19 янв. 2023 г., 21:39

 Под окото на Господ - 31 

  Проза
393 1 2
Произведение от няколко части « към първа част
4 мин за четене

Катя затвори на олитата и отвори съобщението от Нина. Видя холограмата на симпатичен мускулест мъж на около 60, който седеше в лъскав старомоден кабинет с големи панорамни прозорци. Той се усмихваше:
– А сега да минем към полезните съвети на тати за оцеляване, побеждаване и – засмя се и намигна на камерата – размножаване:
1. Няма капан от който да не можеш да се измъкнеш. Жива ли си, значи има надежда.
2. Няма опит, акъл и години на които да не можеш да паднеш в капан. И най-лесно е да се прецакаш, когато много си си повярвала.
3. Ожени се за който трябва, спи с който ти харесва и работи с този от когото имаш полза. И винаги бъди реалистка, романтиката я остави на поетите.
4. Ако мъжа ти те излъже веднъж, слез от педала и му обърни внимание, ако те излъже два пъти, сложи го в шах с парите и му стъпи на врата, а на третия път просто му прибери портфейла и без пари да ходи където иска. Не се впрягай да се развеждаш, и другият ще е същия и няма да е бащата на децата ти. Ако любовник те излъже, зарежи го веднага, любовниците са да се разтоварваш, не да се напрягаш. А ако съдружник те излъже, размажи го. Ако не можеш, намери друг да го направи, но не го оставяй да се измъкне в никакъв случай, защото ще ти излезе име на слаба и всички ще започнат да те прецакват.
5. Когато планираш бизнес питай хора с повече опит от тебе. Когато стартираш бизнес привлечи хора с пари. Когато работиш бизнес, наемай само най-добрите. И не се захващай с работи от които сама нищо не разбираш.
6. Помни, че хората са инвестиция, която винаги лесно можеш да загубиш. Не лежи на ухото че някой ще ти е вечно лоялен, благодарен или ще работи повече само защото така е обещал. Научи се да изграждаш екипи и да разчиташ на тях, а не на индивидуалисти. По-трудно е в началото, но в дългосрочен план ще ти даде устойчивост на бизнеса, защото няма да зависиш от нечии настроения.
7. Човек с дългове или големи пороци винаги е слаба брънка, затова винаги го дръж под око. И като цяло винаги дръж всички под око. Колкото по-голяма акула ставаш, толкова повече мрежи ще хвърлят, за да те хванат.
8. Ако фалираш с последните пари си купи уиски, грим и хубава рокля. Напий се, нареви се, после се гримирай, усмихни се и отиди на среща с някой от когото можеш да измъкнеш пари, за да започнеш отначало. Ако пак фалираш, повтори упражнението и така до победа или края ти.
9. Не се страхувай да предизвикваш съдбата, никой живял разумно не е постигнал нищо в живота си. Както казваше един голям футболист „който рискува, печели, който не рискува, не печели“.
10. Знай, че не е важно колко пъти си победила, а колко пъти хората мислят че си го направила. Затова винаги отделяй много повече време на това да изграждаш образ, отколкото на това да водиш битки. 
11. Помни, че гъби и пари по утъпкани пътеки не растат, а на уиски и власт малко хора носят. Затова никога не хвърляй пари в нещо вече нашумяло и никога не изпускай 
шанса да издухаш от пътя някой, който се е обградил само с блюдолизци. На такъв вече му е изпята песента.
12. Не изкупувай всички мотори на земята и един стига да си щастлива или да се пребиеш. И не се събирай с моторист, един луд в семейството е достатъчен.
13. Тринайсто и фатално, не забравяй, че във вълчи времена днешните приятели са утрешни предатели, затова, уважение всекиму, сляпо доверие и голяма вересия, никому...
Холограмата спря и застина на последния кадър и Катя остана няколко минути загледана в нея, а после докосна холотела си:
„3 и 4 звучат тъжно“.
Светлинката премигна:
//ти още ли си на вълната за сексуалния бог/
че само това чу//
Катя се загледа през прозореца и после наведе очи пак към екрана:
„Не, всичко чух, но просто... те звучат тъжно“.
//защото още мислиш като дечко/
аз растях много по-бързо от тебе/
на 14 баща ми ме хвана/
че спя с негов приятел/
и след като ми стъжни живота за месеци наред/
после ми даде записа/
когато съм била малка/
му казали че може да умре/
и той направил видеото/
за да го видя когато стана на 18/
но ми каза/
че решил че вече съм достатъчно голяма/
да го разбера/
а след няколко месеца ги убиха с майка ми/
и трябваше да се оправям сама/
следвала съм всеки съвет от този запис/
освен един/
да стъпя на врата на мъжа си/
защото никога не се е налагало/
нито Мати/
нито Васил никога не са ме лъгали/
а сега подарявам записа на тебе/
за да нямаш оправдание/
да прецакаш нещата/
ако някога останеш сама//
Катя сви крака и подпря брадичка на коленете си:
„Не го искам“
//а биба и мляко искаш ли О:» //...

» следваща част...

© Elder Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
Предложения
: ??:??