни. Тя е структурирана като база за творческото развитие на продукта. Виждате сами – кубовете тръгват по различни поточни линии. Това става автоматично и се базира само на поръчката за продукти. Днес е спокоен ден, дефицит, разбира се, няма никъде, затова и разпределението е математическо. Първият отива към месарския цех, вторият към зеленчуковия, третият към плодовете, четвъртият към напитките…

-     А там? – попита ръководителят на инспекторите. Най-висш в случая по ранг, затова само нему правилникът позволяваше въпроси.

-     А там се разпределят по линиите. Например, в цеха за напитки днес работят седем потока: бира, газирана вода, испанско вино, френско вино, уиски, леки разхладителни, натурални сокове. Проучванията от последните три месеца показаха, че се търсят най-вече ананасов, портокалов, лимонов, грейпфрутов, ябълков и малинов сок. Затова сме временно спрели производството на други. Пазарът, нали разбирате…

Главният проверяващ кимна.

-     А месата?

-     След откритията на учените за вредата от някои месни продукти, временно ограничихме производството им. Пък и не бива хората да се разглезват, затова днес сме пуснали само свинско без мазнини, телешко, говеждо, пилешко, пуйче и кайми смес. Патешко, овче, агнешко ще започнем следващата седмица, ако данните на проучванията са добри…

-     Някакви проблеми?

-     Има определени забавяния на овкусителите. Та вчера се наложи цяла партида телешко да дообработим и превърнем в свинско. Протестиращи спрели два от камионите с химически подобрители и…

-     Разбирам – каза главният проверяващ – Все още хората не могат сами да управляват вкусовете си, та се налага да се намесваме.

-     Обяд е – каза главният – За мен е време…

-     И за нас – прекъсна го главният.

Цялата група се насочи към малката стая до цеха. Там вече имаше няколко работници, седнали на определените по ранга им места. Гостите и шефовете се изкачиха на подиума, всеки седна на посоченото му място, изтегли от стената дълъг кабел и се включи към автономната хранителна система. Лаборантите зад дългия плот внимателно следяха нивото на погълнатата от киборгите енергия.

Защото от това зависеше и работата им в служба на хората. Храната, която е основа на всичко. И най-напред на цивилизацията. Хубавата, истинска или поне наподобяваща истинската, храна.

Тъй като никому не се искаше да се мърси, да се труди, да копае, да плеви, да събира плодове и зеленчуци. Да не говорим за липсата на мерак да коли, дере, разфасова, очиства, приготвя животните.

Защо – след като химията помагаше и на естетиката, и на морала, и на вкуса…

Важното беше всичко да е по законите на правилния живот…

 

 

Понеделнишко - https://genekinfoblog.wordpress.com/

 

 

© Георги Коновски Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??