12 июл. 2015 г., 11:18

Софиянката 

  Проза » Рассказы
984 0 3
2 мин за четене

Това лято реших да избягам от родната София, защото започнах да се задушавам от ремонти, задръствания, паплач, кучета и  МОЛ-ове... Реших да наема едно магазинче на морето и ето ме там... Седя си аз в магазина и идва една млада пенсионерка да си купи бира. Носи ми две празни бутилки, за да не и взимам стотинки за шишетата и започва да ме заговаря:
– От всичките бири, които опитах, тая Загорката най ми харесва, ама не ретрото... Ретрото е прехвален кон!
– На времето бирата я купувахме с връзки в четвъртък, и в неделя ставаше на парцали, помните ли? Тая ретрото и един месец да стои, няма да се пресече – ù викам аз.
– Еее, тук при вас не знам, ама при нас в СОФИЯ малко е по-цивилизовано, бирата е винаги пресна. Ма много хора живеят при нас. Вие тука сте 20 къщи. Не се сърди, ама в големия град ОСОБЕНО В СТОЛИЦАТА, НЕЩАТА СА МАЛКО ПО ДРУГИ... – с много голямо самочувствие, все едно е майка на Фандъкова отиде да рови в хладилниците Софиянката, за да търси бира от най-евтината.
– Едно сладоледче нали ше мога да си взема?
– Ами да, земи си, ама внимавай, че бира и сладолед има не малка вероятност да останеш дежурна в кенефа...
– Е, ние Софиянци сме калени, аз много пъти съм я правила тая комбинация и вече не ми действа.
Във фризера със сладоледите има един, който струва 60 стотинки, но има и същия вариант със същата опаковка, но на него пише NEW и е малко по голям на грамаж и струва с 30 стотинки повече. Тя е видяла цената 60 ст, но е взела от новия, който струва 90 ст и аз и го маркирам и ù викам.
– 90 ст. е сладоледчето.
– Коооолко?!? - направи тя една физиономия все едно е видяла змия в чантата си.
– Ами 90, той е същият, обаче...
– Слушай, бе селяко, тия ва'ще номерца дето сте си ги измислили НЕ НА МЕНЕ... НЕ НА МЕНЕ, ЯСНО ЛИ ТИ Е??? Е СЕГА КАТО ЗВЪННА ПО ТЕЛЕФОНА В СОФИЯ В ДАНЪЧНОТО ЩЕ ХВЪРЧАТ И СЛАДОЛЕДИ, И БИРИ, И СЕЛЯНДУРИ... МОШЕНИЦИ, КЪДЕ СЕ НАМИРАТЕ? В СОФИЯ ТОВА НЕЩО НЯМА КАК ДА СЕ СЛУЧИ. МРЪСНИКО. ВЗИМАЙ СИ СКАПАНИЯ СЛАДОЛЕД И ПРОКИСНАЛАТА БИРА И СИ МИ ВРЪЩАЙ БУТИЛКИТЕ, ЗАЩОТО НЕ МОГА ДА ТЕ ГЛЕДАМ... ЕЙЙЙ, ГАДНИ СЕЛЯНДУРИ, БЕ, НЕ СЕ НАУЧИХТЕ, ЧЕ НА ХОРА ОТ СОФИЯ ТИЯ НОМЕРА НЕ МИНАВАТ...
Задрънка празните шишета НАДОЛУ по улицата в едно найлоново пликче модерната пенсионерка от СОФИЯ, неспирайки да буботи на висок глас.

© Чочоне Все права защищены

Комментарии
Пожалуйста, войдите в свой аккаунт, чтобы Вы могли прокомментировать и проголосовать.
  • В работата се срещам всеки ден с подобни "софиянки". Дойдат в някое малко градче и се държат, все едно са принцове и принцеси, а ние - туземци. Браво за разказа!
  • Къде е тръгнала тази софиянка - модеранка...!!!
  • Тц тц Развеселих се, макар че може би трябва да ми е тъжно...
Предложения
: ??:??