1 мая 2007 г., 08:38

Приказките на баща ми 9 

  Проза
1150 0 2
1 мин за четене

                                                         БИЕ СЕ СТАРИЯ ВОЛ

             Когато някое от момичетата в къщи направеше някаква беля баща ми казваше:
             - Трябва да се наказва майката.
             След малко продължаваше:
             - На село, когато впрягаха стар и млад вол да орат заедно и браздата не ставаше права, биеха стария вол.
             - Защо? - питахме ние.
             - Младият вол е буен, не е научен да се подчинява.
             И ние си представяхме, как старият вол по някакъв начин трябва да научи младия вол да тегли правилно ралото. А може би той казваше думите в преносен смисъл. За да правят бели момичетата, означава, че майка им не ги е възпитала добре.


                                                        ИСКАТЕ ЛИ ДА ВИ КАЖА . . .

              Баща ми разказваше:
              "Ние бяхме буйни момчета. Обичахме да се шегуваме. Веднъж минавахме покрай реката, там където жените перяха."  И аз си представях младежи на коне, които забавят ход, при наближаването на жените до реката. Не си спомням да е казвал, че са на коне. "Когато ги наближихме достатъчно за да могат да ни чуят, един от нас каза:
              - Искате ли да ви кажа, коя от тези жени е най-лоша.
              Една от жените не се стърпя:
              - Коя бре, магаре недно?
              - Тя сама се издаде."

© Елена Димова Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • Благодаря ти, Ангар, за коментара. Много мъдри съвети съм получавала от баща ми, които са ми помагали да понеса някои ситуации в живота. Бях свито и притеснено дете. Бях най-добрата по математика в класа, а имахме една учителка, която не ми пишеше повече от 4. Баща ми казваше: "Ти си знай, а оценката няма значение." Когато станах асистент по математика, ме предупреди: "Няма да ти хареса в тези среди и няма да ти е лесно".
  • Явно на баща ти умните приказки не са му убягвали, много ги е знаел.
    Това за стария вол в нашия край го има като поговорка. Казват:"Той Настрадин Ходжа биел стария вол!" А сред петте хиляди пословици и поговорки, събрани от Петко Славейков, има и такава: "Не питай за лудото, то само се обажда!", и като пояснение е разказана тази приказка; само че там вместо "коя е най-лошата", се пита "коя мома е най-лудата".
Предложения
: ??:??